Friday, October 16, 2009

Ceramah dari Ustaz Farid Ravi

Y.Bhg. Tn. Hj. Mohd Farid Ravi bin. Abdullah.
Pengarah, Institut Kajian Hadis, KUIS.
Ceramah beliau membuatkan hati ni tersentuh takala dia bertakbir raya.. 2 cara dia bertakbir, satu cara masyarakat lubnan bertakbir dan satu lagi masyarakat malaysia bertakbir. Berbeza caranya, selalunya kita dapati kat malaysia punya takbir ni mendayu-dayuuuuu kan. Sebab itu la yang buat kita rasa sedih dan mengeluarkan air mata bile dengar takbir raya. =)

Raya meraikan kemenangan, bukan utk bersedih2 yer.. =P
Beliau memeluk islam pada tahun 1990 kalau tak silap. Penyampaian beliau memberikan ceramah membuatkan aku takmo kuar dari dewan. Takde ngantuk langsung, dan ceramah beliau ni kadangkala pasti akan terkena batang idung siapa yang mendengar.. Bak lelaki atau perempuan semua kena. hiks! =)
"Faktor kawan adalah sgt penting. Jika kita berkawan dengan penjual minyak wangi, sudah pasti kita kena tempias wangi nya. Jika kita berkawan denga n penjual besi, begitu la sebaliknya.." Carik la kawan yang buleh membawa kita kepada kebaikan.. =)


"Selamat Hari Jumaat Semua!!!"

6 comments:

ChiLaBaey's said...

Kalau berkawan dengan kawan yang menjual emas, pakai susuk emaslah jawabnye... apa2 pun emas tu adalah duniawi.... :)

sasha* said...

menusuk kan.

kitorg kt ofis dh lama takde tazkirah jumaat sebab nk kurangkan h1n1

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

nice quoted overthere. salam jumaat wa =D

atty's said...

tu ler kawan jugak membentuk peribadi..kita..happy weekend wa..

Lifesaver said...

kawan 1000..kasih 1..bermusuh 0...

Lionel Azry said...

makan je la kejenya..patut naik berjuta2 kilo :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998