Tuesday, July 21, 2009

Vandalisme @ Kreativiti

Hari Isnin lepas, aku balik keje trus gi umah kawan mama, mama gi melawat kawan dia yg baru saje kemalangan so aku kena jemput mama balik la kannn. Satu family kemalangan, yg teruk bapaknye patah kaki, maknye patah kedua-dua tangan, anak hanya cedera ringan je.

Kemalangan terjadi dimana aku taktau plak, kete bertembung dengan kete lain. Pemandu kete tu plak cina mabuk, ape lagiiiii sedapp je la masuk lorong org kan. Kebabommmmmm!!!

Kadang2 walaupon kita memandu berhati-hati tapi kecuaian org lain, org lain yg jadi mangsa. Hmm.. risau gak, tapi nak mandu tu hati2 la ye korangg..

Mase aku baru sampai aku soh adik turun bawah sbb aku taktau umah dia. "Kak nak tau kak.. Lif kt siniii cantekkkkk.." aku rase byk kali jgk dia bgtau, dari aku kt parking smpai la ke lif dia ckp gitu. Aku pon tak sabo la jgk tgk lif yg cantek itu.. Sekaliii bile masukkk.. Haaa hambekk kooo..Mmg takde ruang ckittt pon, penuh!
Aku rse org2 kt sini menyemadikan nama masing2 dalam lif ni buat kenang kenangan kot. Hiks!Dik, ape yg cantek nyeeeee.. Seram akk tgk tauuu..
Jgn ko pun buat camni sudaaaa.. Nape laa dorang ni gataiii sgt tangan tu pi kikis nama kt situuu..
Dh nmpk bur0k neng0k haaa..
Kalau nak tunjuk kreativitiii tuu, tgk tempat la, agak2 la kan..
Peacee V dari mama ku!
Hiks!

Ingat lg mase kecik2, conteng dinding umah. Hehhee! Selagi buleh kecik tulisan tu kecikkk la conteng, konon nye tak bg abah nmpk. Kasi kertasss tetappp dinding jgk menjadi pujaan hatikuuu.. Hahaha!

Akhirnya kantoiiii... Pastuu ape terjadiii.. LU pikir la sendirikkk.. Abah guweee sgt garanggg ok.. Takottt..

Sakitt wooo.. =P

26 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

nuar pong baru jeh nak wat entry yg sama tajuk dgn wawa nih...canew leh tersamer lak nih...grrr...

pesalah vandalisme ni patut apa yg diconteng kat kemudahan awam tuh, diconteng semula kat tubuh badan dia...biar dowang rasa...geram nih...

Lionel Azry said...

ada conteng "saya jiwa kosong"?
wakakaka :P

DIK AN said...

Let the criminal be punished by their own crimes.

zamdotcom said...

owh
ibu wawa memberi simbol peace ke? mati-mati ingatkan dia sedang meniru gaya karam singh walia sambil membuat laporan betapa teruknya keadaan lif yang telah diconteng oleh orang-orang yang tidak bertanggunjawab.


p/s: peminat karam singh walia

ChiLaBaey's said...

Lif rumah saya taklah teruk sangat, tapi tetap ada... sekarang ni siap ada CCTV lagi dalam lif.... tapi conteng tetap conteng, ayat contengan yang tak boleh saya lupakan "Alamak...ada CCTV lah, nasib baik aku tak conteng"... Bodo punya budak...

ChiLaBaey's said...

Ni semuanye sebenarnye masalah jiwa yang memberontak dan penyakit mental.... time muda sekarang ni, oklah... bila dah ada rumah sendiri nanti baru dia teringat apa yang dia buat... janganlah time tu nak marah2... :(

Flores Hayes said...

a great find for panda fanatic!
my roommate and i LOVE this Morn Creations bag
hkpanda.freetzi.com

Sis-Lin said...

ssh nk cr lif camtu,mmg ptut amik gambo tu..hehehehe
apa le x de otak bdk2 ni ek..sruh sek x nk,ha kt lif pun jd papan hitam tu...

Lifesaver said...

sakit mata tgk..hehehe

Wawa_Nadwa said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

owh ade entry same gak eyh.
hehe.
kebetulan.
=P

dorang ni kena patah2 kan jari masing2.

Wawa_Nadwa said...

Lionel Azry :

tak perasan la pul0ks.
=P

Wawa_Nadwa said...

zamdotcom :

hahhaha!
takde makne nya.
=P

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's :

lif umah wawa ok je.
takde conteng2 pon.
sbb penduduk kt situ semua bijak2 belaka.
hahahha!
=P

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's:

tu keje bdk2 muda la tuh.
dia akal pendek lagi,
=P

Wawa_Nadwa said...

Sis-Lin :

tu la.
ni pes time wawa tgk lif cam gini.
=P

Wawa_Nadwa said...

Lifesaver:

bkn sakit mata je,
hati pon sakit tgk.
=P

khaLifah feDi said...

emm slh tempat utk tunjuk kreatif nie..!!!

p/s:-ehem3..cik wawa.hawau u ekk!!
larikkkkkkkkkkkk!!!!

SULTANdiblogBETA said...

dulu ms form6 xsngaja cnteng dinding skul..tjpe spray pastu gncang2 igt da bis..try la picit k arah dndg..pastu...lari!!!!!!haha


tapi ok pe dorg cnteng lif..sllu yg wat tu bdk2..dorg xde blog/ym utk bsmbang...so dorg tulis la kt situ..buktinya cb cari msti jpe ayt2 ni---->

A:sape conteng die bodoh
B:ko la bodoh..ko conteng..
dan strusnya :D

ARJUNA said...

kreatif yg tak bermakna...

Zyma Saad said...

Adehhhh,sakitnyer mata nengok tulisan tu.
Anak sapo la yg jahat tangan nih??

Meh sini nak rotan bontot.... biasa sgt nihhhh!!!

Zyma Saad said...

Adehhhh,sakitnyer mata nengok tulisan tu.
Anak sapo la yg jahat tangan nih??

Meh sini nak rotan bontot.... biasa sgt nihhhh!!!

Zyma Saad said...

Adehhhh,sakitnyer mata nengok tulisan tu.
Anak sapo la yg jahat tangan nih??

Meh sini nak rotan bontot.... biasa sgt nihhhh!!!

ku tak sempurna said...

ko tak cuba join tunjuk kekreativitian ko sekali ke??

errr.. dah??

hehehehe... nasib ko ngaku :P :P :P

Rashid said...

kasihan le tengok bebudak tu (orang tua adake pengikut vandalisme cam tu?. Bakat diorang tu tak dapat nak disalur kat mana.. so sanalah tempat yang sesuai..

Sejak kecik takde minat dan bakat melukis..tapi suka sangat bila tengok org melukis..

paraxixth said...

korang pandang tu sebagai vandalisme ke? cube tgk gambar yg cik wawa bagi nie. nampak macam seni la.betul x tipu

adenium said...

itu tempat meluahkan perasaan ..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998