Monday, June 15, 2009

kEcik hAti + sEdiH + kEcewA = ??


Kadang-kadang hati ini amat terluka apabila tidak dihargai.
Bkn meminta ape2 hanya la utk berkongsi kasih sayang.
Harta dan wang ringgit bkn la segala nya.

Perghhh! ayattttttt..
hiks!

Yer, aku terasa hati sekarang.
Sedih bercampur kecewa.
Kecewa dengan sikap manusia yang lebih pentingkan harta dan wang ringgit. Bukan terjadi pada teman tetapi saudara, darah daging ku sendiri.

Aku telah menghadiahkan kepada saudara ku itu sebuah telipon bimbit yang tiada kamera, tiada 3G, tiada bluetooth mahupun infared, tiada segala keperluan remaja masa kini. Hanya memberi telipon itu utk mudah dihubungi dan mudah msj, aku rasa itu sudah mencukupi. Tapi yela kan budak2 sekarang, malu nak pakai telipon gituu. Aku telah janji dengan dia bahawa aku aku tukarkan telipon dia yg rosak itu dengan yg baru tetapi tidakla sehebat telipon zaman kini.

Dia menolak nya tanpa memikirkan perasaan aku ketika itu. Walaupon taknak sekalipon jgn la menolak dengan cara begitu. Terasa tidak dihargai sgt..

Aku pon dulu bermula dari bawah, beli telipon semua dari penat lelah aku sendiri. Telipon yg buleh buat selak pintu, besar gedabak, aku penah guna sampai la telipon ketahap sekarang. Bukan utk menunjuk tapi keperluan. Belajar carik duit sendiri dulu, baru tau bertapa susahnya nak dapat duit sekarang, bkn main minta je, petik carik buleh dpt.

Sekarang, isu yg hangat didada akbar pelajar IPT guna duit PT tuk beli telipon, beli moto. Nak berlagak buat ape la haiii bdk2 sekarang ni.

haiii..

Alhaiii.. nak buat entry ni tertibe emo plak. Tak tau nape mata ni cam bergenang air mata.

27 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

sabar otey wawa...hukhukhuk :(

AbdulWaheeD said...

pg2 dah wat ayat ayat jiwang ekekeke

Lionel Azry said...

haha~
dia tk mahu hp tu
bagi kt aku
aku tak up to date! :P

Anonymous said...

sabar wa....
bebudak skg mmg gune duit biasiswa utk beli somethng dgn niat nk nunjuk2 kat kengkawan!!!

kkdng kite yg dah keje ni pon kalah ngn branded yg dorang pakai!!!
huhuhu
-momguess-

nestumrasberi said...

2 minggu lps akak pun rasa camtu
akak dengan perasaan yg tulus mulus suci dan murni
bagi la kain ela pd seseorang
pastu boleh dia telek belek
tayang kat matahari lagi kain tu
tak cukop ngan tu tarik2 kain tu takot kain tu pecah benang

punyalah akak rasa %^&&*$#
takpe sabar sabar
lain kali nak bagi karung guni je kat dia. dah tentu tak jarang dan nampak lebih eksklusif kan kan kan

rizz said...

aduss sabarlah ye cik wawa...

haya_yaya said...

biase la tu..lumrah...sdgkan dgn kengkawan ati kita mudah tersentuh,nikan plak dgn sedarah sedaging..lagi la mudah runtum ati..sabor je la ye...

adenium said...

sedeynya... :-(

nesloais said...

ahh budak2 mana reti lagi tang perasaan tu sume. asik nak bersuka ria jee.. nnt dah jadi bapak budak baru le reti kot..

Wawa_Nadwa said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

otey.
dh sabo dh ni.
=P

Wawa_Nadwa said...

AbdulWaheeD :

aloo.
bg la can nk ayat jiwang pagi2 ni.
hiks!

Wawa_Nadwa said...

Lionel Azry :

ah.
wat pe bg ko bkn dpt ape pon.
hahahha!

dh juaL.
=P

Wawa_Nadwa said...

momguess:

kite yg dh keje ni tau bertapa ssh nye nak cari duit kak.
nk beli brg branded pon pikir 10 kali kan.

Wawa_Nadwa said...

nestumrasberi :

yela kak.
kite dh bg tu jgn la plak tunjuk gitu kan.
tak ske pon jgn la buat dpn kite camtuh.
belajar la hargai ckit.

lenkali takyah bg dia kak.
bg wawa je.
heee.
=P

Wawa_Nadwa said...

rizz :

ye rizz.
wawa dh terlalu sabo.
akhirnya juaL aje.
simpan wat sakit hati baik jual je kan, duit kite dpt beli kasut.
hahahha!

Wawa_Nadwa said...

haya_yaya :

tu la.
sbb darah daging sendiri la rase sedih sgt2.
nak marah tak smpai ati.
nk benci sedara sendiri.
pendam kan je la.
=P

Wawa_Nadwa said...

adenium :

akk jgn ckp cmtuh.
nnti wawa nanges.
>_<

Wawa_Nadwa said...

nesloais :

nak berlagak mcm byk duit.
pdhal joli duit makbapak.
ape nak jadi dorng ni.

Duke Luce Dell'amore said...

sabar ye wawa...
xtantek nnt klu wawa nanges..
biasanya jim baca blog ni smbil katawa guling2..kali ni serius plak..
adoi..

Wawa_Nadwa said...

Duke Luce Dell'amore :

thanks 4 ur support.
cume sedikit kecewa.
ckitt je.
dont worry yeah!

psst psstt!
owh selama ni kamu bc blog wawa sambil ketawa guling2 ye.
kantoi.
cis!

hee..

nURmALa mAZLan said...

aduhai...apa kna lang adik akak nih

atty's said...

huhuhuh..kalo kty pun sedih..
lor nie lagi sedih..sbb tipon kty pun rusak..tp kty malas ar nak ganti..bior je..janji leh snap gambo.

DssBlog said...

erk.. sory to say, tp cm xbsyukur je. hurm then wawa settle cmne tu? haih, dak2 zaman skg.. am bli hp am gne duet sdri, last2 rosak. then my mum hadiah kn.. n i still used it even almost 3year now..

Wawa_Nadwa said...

nURmALa mAZLan :

takde pape la kak.
=P

Wawa_Nadwa said...

atty's :

sabo la kty.
janji bleh call org suda.
tepon kan penting.
senang klu jd pape.

Wawa_Nadwa said...

DssBlog :

lbih kurang gitu la am.
nk buat camne.
biarkan je la.
klu ckp pon sia2 je.

Lifesaver said...

bdkk2 zaman sekarang...ish2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998