Tuesday, July 7, 2009

Berangkat ke UiTM Sri Iskandar..

Malam hari jumaat kami sekeluarga gerak ke Ipoh, bermalam disana sebab sok tu kan nak hanto adik perempuan aku tu kan so dekat la skit, takde la kelam kabut sangat.

Aku belum sampai highway lagi mata ni dh macam berattt je kooo.. Hahhaha! Smpai jalan duta aku dh terlelap. Abah dok perli pon aku dh tak kisah dah, janji dpt tidoo. Penat sgtttt weyh, dh la bz plak hari tu kan..

Ni pun berhenti kat RnR mane ntah. Abah berhenti minum, mata ni pun cam degillll je nak buka. Berat semacam je. Hehhe!
Malam itu kami bermalam umah paklong, sepupu abah. Rumah dia pun selesa, anak bini dia sume kat KL, umah pun kosong so tido aar cam umah sendiri. =P
Bukti nye aku dh kat ipoh, ko tgk gua di belakang tu. Hiks! Kalau ade gua tu tau la korang dh smpai ipoh. Hehe! Malam tu tergiang2 si sharul azri ckp kt ipoh byk hantu. Kuang asam ko ni tauu. Tapi lena gak aku tdoooo, bkn dok umah kampung pon. =P
Yer, ini mama dan abah ku.
Yang byk berkorban dan bersusah payah tuk anak2, lagi2 mama. Kadang2 cam sedih tgk dorng. Alahaii sedih plak cite psl dorang. Heeeeee..Singgah umah makcik abah, kira nenek saudara aku la. Abah memang rapat dengan sedara mara dia kt ipoh ni. Kiteorg tiap tahun balik kampung kat kedah mmg akan singgah sini.Sampai jgk UiTM Sri Iskandar. Tak susah pon nak carik kampus ni sbb byk signboard. Sini tempat dia lebih selesa berbanding kampus kat segamat.Isi borang.
Aku hanya tgk gelagat org, macam2 adooo.
Aku tgk makbapak lagi sibuk berbanding anak2. Hahhaa!Tak sampai beberapa minit jumpe kawan dia mase belajar kt UiTM sabah. Dahhh jumpe geng kannn.. tapi tak same kos, kwn dia perakaunan. Adik aku amek Pengurusan Sumber Manusia (hr). Mase dip dia amek pengurusan bank kotttt..Lepas pendaftaran, terus carik umah sewa. Sib baik uitm ade sediakan list umah sewa, abah call dan terus terjah tempat tersebut takut penuh plak kan. Ade yg umah teres, umah kedai.. tapi yg penting mesti nak carik yg ade perabot, ade kemudahan sume kan.. Settle kan umah sewa dak ni. Syukur alhamdulilah, kami takde ape2 masalah tuk mencari umah sewa. Kejap je dh dapat, dapat umah kedai, byk kemudahan ade kt sana, bank ade, kedai makan ade, kedai runcit ade, kira sume adeee. Pastu dekat plak dengan kampus, lega n senang hati mama. Kalau tak susah hati anak dia ni takde tmpat tinggal. hiks!
Aku lepak je atas katil, panas gile sakit pala ni haaa... Rase nak pitam kt luar tu, migrain plak la la ni plak nak dtg, tunggu la aku smpai KL ke kan. Buleh amek mc. Huhu! =PSib baik adik aku takde lesen, kalau tak pjg langkah ko berjalan kan.. Merendekkk je laaa keje nyerr.. Kami mau pulang dah, pendaftaran dh selesai, umah sewa pon dh selesaii. Balik dengan hati yg tenang, lagi2 mama. Dia amat risau sejak dua menjak ni. Macam mama plak nak sambung belajar. hiks!
Dh syg2 sume, salam2 sume, ok tata!!
"Nyah, ko jgn nanges plakk tau.."Belajar rajin2.
Takmo nakal2.
Jaga diri baik2 ekk.. =PMase dia ade, eeeii cepat la ko pegi menyemakk je tau. Bile dia dh jauh, huii rinduu plakk. Hiks!

47 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

Mase dia ade, eeeii cepat la ko pegi menyemakk je tau. Bile dia dh jauh, huii rinduu plakk. Hiks!

so sweet... :)

joegrimjow said...

mesti jadi gadis rebutan disana
hehe

momguess said...

mmg betol
bile ader dpn mata
asyik gdh jer
huhuhu

ChiLaBaey's said...

Alhamdulillah semuanye berjalan lancar.... Jangan2 Wawa yang nangis lebih.... tapi ok juga adik dah takde, rumah aku yang ponyaaa.....!!!!! hehehe.....

nestumrasberi said...

nantikan kalo dia ngidam makan kepsi/pizza mesti dia dtg batu gajah. dekat je ngan umah akak kepsi/pizza tu sepelaung je. dan bila dah pandai skt sure panjang langkah ke ipoh.
wawa..jahat tau sape yg kate ipoh banyak hantu. :)

Dakjaat™ said...

hulfday? kek skolah mano abe tu blajo ngeja nyer cik wawa? wakakakakaka! ;p

khaLifah feDi said...

ekk? kamu tak nk smbg bajo lagi ker wawa?

Lionel Azry said...

hahaha~ penakut rupanya..
eh kirim salam kat adik ;
wakaka :P

Wawa_Nadwa said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

suweet la sgt!
=P

Wawa_Nadwa said...

joegrimjow:

rebutan??
bkn cun pon.
hahahha!
=P

Wawa_Nadwa said...

momguess :

ya rabbi..
mmg bertekak je kak.
pastu baik balik.
hehehhe!
=P

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's:

wawa nangis?
owh tidakk.
hahhaa!

bkn umah la.
Bilik tdoo aku yg punya.
takdak sape nk kaco.
heee!

Wawa_Nadwa said...

nestumrasberi :

rasenye kat sane tak de la pinggir sgt kan kak.
dh maju dh pon bandar tu.
tu haa dak sharul azri yg ckp.
hahahah!

Wawa_Nadwa said...

Dakjaat™:

aku taktau la.
haha.
ala maybe dia tersilap tu kot.
kekekkeke!
=P

Wawa_Nadwa said...

khaLifah feDi:

hurm ntah la.
rs cam dh karat je.
hehe.
=P

Wawa_Nadwa said...

Lionel Azry :

ish.
dak aih.
=P

insyaAllah.

rizz said...

heheh pnh g skli kot uitm sri iskandar ni mse tu abg rizz study sane:p

ChiLaBaey's said...

Adik dah sambung belajar, akaknye bila lagi..?? Oooo lupa pulak, kita kan nak sambung belajar sama2 ye tak... jangan lama sangat, nanti otak berkarat... sekarang ni pun dah mula ada kesan kuning2 nak berkarat ni... hehehe....

nestumrasberi said...

oh budak sharul azri tu yer!
meh akak kutil2 lobang idong dia sampai bengkak. mandai je kata tempat antu..hiks :)

neezareef said...

ok gak tu blk dia siap tiles lg..kelazzz

Wawa_Nadwa said...

rizz :

penah la gak jejak sane eyh.
=P

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey'sL:

kite kan dh study same2.
hahahha!
kos ape ek?
kosmetik ok dok?
=P

Wawa_Nadwa said...

nestumrasberi :

hahahha!
gi la kutil2 dia tuh.
nyakat je keje nye.
=P

honeysour's blog said...

teringat zaman blaja kat sri iskandar dulu...

dulu takde bnyk kedai lagi...

sekarang dah banyak ek...

siap ade umah sewa lagi kat atas kedai tu...

dulu takde..

selau g ipoh naik bas General kaler ijo...

ipoh jelah town yg best...

agak2 nak beli baju, kain atau barang yg murah2, g la ke air tawar..

naik bas RM2.20 je...

ke Ipoh tak ingat bape...

sebab sem 3 dah pakai kete...

Sis-Lin said...

selalu mcmtu,jauh rindu,dekat bercakar..huhuhu
semuga rajin2 la ye nyah ko belajar,jgn mcm sis ni..muda2 dh tawin..heheheheheh

ChiLaBaey's said...

Cik Wawa, maaf saya lupa.. ha'ah kita satu universitikan... kos.... kosmic bowl..... CGPA akhir kita average : 160 jatuhan pin... hehehe....

ayie@3bond said...

hargailah yang masih ada ...

DIK AN said...

Jap gi ada la hantu tu...hihihi...

Wawa_Nadwa said...

honeysour's blog :

skrng dh maju.
mcm2 adoo.
kedai mkn byk.
bank pon ado.
sume ade laaaa.
tak susah klu campak sane.
=P

Wawa_Nadwa said...

Sis-Lin :

elok la tuh tawin mude2.
anak ngn mak dh mcm adik badik pon kan.
hehehe!
=P

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's :

hahahah!
sudah tentu wawa fail la klu CGPA awk 160..
wawa punye 120 je.
=P

Wawa_Nadwa said...

ayie@3bond :

ya betoiiii.
=P

Wawa_Nadwa said...

DIK AN :

marila dikau mari ke mari.
hehehe.
=P

ciK LyndaWawa igUana said...

care pakai tudung same ar...
selamat menjalani kehidupan sebagai student....kepada adik..:)

shima said...

hep.kamo student uitm sri iskandar yek.sem brape dh?hehhe.saye jugak penah std sane dulu.ngaahahha

ChiLaBaey's said...

Kira okalah tu.... 120 tu kiranye cukup2 makan je... janji lulus.... bawah 100 tu baru fail... hehehe.... bila nak main bowling ni...???

Cik AniS GalaXy said...

adk wawa x dpt hostel ek.
erm..nnti suh dia try apply
coz adk anis kate hostel byk lg kosong..

anis pun rindukan adek..hehe

nurLIYANA said...

adik yana dftr mse 27/6
kt uitm sri iskandar ni.
agak jauh lah jugak nak tempat dorg ni.
huu..

tol tu btul.
bila dpn mata bila lah ko nak pergi,tpi bila berjauhan asyik rindu je kt adik.

ahh!sedih2....

paraxixth said...

owh///ipoh kat mane ye?

Wawa_Nadwa said...

ciK LyndaWawa igUana:

same ek.
mane adeeeee.
=P

Wawa_Nadwa said...

shima :

aiyoo.
bkn sy loh.
adik sy student sane.
=P

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's :

sib baik lulus.
kira ckup2 makan la tuh.
ok, ckp bile nk main boling.
wawa ok aje.
hehehe.

pstt pstt!!
tunggu gaji eyh,.
=P

Wawa_Nadwa said...

Cik AniS GalaXy :

dia dh apply dh.
tunggu jwpan je.
=P

Wawa_Nadwa said...

nurLIYANA :

hehe.
takmo sedih2.
dh balik sok gado la puas2.
=P

Wawa_Nadwa said...

paraxixth :

kat tmn pepaduan.
tau ngak?
=P

ChiLaBaey's said...

Ok je.... Tunggu gaji jugalah... kalau main sekarang semestinye nanti jadi pokai.... hehehe... Setlah masa dan ketika... ayat... :) kat area ampang pun buleh...!!

Lifesaver said...

uitm aku dulu...tp nape nmpk mcm lain je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998