Thursday, October 8, 2009

Kedah - Ipoh - Bukit Beruntung - Kg Pandan

Raya ke 5 baru kiteorang balik KL.. Seperti tahun2 sebelumnya memang akan singgah ipoh. Kat sana ramai sedara mara abah. Ni gambar sebelum kami sekeluarga pulang ke KL. Mesti bergambar dulu, biasa la keluarga glamor gitu. heeee! Kiteorang gerak pagi so dorang pon belum mandi lagik.. hiks! =)Rumah tingkat atas pon dah tutup pon, alah tutup pkai papan camtu je. Takkan nk biarkan ternganga plak kan.. Nanti mesti at0k panggil org betulkan la tu.. Singgah ipoh jap beraya rumah makcik dan sepupu abah. Sebenarnya adik badik abah yang lain datang ipoh untuk beraya so kira balik nanti konvoii laa.. Tu yang aku tertinggal kat belakang konvoi dengan dorang.. =)
Ni sebenarnya rumah yang ke 4 kiteorang beraya. Mase ni dah mula ngant0k dan letih. Yela dah petang2 gini memang la tak larat nak beraya dah.. Kira pasni terus gerak balik KL. Masing-masing kepenatan. Lagi kena drive jauh. Heeee. tu yang laju semacam je dorang bwk tu. Aku yang terkebil-kebil kat belajar kejoorr.. =PKeluarga Pakcik Er0l. Pakcik pun turun ipoh gak datang semata-mata mahu beraya. Pas je beraya kat ipoh, pakcik ajak beraya rumah dia plak kat Bukit Beruntung. Mase gerak ke KL tu jalan clearrr tak jem pon, takde la ngant0k sgt. Lajuu je la aku pecut. Biasa la abah kan, kejap2 call kejap2 call.. "Jgn laju sgt, slow skit.. Nanti singgah sini RnR sini.. bla bla blaaa.. Pastu nanti masuk tanjang malim bla bla bla.." Aku tak masuk ape pun abah cakap sebenarnya. Hahhaa.. Sbb follow je dari belakang kan..
Aku ingatkan benti dekat RnR tanjung malim, ghupenye masuk simpang tanjung malim. Sib baik aku nampak dorang masuk simpang tu.. Kalau tak, lajuu je aku terus.. huii selamat.. hiks!~Ingatkan aku org terakhir sekali, pakcik Er0l yang lambat okey. Nak tak nak kena tunggu. tuan rumah. Nak ke bukit beruntung tu pakcik s0h lalu tanjung malim ni, katanya tak jauh. Ya Rabbbbiiiiii.. Jalan tuuu seram gilerr, bukan ape dah la dorang bwk lajuuu, jalan plak beralunnn, jalan kecik lagi.. iskk.. bahaya la.. Lagi la kalau ade loriii yang slow tuu, nak potong tu aku tak berani sgt, tapi nak tak nak kena la potong kan kalau tak memang tertinggal jauh la engkooo. Tu pon abah bleh cakap aku drive cam makan angin.. Tak ke aku hanginnn.. Dah la aii penatttt.. huk3!! heee..!!~Kecuali kecemasan. Kiteorg berhenti ni pon kira kecemasan la jgk sbb datuk guweee plak sakit perot cirit birit.. Biasa la kalau raya ni kena la sediakan pil ciktekonn. Hahha! Mesti ada la ada sakit perot punya.

Adik laki aku yang besar tu sakit perot gak. Aku tgah drive, dia kat sebelah "Kak, laju la ckitt kakk.. aku nk gi toilet ni.. aduhhh aduhh sakit kakk. cepat la kakk.. Ko takyah la follow abah, koo jalan je la dulu.. Sumpah aku sakit niiiii.. Cepatt nk terkeluar dah niiiiii...." Wakakkaka. ko ingat aku bleh drive dengan aman ke kalau cam gini??????? Gile punya cuak aku drive. Ada masa tu rasa nak tampo dia soh diammmmmmm.. hiks! =P
Balik dari bukit beruntung.. Kena plak gi kampung pandan. Ingatkan jalan clear. Jgn harap la wehhhh.. MRR2 tu sentiasa jemm sejak rayaaaaaaa niii.. Aiyooo.. dah la penat, pastu jem plakk. Tak ke ko rasa sgt membara tuu.. Heee!

Raya kat kampung pandan 2 rumah. Dengan ini raya ke 5 itu aku raya 7 buah rumah ok.. Dari pagi hingga la ke malam. Tak ke luncaiii akuuuu kepenatan. Tak makan kang kecik ati, makan la gak tapiiiiiiiiii aku makan dalam kuantiti yang sikit ok. Kang ade plak kate aku mkn byk. Heeee!!~

Korang tak buat open house ke?? Tahun ni aku kopak ckitt.. so takde open house ek.. Kepada kawan2, sorry! =P


11 comments:

ChiLaBaey's said...

Suka tengok gambar kat Luar kereta sambil pegang pintu kereta sikit... muka macam tak puas hati jer... biasalah badan kalau dah penat memang macam tu... :p

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's:

hahaha..
a'ah ni mmg muke tak puas hati.
penat+ngant0k..
aiyakk.
=P

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

dik

lawa arr baju ijau..
beli mana..?

minat la akak dengan baju tu

hehehhehe

nesloais said...

lawa bj ijau.. raya thn ni tema hijau ke..

adenium said...

gi bkt beruntung tak dtg raya umah kiter pun yee...

Wawa_Nadwa said...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠:

owhh..
tu la baju wawa beli kat Danau Kota kak.
hasil rembatan malam raya.
=P

Wawa_Nadwa said...

nesloais :

ntah tertibe tahun ni minat plak kaler ijau.
hehhee.
dan harini juha pi keje baju kurung ijoo.
aiyakk.
=P

Wawa_Nadwa said...

adenium :

owh umah akk kat bukit beruntung ke.
aiyoo kalau tau wawa dah calling2 tau.
no tepon cam ade je.
hehehe.
=P

atty's said...

seronok kan beraya..konvoi2..walupun penat..tp puasati..

Lifesaver said...

jalan sakan cik wawa

Wawa_Nadwa said...

atty's :

mmg puas hati.
tapi penatnye YA Allah..
Tuhan je yang tau.
=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998