Monday, September 14, 2009

TAG - Raya owh raya!!~

Tagged by Cik Puan Miera

Aku telah memaksa dia utk mengTAG aku, setelah diugut akhirnye dia tag aku gak. Bukan ape nak gak cite psl rayee nii.. Hehehhe!

Disebabkan aku tuan tanah blog ini, muke aku kena penuh, adik aku ckitt sudahh.. hiks!
Eyh nyah.. ko bile nak balik haaa??
Baju Raya
Baju kebaya 1 laii, kalerr purple.
Baju kurung moden 1 laii, kaler ijo kuning2 ckit. heee!
Dua je takyah byk2, pkai pun raye pertama n kedua je. Pehtu hari2 lain pkai je suorr.. =P

Kasut Raya
Takde kasut raye pon. Aku klu raye kat kg pakai je seliper jepun. hehehe! Tak kose nak pakai kasut tumit tinggi, tak pasal2 terbenam dalam selut, lumpur. Owh tidakk..

Family Aku
Yahooooo! julung2 kalinye mama nak beraya di KL. Utk pengetahuan korang, kiteorg ni takpenah lagi lagi kat KL (umah family blah abah). Tiap2 tahun raye kedah (kg mama). Tahun ni raye KL dulu pon sbb raye ke4 sepupu aku kawen, sudah tentu lama kat kg nanti sbb itu la mama amek keputusan raye sini dulu, baru balik kg. =P

Kiteorg tak penah pkai baju sedondon. Sorang kaler ijoo, sorang kaler coklat, sorang kaler pink.. Hehhee! mcm2 kaler adoo.. =)

Family Mertua
Hurmm.. takde lagik family mertua. BAKAL tu ade la.. lalallala! Gataiiiii..

Kuih Raya
Sejak berpindah ke umah baru tak penah dah buat kuih rayee. Semua beli je abes cite. kalau duluuu kiteorg rajin buat. Sekarang tak buat sbb dah takde oven, oven yg lame tu dah kasi org sbb kiteorg ni kan pemurah, mase pindah malas nak angkut2 brg so kasi je org. Skrang nyesal koo dah susah nk buat kuih. hiks!~

Rumah Baru
Rumah baru?? takde la baru dah 3 tahun dah d0k umah tu. Cume tahun ni raye dengan kete baru l0hh.. =P

Langsir Baru
Tahun ni berkira-kira nak beli langsir ke tak?? sbb bonus takdak, kalau semua nak tukau baruu masakkk la klu giniii..

Duit Raya
Dah tukar dah. Kasi kat mama je soh tukarkan. Tukar duit rm1 dan rm 5 je. Giloo kooo anak buah ramai kat kg tuu, sepupu sepapat aku tu beranakk je tiap tahun so kasi sorang singgit ckupp!! haha..

Bonus
Bonus?? Takdak. tapi ade la duit belanje gomen kasii, DUIT BELANJE okkkk, bukan BONUS pon.. Ok la dari takdak langsung. Duit tu takleh belanje. Nak balik kg, duit tol duit minyak haaa ckup2 je duit tuu..

Blk Kampung
Tahun ni balik kg kat kedah raya ke2. Makin lama makin tak rasa keseronokan beraya. Balik kg pon macam bosann je. Rase tak sabo nak balik. Pehtu makan makan makan makan. Keluarga belah mama ni mmg ramaiii gilerrr.. tiap2 umah ko benti makan. Ko tak amek dorang kautkan tuk koo.. kalau ckit takpe, ni bykk.. Adehhh!!

Nak tag sape ek???
Nak tag sape yerr.. Hurmm.. Pengulas popular misswawa.blogspot buleh?? heee! Sila buat ekk. jgn ngelat. =P

Kejap je dah nak raye. Rase kejap je pose, tak puas aku nak pose. Tup tup dah nak sebulan ek.Hehhee!!~

18 comments:

cik puan miera ^__^ said...

hahaha.. bagosssssssssssssss

farish sinclair said...

tag raye! hehehee

Dakjaat™ said...

wawa!! nak beraya kat rumah wawa boleh? tak kira.. nak pergi gak! tunggu wawa balik dari kampung pun takpe! tetap nak pergi! claim duit raya .. :P

ChiLaBaey's said...

Siapa pengulas popular wawa tu hah... kesian dia, tak pasal2 kena buat tag... hehehe...

Oiittt, akulah...... tak perasan sungguh.....!!!! :p

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

tu dia tag raya! =D

Mama Shaqeer Wife Khairul said...

askunm...
salam lebaran....
Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Dzahir dan Batin...
nanti kalau sudi amik le kad raya kat blogged ira yerk...
askum...
moge raya nanti berbahagialah hendaknya keys..
askum...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

pepel.....kaler kegemaran ku...

selipar jepun memang gojes....hehhehhe

Zyma Saad said...

Salam Wawa....

Mama awak org Kedah ekkkk?? Daerah mana?

:) Selamat Hari Raya Aidil Fitri.

**Mai amik KAD RAYA kat blog Akak tau.**

Wawa_Nadwa said...

cik puan miera ^__^ :

huh!
vangga.
kembang2 idong.
hahaa.
=P

Lifesaver said...

bukan..bukan..mana ada nama ku kan?

Wawa_Nadwa said...

farish sinclair:

asal rizz nk buat gak ke?
=P

Wawa_Nadwa said...

Dakjaat™ :

owhh.
beria-ria nak dtg ghupenye nak duit raye eyh.
dh beso tak bleh.
=P

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's:

hehhee.
pakngah, jgn buat2 taktau plak ekk.
buat cepatt..
=P

Wawa_Nadwa said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

ado gak tag dia.
=P

Wawa_Nadwa said...

Mama Shaqeer Wife Khairul :

W'salam.
ok kak.
nnti wawa dtg amek yer.
thanks!
=P

Wawa_Nadwa said...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ :

hehehhee.
mmg g0jes, glamour u..
=P

Wawa_Nadwa said...

Zyma Saad:

mama org kedah.
kt bandaq baru kedah.
sempadan perak.
heheheh!
=P

ok.
thanks.
nnti wawa amek yer.
=P

armouris said...

info tentang kasut tumit tinggi kat sini - Keburukan Kasut Tumit Tinggi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998