Thursday, September 17, 2009

Tak meriah raya tanpa bunga api..

Dari dulu-dulu lagi raye memang tak lengkap tanpa bunga api, mercun dan meriam buluh dan sebagainya. Mase aku kecik2 mmg getikk tak sabo nak main bunga api, dapat main dengan sepupu sepapat mmg seronokk, baru terasa nak raya.. Pastu rasenye mercun tak byk sgt, yang main dulu pun bunga api yg besi tuu, merah belang2 yg byk asap tu dan yg ade mcm2 kaler tu kan.. =P

Sekarang pun ade gak bunga api nyerr.. tapi beza la bunga api dulu dengan sekarang, kalau korang perasan la kan, bunga api yang sekarang ni makin pendekk.. Kejap je dah abes..

Owh si gadis berbaju biru ini, Dania. Birthday dia 090909 tempoh hari, "happy belated birthday dania". Hadiah mintak kat Paklang eyh.. hee!~

Alahaii.. Cube korang tgk bunga api kat tangan dania tu, pendekk je. Kalau dulu belerang yg kaler merah tu panjang.. Mase aku d0k flat dulu, kalau main bunga api ni mesti patah2 kan pastu bakar, pastu bile dah berpusing2 kt lantai lari lintang pukang.. Hehhe.. =P
Yang ni plak kakak dania, Alia.Tgk anak-anak sedara si lalan ni teringat mase kecik2 dulu, aku dgn adik perempuan aku main bunga api. Kiteorg dulu berdua je, adik yang lelaki main dgn budak lelaki. Main pun bunga api je la, mane ade mercun, mmg tak dapek la nak main. Sekarang ni budak2 kecik senang je nak dapat/beli mercun..Tak meriahkan raya tanpa bunga api ni.. Budak2 main bunga api je dah cukup bagi dorang ni. Yang org beso pun bukan main gak, main mercun. Kalau kat kampung, berlawan2 antara jiran tertangga bunyik mercun paling kuat. heee!~ Dahh dahh mula dahh si gadis berbaju kebaya ni posing. Hahhaha! Yer saya masih berbaju kebaya, tak tukau2 sbb aku berbuka diluar yer. Balik keje terus ke subang. Mak datokk jem giler bambeng.. Sampai subang nak dekat kol 8 gitu.. =PBunga api tu kan pendek. Baru nak amek gambo je sorg punye dah padam, nak amek gambo je aku punye plak padam.. Sah mmg kontot la bunga api ni.. cis!! Pakse budak2 ni bergambo. Hahhaa!
Kena amek gambo bukti kat tgh membaca ni yg kite sedang gumbira bermain bunga apiii.. Hiks!
Main bunga api takpe, mercun tu bahaya ckit. Sekarang dah byk kes kecederaan main mercun gak kan tapi tu la degil. Mercun bola tu mmg tak sesuai bdk2 kecik main, dah putus jari sape yang susah kan. Sendiri jgkk.. hmm..

Adik2, jgn la main mercun.. Bahaya.. try main bunga api byk asap ni. bestttt! Heee.. =P

7 comments:

farish sinclair said...

hahhaha bunge api adalh wajib kanzz ekekkeke

Lifesaver said...

baik2..nnt kena plak kete kak wawa..kete baru tu

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

uish....

main bunga api kat kete puteh itu...

kang malatop tayar.....hehheheh

Eazy Izzuddin said...

dah lame x men bunga api...
hik3
xD

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

nuar suker alia punya bunga api sebab leh tukar2 karer =D

Lionel Azry said...

posing dengan si putih ja :P

amer|zhafran said...

betul..betul..betul

raya xkan meriah tnpa semua tu..

hehehe..

slmt hari raya ekk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998