Friday, September 11, 2009

Dia tak pandai jaga hati saya..

"Kak, lawa tak baju aku ni.."
Lawaaaaa tp aku tak berkenan la kaler ni.. tp ok lah!

"Kak, cantek tak suar aku ni.."
Hmm.. ok la Cantekkk la gak..

"Kak, el0k tak rambut baru aku ni.."
Ok la, tapi yang dulu lagi cantek, ni pendek sgt.. tp ok la smart ckit.Walaupon tak berapa sesuai utk dia, tapi aku tetap jaga hati dia kate OK. Bukan tak jujur tapi takut dia kecik hati.

Ingat lagi mase dulu-dulu, dia ade beli kasut pilihan dia sendiri. Memang tak cantekk langsunggg bagi aku la kan. Pastu aku ckp la tak cantekk. Dia buleh maj0k kooo, nak mengamuk, kate nk buang kasut tu. Tak ke kelakar ituu. Hhahahha! Tapi tu dulu.. sekarang kalau kite tak berkenan dgn barang dia tuh, dia akan tanye tanye dan tanye smpai kite kate OKey. Heeee!!

Aik, lawa tak baju akk nih..??"
Ishhhhh.. ape baju yg ko beli nii.. kaler tak cantekk.. Bur0k nak mamposs..

"Aik, ok tak suar aku nii.."
Ko ni tak reti beli laaa.. bla bla bla bla..
Bagi dia semua yang aku pilih tak cantek. Pastu dia nye komennn tuuu kdng2 menyakitkan hati. Terlalu JUJUR sgt la ko ni aik oiii..

Aku mmg berkenan dengan satu baju nii.. Suke la sgt2, so aku beli. Bile bwk balik umah, mesti la tunjuk kat mama n adik2. Dia nye komen tuhhh.. memang bleh buat aku sentap. Seronok terus cam takde mo0d. Kok ye pun tak cantek jgn la komen gitu kan.

Tapi sekarang kalau dia kate baju aku bla bla bla blaaaa.. Aku akan jwb "ade aku kisahh." "aku beli pkai duit ko ke?? hahhaa. Dia mesti bengang. Huhuhuhu!

Kalau adik perempuan aku plak dia jenis malas nak layan. Bile kite tanye, Ok la tuhh. OK je memanjang. Jawapan tidak memuaskan plak. =P

Kalau aku nak gi mane2, majlis pape, mesti aku tanye adik bujang aku gak walaupon jawapan dia menyakitkan hati.. sbb aku tau dia tak menipu. Kalau OK dia akan kate OK. Kalau TAK dia akan kate TAK. Tp kena tahan ckit la ngn komen dia tuh. Heee..


17 comments:

ChiLaBaey's said...

Itu yang membezakan antara lelaki dan perempuan... Pendapat yang berbeza tetapi jujur sebenarnye.... Jangan tersentuh hati, kerana dia taknak lihat kakaknye kurang cantik dan tidak sesuai... senyum selalu macam selalu yer.... :)

Lifesaver said...

biasa la..laki pendiam..tp sekali komen..alamak!pedasssssssssssss!

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's:

hehhehee..
y0lah tuh.
selalunye lelaki akan cakap terus terang je.
tp tak sedarkan dorng kdng2 ayat2 itu sgt menyakitkan.
heee.
=P

Wawa_Nadwa said...

Lifesaver:

a'ah la kak.
tau takpe.
=P

sasha* said...

haha lelaki mmg cmtu yang.kdg2 i nk gi shopping tension je bwk tunang i.sume tak lawa kt mane dia pdhal kt mane kita ok.adeh sabar jelah :P

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

adik kamu saida yer wa?

dok ok lah tu je?

hakhakhak =P

Paan said...

Ok la tuuu... hahahahaha!

Rashid said...

salam wawa
Adik yang bagus. Komenpun bagus. Kalau wawa tunjuk kat saya, saya akan kata, "Pakai je. Bersyukur dengan apa yang ada. Kalau takde baju lagi susahkan.." hehe.

farish sinclair said...

adek wawa eh tu hehe

Zyma Saad said...

Wawa Deary....

Apa khbr? Sihat tak?
Lama Akak tak ngintai kamu kat sini,Dik.

Cuti Raya berapa hari nanti? Nanti balik kampung, hati2 memandu tau.
Slow and steady!!! take care ye.
:)

Zyma Saad said...

Salam Wawa...

Apa khbr??
Byk ke buat kuih raya??

Datang amik Kad Raya kat blog Akak ye.

Take care,Dear. :)

Wawa_Nadwa said...

sasha* :

hahaha.
erk.
smpai camtu ehh..
akhirnye bile dorng dh penat kan, bile tanye sume nyeee OK je..
cayoo la.
=P

Wawa_Nadwa said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

tak paham la nuar komen ape.
hahahah!
=P

Wawa_Nadwa said...

Paan :

OK la sgt kan.
huh sgt menyakitkan hati.
=P

Wawa_Nadwa said...

Rashid :

Pendapat seorangt cikgu mmg akan ckp camtuh.
hahhhhhhhhhhhhhhh!!
camtuh pkai je baju tahun lepas kann.
hehee.
=P

Wawa_Nadwa said...

farish sinclair :

yeah!
adik wawa.
=P

Wawa_Nadwa said...

Zyma Saad :

alhamdulilah.
wawa sihat2 aje kak.
wawa cuti 4 hari. nak amek byk2 segan.
hahaha.

kueh raye tak buat pon, sume beli.
heee!

nnti wawa mek kad raye tu yer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998