Wednesday, September 9, 2009

Berbuka bersama mereka..

Selalunye hari-hari biasa berbuka puasa dirumah bersama-sama keluarga aku je. Kiteorg memang jarang beli lauk kat bazaar dan biasa nye masak kt rumah je. Kalau gi bazaar sekali pon memang taktau nak makan ape, taktau nak beli ape, akhirnye mama kena masak jgk. Heee!

Sabtu lepas, kami berbuka diluar itu pon sebab pakcik aku nak belanje, kalau idak memang 1 bulan pose berbuke dirumah je. Terus terang aku katakan yg aku lebih gemar berbuka dirumah berbanding diluar sebab kat luar tu makanan belum tentu bersih.

Ade sekali aku berbuka diluar, di bangi ye di bangiiiiiiiiii.. hehhee. Dah la makanan tak s0dap, kurang garam, masam.. Memang es0k nye sakit perot memulas-mulas, mencucuk-cucukkk perut ni kat opis. Serik huh nak makan luar.. mama masak lagi sedapp. heee!!

Okey, bile korang nak berbuka diluar tu kan, lebih baik gi tempah awal-awal. Bukan ape mesti full dan makanan sudah tentu sampai lambat. Mase makan luar ni pon makcik pakcik dah order lauk pauk seawal kol 4 petang lagi. Bile sampai2 je tunggu dorang hidangkan dan sudah tentu tak perlu risau makanan kooo smpai lambat.

Menu berbuka tuk hari itu :-

Siakap masak 3 rasa.
Rase dia lagi HEBAT dari kat b****i. Walahhh!
heeee!!! Ayam masak kunyit
Padprik Campur.
Ni pon s0dap.Tomyam CampurUdang celup tepung. erkk btoii ke? hee.. lantakk..
TeloQ Bungkus.Sup ekoq dan kailan ikan masin tak sampai2. Kiteorg dah abes makan pon, tak nmpk pon lauk itu. Tapi tak kisah yg ade pon dah ckup pon sebenarnye. Yang kesian nyerr.. Kiteorg dah abes makan, meja2 lain belum lagi makan okey. soo tak kisah la 2 lauk tu takde. Bagi je laa meja lain makan dulu, takkan nak mintak plak kan..

Makan dah tak ingat dah org sebelah. Heee!
Air oren dan air tembikai kasi dalam jug. FREE je okey!
Bagus tol dorang nii. Semoga bertambah maju bisnes korang. Makanan pon sedap. Siap pesan
"nak air lagi nanti mintak lagi ye, kiteorg tambah.."Pakcik ku ini yang belanje. Dia tgh kayoo tu "pakcik nak wet ayeeee..!!"
heeeee!!Muke org kekenyangan.
Abah bersama Abah nyerrr..
Baru aku perasan kening dorang same huh.. hhihih..
Rase nak tampa je dak baju itam ni. Koo ingat kooo chumel la tuhhh.. Haha!
Dia suke buat aku sakit hati huhhh.. Sajeee jeee.. Bile nak mintak tolong tuu.. Alahaiii lembut je ckp. Aku sebagai kakak mudah plak cair dgn pujuk rayu nye. arghhhhh.. Mencikk taw!Mak (nenek) mmg susah nak amek gambo dia koo.. Kalau dia perasan je, cepat dia palingkan mukee.. =P
Tgk! kan aii dah katee.. Tapi atuk aku plakk dia memang suke bergambo, sbb tu cucu2 sume ik0t. hehe! Gambo aku mase kecik memang byk, sapo yg ajoo?? Ni la mentorrr nyerr. hahaha!
Opsss! Ala bah terkantoi la gigi tuu. =PMereka yang paling lambat makan. Ya rabbiii lama nyerr.. Kira butir nasikk kee?? Hehehe!
Ni la budak paling nakal sekali, Adam. Org sibuk makan dia sibuk berlari sane sini. Mak pak nyerr ni yg kat atas tengah makan ni. Nak makan pon tak senang anak lari2. Heee! Sabau je laa. Tapi lasak2 dia pon dah bijak sekarang, excited nak pi ngaji. Alololoo kiut je..Bersama anak2 pakcik. Anak2 dia putihhh melepakk cam emaknyerr.. Yg tgh tu lagi chumel, ajak bergambo nak ajee.. Abang plak agak pendiam dan pemaluu. Sgt tertib dorang ni, dgr kate.
"Selamat Berpuasa dari Dayani"
Senyum semua sepesenn je.. lallalalla!!

Psstt psttt.. korang aii TERmakan byk plak laa. Heeeeeeeeeeeeeee!! S0dap sgt lauk nyer, tak bleh t0lak.. =P


22 comments:

sasha* said...

bestnye tgk siakap tu hehe.time bulan puasa ni lah nk berbuka beramai-ramai kan u :)

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

ai mau telor bungkuih tu pong cukop r =D ngeee

ChiLaBaey's said...

Ni ada yang tak muat baju lepas ni... hehehe... kena beli baju baru ni.... Apa2 pun selamat menjamu selera... Makan Wa jgn tak makan... jangan sakit powot shudah... hehehehe... :p

farish sinclair said...

meriahhh dan sedapp!

Lionel Azry said...

puasa sabar puasa sabar

Lifesaver said...

tetiba akak rasa lapar memulas2...leh buka posa??nyummy!

Wawa_Nadwa said...

sasha* :


haa.
btoi2.
bulan pose ni la nak makan beramai2.
=P

Wawa_Nadwa said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

i dont like.
nnti tutt bauu teloo.
hahaa.
takde la gurau je.
hiks~

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's:

jgn la ckp tam muat,
jenuh nak kena beli baju baru,
bonus dah la tak adoo.
=P

Wawa_Nadwa said...

farish sinclair :

harus la meriah.
makan free.
hee.
=P

Wawa_Nadwa said...

Lionel Azry :

sabar ye sabarrrr.
=P

Wawa_Nadwa said...

Lifesaver:

kalau baby yg mintak makanan, bukak aje kak. shian baby tu..
tp klu akk mintak, tahan la ckitttt.
heee.
=P

ku tak sempurna said...

mama masak lagi sedapp. heee!!
.
.
.

bila plak ko nak masak sedap????
hahahahahahahaha
.
.
.
.

aku pun kurang gemar berbuka kat luar... waktu maghrib kan pendek.. takleh nak lama2 kat meja makan... klu kat umah, sonang cito... hahahaha

zlan said...

seronok kan kalau dapat berbuka ramai ramaitabhlagi kalau nga family.Ana pun dah hujung puasa baru dapa berbuka nga family coz tahun ni raya balik kampung.InsaAllah..sampai masa tu.

zlan said...

seronokkan kalu dapa berbuka ramai-ramai tambhan lagi nag family kita.Ana dah hujung puasa baru dapat berbuka bersama keluarga,coz tahun ni ana balik kg dan beraya kat kg Ana di kelate.InsyaAllah sampai masa tu nanti.

nURmALa mAZLan said...

akak pon x pergi lagi baazar ramadhan thn ni
cam makan masakan umah lagi best kan

Wawa_Nadwa said...

ku tak sempurna:

aku masak bukan tak sedap.
sedappp..
cume kena kurang kan ckit tak0t dorng tak benti makan plak.
heee!

haaa..
btoi2..
tak0t tak sempat..
=P

Wawa_Nadwa said...

zlan:

mmg seronok dpt berbuke bersama.
sabar la ye.
dpt balik kelantan nnti mesti sonok!
=P

Wawa_Nadwa said...

nURmALa mAZLan:

btol kak.
mkn kt luar tu blom tentu sedap dan bersih.
masak lagi bagus.
jimatttt.
hee.
=P

atty's said...

selera sungguh nengok menu tu semua..
sama ar wawa,...kty pun suka..buka kat umah dr kat kedai ..senang nak solat tu yg penting..

UnGu VioLet said...

erm.. bestnye lauk2 tue wawa.. terliur akak nie.. akak nie lum buka lg kat sini.. hehe

Rashid said...

wah seronoknya saya tengok. Meriah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998