Wednesday, August 19, 2009

Sehati sejiwa..

Minggu lepas sebelum aku gi BTN, seperti biase aku jemput la mama kt tempat keje dia. Haritu kami berdua mau gi dating. Heee!~

Mama masuk je dalam kete, terus aku sound "Maaaaa.. Nape pakai baju kurung kaler niiii..?"

"Laaa.. Napeee??" Masih blurrr lagik..

"Ni kang org ingat kite boria kanggg.."

"A'aahh laaa.. Same plak kalerr n c0rak nyerr.. Mane la mama tau nk same.."

Akhirnye dua-dua gelak setonnn.. "kakakkaka..."

Nasib baik tudung tak same kalerrr, kalau takkk.. Aduiii..
Mama temankan aku gi beli hp baru, mase ngh jalan tu sorang ke timur sorang ke barat. Jalan jauh gilerrr. Hahahha! Malunye pasalll.."Kak.. Jalan jauh ckit.. Mama malu baju kite sameee.."
Cissss.. dia maluuuu. Maksud sama disini bukan beli kain sepapan ye, kaler dan corak je seakan-akan samee.. =PJam pun design yg same okey!
Mama nye jam abah yang belikan, aku beli kemudian. Mase gi JJ ade la sale kan, aku pun amek kesempatan ini membeli jam, memandangkan jam aku dh takde bateri, nk tuko malas. Tak sangka plak bile dah beli tu, same plakk dengan yang mama punyoooo.. aiseyyy!!walaweyhhhh!!
Jauh beza kaler kulit mama dengan kaler kulit aku. Wakakakka!!~
Aku ikut kaler abah. Hehhee! Dan dan ikut abah. =PMase ni aku baru tukar hp, hp lama adik lelaki bujang aku tu sib0kk memekak mintakk hp aku je. Soh beli hp baru takmoo, nak gak hp aku tuuu. Mula2 aku dh rimasss ashik mintakk je, aku ckp la "Nakk?? rm250.." dia OK je kooo..

Tapi aku tak kasi dia lagii.. Hari-hari mintak aku saje je up kan rm300 dia nak gak. wakkakakaka. Mata duitan gak aku ni, padahal hp lama, nmpk sgt dia mmg bersungguh2 nak hp aku tu. Cam kesian je, aku t0lak la kat dia, duit amek gak koo. Hahha! Tak kira adek beradik ke, bayo tetap bayoo, tapi t0lak rm250 je.. Kekekkeke!~
Mula2 aku pkai SE, bile tuko balik Nokiah ni, alahaiii rase nak campakkk je hp ke dinding. Jenuh nak kena blajoo balik.. Aku amek hp model lamaaaaa gilerrr. Hahhaa! Ahh fedulikk ape janji aku sukeee.. hiks!
Mase beli tu mama ade perli2.."Amboiii.. nak raye ni. Kete baru.. hp baruuu.."

Nak jawab gak tuhhh.. "Ala maaa.. nmpk la jgk hasil titik peluh keringat akk keje kan. Bukan membazir kat lain.. Hehehe!"

"Haa. kalau cam tuh tukar langsir baru kt umah tuu.. Tak ganti2 pun.."

Blupppp!! Tertelan aiyoo liurr jap.. "Haa yg tu nnti la kite beli, tu pon kalau dapat bonus.. Heeee"


9 comments:

lily lotus said...

mcm sister lah...

ChiLaBaey's said...

Wahhhh.... pelanduk dua serupa namanye ni.... hehehe.... kirim salam kat mama ye.... :)

khaLifah feDi said...

eh sekali pandang mcm adik beradik arr wawa..!!!

Rashid said...

Boria? haaha okeyle tu. Sehati seirama. wawa, apa nak malu pula. sebaiknya bangga kerana ada persamaan ngan mama.

psstttt tgn sapa lawa tu?

nesloais said...

so camne hp baru Nokia.. mesti pening kan nak create sms..

ibu_umairah said...

so nice itu jam!!!!!bole beli kan kak satu?heee.heeee

★ Nu♥ℜul ★ said...

nanti beli langsir lak tau..

★ Nu♥ℜul ★ said...

nanti beli langsir lak tau..

Lifesaver said...

erm..mama nampak sporting giler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998