Monday, August 24, 2009

Black0ut

Mase malam ke bape ntah, masing2 tengah bersiap nak ke LDK sesi malam. Sambil siap2, borak2 la, ade plak si kak hani tu bukak pasal cite hantuu, cite seram laa. Adoiii.. tak0t memang tak0t tapii nak jugak dengar.. Heee!~

Masing2 dh meremang la mase tuu. Nak kate aku ni penakut, id0kk la jgkk.. Hee.. takmo ngaku gak tuh. Tapii aku ni bile time nak tido kang atau time aku sorang2 tu, mula la pala ni timbul cite hantuuuu je, tu yg aku tak suke.. =P

Alaa.. kelas pon betoii2 atas dom je, siap pon last2 minit pehtu berlarikk masuk kelas tak0t kena denda kan. Sampaii je depan pintu kelas tu, aku tak terus masuk bleh plak gurau2 dengan iskandar kt depan pintu. aku nak masuk je is panggiil "Wawa.." bile aku kuar balikk.. Tupppppp.. Tertibe gelap.. Gelap gilata tanpa sebarang cahaya ponnn.. Ko tau la kalau kampung bile blackout mmg takde satu cahaya pon ko nmpkk, puas besoo kan mata nii nak tgk..

Yang aku kat luar ni, mengagauuu terus masuk kelas dengan gelabahnye. Apa2 yang dapat aku capaii tu aku capaii je la, tak kira la sapee.. Mula la cite2 hantu yg aku tau timbul kt pala ni.. aiyakk.. mencikk!

Terserlah ketakutan aku masa tu, terus ckp dengan suara agak kelakorr nye "Korang.. jom la kuar korang.. jom la turun bawah.. Gelap niii.." dalam kelas tu dengar suara aku je meminta simpati. Heeeeeeee!!~

Mase turun tuuu, ku pegang erat tangan kak ani ni.. Heee.. Sib baik dia adoo.. Kiteorg satu kumpulan so mase dalam kelas tu dia dulu aku carikk, kelas kecik ajo yoo.. Bile dalam pala ni ashik ingat hantu je, buleh aku pikir "kang dlm gelap ni, lain plak tangan aku tarik ni kang.." hahhaha! smpai kesituu aku pikirrr kooo.. =P
Bile dah sampai bawah tu, baru la lega ckittt.. Sebab ramai yang berkumpul kat bawah nii.. Mase ni terserlah kegembiraan kelegaan muke dorang2 sume nii. Mase tak nye, takyah masuk kelasss, takyah ngnt0k ko dengar sejarah sejarah sejarahh.. ade plak bdk2 yang berharap "harap2 la takde lektrik smpaii tgh malamm.. takyah masuk kelasss.."

Kalau aku takmo laaa tdoo dalam gelappp, dengan panass nyeerrr takde kipas.. Huii.. cepat la ade apii niii.. Heee!~ dorang bengang je.. =PBile dorng pkai jenerat0rrrr yg bunyik bising tuu, terus terang benderang. Mmg la tak masuk kelas tapii LDK tetap dijalankan seperti biase yerrr..
Sempat amek gambo 0key.. Ape guna hp ade flash kan. Heeeee!
Bukan aku je yeeee.. ramai lagi yang depa2 tu bergambo dalam gelap.. Ade yg over, siap bwk kamera lagiii.. Dalam gelap mane nmpk org, tau2 ade flashh jee.. Ade plak kang yg snap mende lain nii.. hiks!
Tidak dapat bayangkan hidup ini tanpa cahaya...


24 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

sekali terpegang, tangan JU-ON...kan best....hikhikhik =P

Luth Textile said...

U, pp menten gebu u, walaupon gelap. hohohoh

Lifesaver said...

camne agaknya jadi org buta?

*ayu* said...

betul tu wawa.. akak pun x suka gelap!!!
:)

farish sinclair said...

gelapnyaaaaaaaaa

ku tak sempurna said...

org dulu2 menten je takde api...
tu yg anak ramai... ahakssss... kurang hiburan :P :P :P

astaghfirullah... bulan pose ni weiyhhhh

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

>> salam puasa wawa....

o0o0o ni citer pasal pi BTN lagi eh...?

saper nama ketua fasi?

kot2 la akak kenal....heheheh

Lionel Azry said...

jumpa hendrajati tak? :P

Wawa_Nadwa said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

wargggghhhh!!
gile laaaa.
tak dapat bayangkan.
hahahha!

Wawa_Nadwa said...

Luth Textile :

pipi ni mahal woo.
haha!
adoii dlm gelap pipi yg dia nmpk.
=P

Wawa_Nadwa said...

Lifesaver :

hmm.
camne ek?

Wawa_Nadwa said...

*ayu* :

tempat org tak suke la gelap.
klu kat umah tdo dlm gelap baru beshhh.
=P

Wawa_Nadwa said...

farish sinclair :

tau takpe.
=P

sasha* said...

LAMA KE KENE GI BTN?SY BLUM RASA LAGI.INSYAALLAH TAHUN DEPAN HAHA

atty's said...

kalo takde letrik..tak besh tido kepanasan..

ChiLaBaey's said...

Askum... hari lambat sikit komen sebab baru balik dr HUKM, bapa masuk wad semula.... Wahhhh.... dah boleh buat cerpen ni.... buleh lawan Nuar ni dgn cerpen dia Terawih Terakhir... tapi Wawa punya tajuk Biro Tata Terakhir... hehehe... selamat berbuka...

Wawa_Nadwa said...

ku tak sempurna:

ahaks!
ko ni kesitu plak dia.
hahhaha!
adoiii..
pose ke tak ni?
=P

ChiLaBaey's said...

Betul kata Nuar, terpegang tangan Ju-On baru tahu... apasal sejuk je ni, rupa2nye si dia... hehehe... tatut..... :p

Wawa_Nadwa said...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠:

selamat berpose kak.
name fasi eyh.
alamak lupe la.
ehhehhe!

Wawa_Nadwa said...

Lionel Azry:

takde p0n.
=P

Wawa_Nadwa said...

sasha* :

besh tau.
jgn tak pegi.
hiks!
=P

Wawa_Nadwa said...

atty's :

tau takpe.
mmg tak lena la.

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's :

hahaa.
amboii perli je dia sekrng..
cerpen ape nye..
ish.
kakkaka!

ishh..
seram plak.
hahah.
mmg terngiang2 je kang mlm.
=P

"selamat berbuka.."

Zyma Saad said...

Cantiknyer Wawa pakai baju kurung putih tu. Mcm student je...

Puasa tak ari ni?? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998