Tuesday, June 30, 2009

ZOo nEgaRa..

Rase-rasenye dah 10 tahun aku tak jejak zoo negara ni. Walaupon dok hanya sekuntut je dari umah, tak penah pon terlintas nak masuk zoo. Yelakan alahaii takat tgk binatang, ape la sgt. Tak best la dating kt siniiiiii, tgk kwn2 korang. Heee! Tapi si lalan dh byk kali ajak aku gi zoo, alaaaaa malas nye la aku nk gi zoo sebenarnye. Hahhaa! Takmo mengecewakan dia yg dh berpuluh kali ajak, dan aku nak bwk anak angkat aku, alia tu jalan2 so pegi la jgkkkk.. =P
Tiket dewasa 15 hengget dan utk bdk2 5 hengget kot. Lupe aar, maklum la bkn aku yg bayoo. Kalau aku bayo mesti aku ingat kan. hiks! Kiteorg sampai pun agak lambat dalam kol 3ptg gitu, langit pun dah gelap, tunggu ujan trun je.

Bergambo pun sikit aje sebab hujan renyai2. Spoil la.. Excited nak jalan ujan plak kan. Cam tak besh je nk tgk binatang2 dlm ujan. =P
Sib baik ade bilik kaca ini tempat kiteorg berteduh. Bilik ni pon selesa jgk, ade la 2 3 family dlm ni. Mo0d jalan aku pun cam dah berkurangan, rase nak balik je. Tido time ujan2 ni beshh nyerr. Hiks! Ni memang mase tido alia, sebenarnye ngantok tapi gigih gak tahan nak jalan punye pasal. Bile aku riba dia terus terlelap. Lenguhh nye aku dok lelama cam gini. Takkan nak tunggu dia bangun kan, angkat jgk jalan dlm ujan tapi berpayung la. Maceh tuk lalan sebab sanggup redah ujan, amek payung. Owh terharuuu nyerrr. kekekke!Sambung jalan tgk binatang yang lain. Aku mmg sgt MALAS nak amek2 gambo ni semua. Kalau adik perempuan aku ade, dia rajin la ngamek. Bile soh aku amek je "Alaa.. binatang ni biase2 je, senang jumpe.." Hehhee. Jumpe kat mane pun taktau la.

Haaa. Ni kt kampung kan adeeeee.. =P
Kampung korang ade?? Binatang2 kt zoo ni telah dilatih la aku rase. Bile aku nak amek gambo je, pandai plak posing. Ni ape ye adik-adik??
Kebauuu kot sbb ade tanduk. Hahhaa!
Alia dan adik bersama sahabat dorang.
Gambo aku tak byk la sbb takde nafsu bergambo langsung kt zoo ni. Heee!! =P
Tangan dia agak besauuu, sekali tampau muke korang seminggu tak ckp. Hiks!
Cekci la cipenzi niiii duduk.. Auwww!
Alaaaa.. dak ni dh penat jalan soh dukung plak.. Aiyoo.. Kalau kecik takpe ni dh beso kan. Lenguh tgn ni haa.. shian penat yerrr.. MUke senyum terpakse. Kat akuarium ni tempat yang terakhir kiteorg gi, smpai kena halau sbb dh nak tutup. huhuhu!
Last gambo ikan yg aku amek, pastu takde dh. Hehhehehehhehe!
Syg je gi sane tak amek byk gambo.. Pasni kena bwk nyanyah la, dia rajin skit amek2 gambo sume ni, aku hanya posing aje..
Akhirnya abes jgk tgk semua binatang tapiiiiiiiiii nape tak nmpk pun batang idong buaya, ulooorrr, dan sebagainyeeee.. Hehehhehehe!! Nak jalan lagi dh malas j0m kite balikkkk..
Pesanan utk incik lalan, jgn ajak dah gi zoo ni. Guwee namo dh gi sini, penat nk jalan. Tak besh dating sini, siap bwk anak2 lagiiii.. Hihihiih!!

owh terserempak dengan blogger, mummysya. Tapi tak bergambo sbb dh nak balik dan sangat penat. Tegur2 gitu pastu blaaa..

24 comments:

rizz said...

wahh beshh ahha klau g ari ahad ade akim fc

Lifesaver said...

pnh date kt zoo..penat tp besh :)

Rashid said...

wah!!! pergi zoo tak ajak saya sama ek. Wawa, saya ni lagi le. Rasanya tak pernah pergi lagi kat zoo negara tu. Dengar citer dan tengok tv tu biasalah..

ermm dulu rasa teringin juga le nak pegi sana tapi sekarang .. ermm...

Wawa_Nadwa said...

rizz :

wawa gi hari ahad la rizz.
takde pon.
heee.
maybe dh abes kot sbb kitorg smpai lmbt.
=P

Wawa_Nadwa said...

Lifesaver :

besh kalau berdua.
ni bwk anak2 cam alaaa.. ngaco je.
hahahha!

Wawa_Nadwa said...

Rashid :

trun la KL.
bercuti kt sini.
merata2 tempat bleh pegi.
=)

ChiLaBaey's said...

Pergi zoo ni sebenarnya menjadi satu2nye tempat saya untuk berehat sambil tangkap gambar binatang di situ.... pernah juga 2 tahun lepas saya menghabiskan masa saya hampir 15 kali dalam tahun tu berada dalam zoo negara, tangkap gambar binatang dan gelagat orang.... tahun lepas 5 kali kot rasanye.... dan tahun ini baru 2 kali... dari harga tiket RM8.00 sampai sekarang dah mencecah RM15.00... Dari pagi sampai petang baru keluar.... naik kenal dah dengan keeper kat situ.... semua kelengkapan ada, baik dari suraunye, tempat berehatnye dan macam2 lagi.... mesti tak minat dengan alam binatang ni..... :)

ChiLaBaey's said...

Cerita tentang zoo negara ni, minggu ni nak bawa anak buah dan adik ke sana lah sebelum adik masuk belajar balik.... nak ikut..??? boleh belanja tiket kat wawa....

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's :

bkn tak minat.
cume penat jalan, dengan ujan lagik.
mo0d pun jd malas.
=P

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's :

xpe la maceh.
penat yg aritu pon tak ilang lagi.
ekkekekke!

ChiLaBaey's said...

Confirm dah saya pergi zoo negara khamis ni.... adik saya dah call tadi... nak join jemputlah datang ye.... yuuuhuuuu.... :)

zamdotcom said...

hoho..pegi zoo ye ^^ bagus bagus..menambahkan pendapatan zoo negara ^^


p/s: teringin nk pegi petrosains

Lionel Azry said...

asyik2 gmbar belakang je? :P
jangan pandang belakangku? ;)

Luth Textile said...

adoi, happy je tengok..
ok la mcmtu..hihi...
sok bawak g zoo tepeng plak

kojah said...

uiii, saya g ari sabtu baru2 nie gak....tapi kan, sepatutnya dorg bg discount kat student2 cam sy nie...haha

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's:

nape tak pegi hari minggu.
khamis org keje la.
=P

Wawa_Nadwa said...

zamdotcom :

tak penah lagi pegi petrosains.
pasni nk gi situ plak.
=P

Wawa_Nadwa said...

Lionel Azry :

bagus2!!
=P

Wawa_Nadwa said...

Luth Textile :

ok.
binatang sane sume malas.
tak aktif langsung.
=P

Wawa_Nadwa said...

kojah :

ceh!
alasan je sume tu nak discount.
hehehhe1

ChiLaBaey's said...

Time kerjalah best... orang tak ramai... dan senang nak dekat dengan binatang... cuma event kurang sikitlah... tapi tak serabut kepala.... kalau pergi hujung minggu ni, wawa nak ikut ke... ??? Jom2 kita meramaikan zoo..... hehehe.... :)

Duke Luce Dell'amore said...

alia sgt comey!!die dh mengatasi kecomelan kamu ler wawa...hahaha..

Mama Azlina said...

wah..mesti bdk2 ni seronok tengok animals...yg tua pun seronok kan..hehehehhe...

CT NORAMIZA said...

bawak budak2 pegi zoo mmg best dik, btw salam kenal :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998