Tuesday, September 29, 2009

Maaf bermaafan di pagi raya..

Menjadi satu kewajipan dipagi hari raya bermaaf-maafan bersama keluarga dan sanak saudara. Masa inilah semua nanti-nantikan berkumpul satu keluarga, bermaafan dan bersalaman bertemankan air mata. Air mata kesyukuran, kegembiraan dan kepuasan menyambut hari raya.

Bermaafan dimulakan dengan atuk dan nenek.. Kasi makpak dulu.. Cucu2 kemudian..
Lepas tu dengan abah, selaku ketua keluarga kami. Mama semestinye org pertama baru diikuti anak-anak..
Kalau dengan mama baru pengang tangan je, mama dah berbesen2 aiyak mata kuar. hehe! Bile mama dah nangis, mula la aiyak mata aku pun nak meleleh gak. Tu baru pengang tangan.. Belum ckp apa-apa lagii. Heeeeeeeeee!!~Huii ni anak bujang kesayangan abah nii.. Jgn la ekau komplain ke kutuk ke pasal anak laki dia yang ni. Melenting koo.. Hahhaha! Yang ni plak beratuq nak bersalaman dengan makcik2 dan pakcik2.. Umah kecik so kena beraturrr yerr..Adik2 plak beraya dengan kakak mereka. Huhuhu!!
Bersalaman dan bermaafan sesama adik beradik. Tapi aku tau dorang nak duit raye je nii.. Hee!~Mase ni dak ni kena tepuk ngn aku. Katenye "segala hutang dia mintak halalkan aje.. pasni buleh pinjam lagi.." waahh.. mmg kena cepuk la. hahahha! Smpai kembang2 idong, lidah sume keluar.. Dengan kakak buleh la gurau gini kan. Cube try tgk dengan abah.. Skema n sopan je masing2.. hiks!
Adik lelaki guwe..
Antara adik2 yang lain, adik je mcm nak nangis ckit. Sbb2nye aku kacau dia. Haha! "Adik, cepat mintak maaf dengan kakak. Adik byk buat salah nii.. Cepat cepat" Heee!! Sampai nak ckp pun tak terkeluar, mata dah nk berair je.. =P

Owh kami sedondon hari raya tuu.. Seperti yang penah aku bgtau dlm entry sebelum ini, keluarga aku mmg tak penah ade kaler tema tuk raye.. Suka hati la nk pkai ape pun, yang lelaki jarang beli baju melayu sbb pkai pun kejap je so pkai je ulang2 yang lama.. Yang perempuan yang leceh tuu. heee!~
Ok dah abes bab salam salam.. heee!!
tunggu lain plak.. byk gilersss gambooo.. lallalal!~

18 comments:

b0ss said...

i'm da 1st! aiks! huk aloohh.. ni je? mana pic laen?

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

vote adik paling las...dak kecik tu paling comey! =D

Wawa_Nadwa said...

b0ss :

sabo sabo..
bwk bertenang.
byk lagi ni.. ngh upload.
hee!~

Wawa_Nadwa said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

plak dah!
=P

tak kisah la.
tgk la adik sape.
haha!

Anonymous said...

cantek nye baju,color ijau..Selamat ari raya wa.

Sue_besut

Uruchimaru @ kf said...

erkk cik wawa..kamu smkin tembam tang pipi tue........

erkk jgn marah.
slmt hari raye maaf zahir batin

Lifesaver said...

amboi...anak beranak ni sakan posing

syanaim said...

::selamat ari raya wa...smile::

Wawa_Nadwa said...

Sue_besut:

Selamat hari raya sue!
maceh!!
=P

Wawa_Nadwa said...

Uruchimaru @ kf :

saya senang hati kf.
tu yang naik tu.
=P

tak marahh aii..
selamat hari raya!
=P

Wawa_Nadwa said...

Lifesaver:

mane ade posing lagi kak.
ni baru salam-salam.
=P

Wawa_Nadwa said...

syanaim :

selamat hri raya kak.
=P

atty's said...

adik palin last..cam firdaus pun ado .

ChiLaBaey's said...

Askum wawa, masih mood berhari raya lagi ker... hehehehe.... meriah nampaknye raya tahun ni... apa2 pun selamat hari raya aidilfitri sekali lagi.... :)

*ayu* said...

but kalau wawa perasan.. ur family mcm hangkut dua dua dua pakai sama.. perasan tak?

Wawa_Nadwa said...

atty's :

tu la psl
wawa klu tgk fir teringat adik wawa.
=P

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's:

w'salam.
a'ah tahun ni cam meriah ckit..
br terasa raya klu tak biase2 je.
=P

Wawa_Nadwa said...

*ayu* :

a'ah la kan.
mmg tak plan pun.
kebetulan semua.
=P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998