Monday, June 15, 2009

Bwk mat saleh masuk hutan..

Huiiiiiiii..
Tajuk entry ni panasss btoiii.
Ramai yang berpusu-pusu masuk blog ni kang. Hahahahha!

Sabo-sabo yang takde yang panas seperti mana yang korang pikirkan cume, ye mmg kami ade bwk tetamu dari luar. Dah taktau nak bwk gi mane, akhirnya keluarga tersebut meminta kami temankan la bwk mat salleh tu gi sungaii. Alaa.. bkn jauh mane pun, bukit belacan je. Heee!pelampung penyelamatfifi, ko pkai gini cam nk gi shopping je tau. Hee!Yeah, inilah tetamu yang kami bwk itu, Ricado. Kalau tak silap aku dari brazil kot. Dia datang sini bagi mendalami islam. Yang lain aku taktau , takyah la tanye. Heee! Bile dh datang sini kena la ajo dia budaya kita kan. Mase nak salam tu, mama ajo dia bile salam kena tunduk, sekali tuh salam adik2 aku sume plak dia tunduk. Heheh! lawakk btoii.. =PKiteorg biase la melayu ni breakfast nasik lemak bagai kan. Mane mat salleh ni reti makan nasik lemak. Hahhaa! Mase dia nak try makan tu, kena siap2 kan air kosong, takut2 dia tak bleh masuk plak. =PPkai tudung itu, farah. Anak untie bib (baju kuning), kawan mama. Ricado ni kawan farah, kenal melalui alam maya ni. Walaupon jauh berjuta batu, ketemu di malaysia jgk.
Sesi bermandi manda.
Tgk bdk2 mandi behave je koo.. Tgkk plak gambo mak bdk kt bwk tuuu..
Huiiii.. mengalahkan bdk2.
Mak bdk lagi overrrr okey dari bdk2. Hahhaha!Owh aku tak mandi sebab malas nk tukoo baju.
Memandangkan ade tetamu tu, leceh la nk tuko baju. Bilik aiyaq dah la jauh, huii tak kose laaa..Along sekeluarga pon dtg, tak mandi pon. Hanya meramaikan je.
Aku bersama anak angkat aku.
Rasenye aku penah cite dlm entry muke garang2 tuuu.. Sila la terjah sane ekk. Pandai oh dia posing cam mak angkat dia gak kan. Hehhee!Saje bwk dia sekali, dia pon sorng je kt umah. Baru kehilangan bapa dia, meninggal sbb sakit jantung. Sedihkan kecik2 dh takde bapa. Pantang aku soh dia posing, lentikkk kooo..
Overr tau dakk nii.. Ckit2 cukup.. Hiks!Mase dia mandi sungai tuu, ghupenya dak ni suke menyelam, suke berenang. Mula2 aku tgk tu nak gugur jantung aku bile dia selam dlm air tuh, mau je aku terjun dlm sungai tuu, sekali buat aku terkejut la, bile dh berkali2 buat aku pon tak heran sgt. Tapi kena la hati2 kang lemas plak anak org ni..Nak dukung anak along ni pon dh tak larat. Aiyooo..

Mase dh nak balik tu, masing2 kelam kabut la siap2 sbb dh nak ujan. Ade la 3 org jejaka melayu emcem dtg kat pondok kiteorg ni, nak tumpang pondok kiteorg. Yang paling tak senonoh nye, hanya pakai spentot kooo... Aku yg naik maluuuu. Tanye aku mmg aku tak pandang dh. Mat Salleh pon tak pkai gitu, yg engkoo bdk2 melayuuu plak pkai spentot mandi sungai. Cam kat pantai plak korang buat.

Bkn nak tutup pkai towel ke kain ape kan. Selamba badakkk je, abes terjojol ape yg patut. ish3!!

Sampai bapak aku ckp "ish tak betoi bdk2 ni.."
hahhaa!

25 comments:

rizz said...

ecemnya org brazil tu kah3

~Aryana Edrena~ said...

::Wuah Bw Mat Salleh ke hutan ke hehehehe..:P

Duke Luce Dell'amore said...

hahaha..
rugi r wawa xcuci mata kt ctu..bkn slalu kn??
wakakaka...

Lionel Azry said...

ulu yam?

paraxixth said...

wah..best nye mandi sungai....lawa la anak org putih tu.nak kenal boleh?

nesloais said...

hah bila plak nk bawak sy pegi bukit belacan tu.. x penah sampai ke sana laaa.. byk belacan ke area situ.. kahkahkahh..

Cik AniS GalaXy said...

mandi manda...
tp awat wawa x mandi
malu dgn mat saleh ker..hehehe

Nem0 o0h Nem0 said...

best tul gie mandi manda kn..
anak angkt u tu comel la babe!! cntik cm u jugak.. =)

SULTANdiblogBETA said...

org prtama lg..

=D

Dakjaat™ said...

kenape wawa tak mandi ek? .. wahahaha! soalan panas... :P

Wawa_Nadwa said...

rizz :

haha.
tu yg ko tgk ek.
=P

Wawa_Nadwa said...

~Aryana Edrena~ :

takde dh tempat lain nk bwk,
sini pon jd la.
hehehe

Wawa_Nadwa said...

Duke Luce Dell'amore :

gile ko jim.
mau juling biji mata aku ni kang,.
hahahahha!
eeeii..
=P

Wawa_Nadwa said...

Lionel Azry:

ish.
tak baca la tuh.
bukit sambal belacan laaaaaa.

Wawa_Nadwa said...

paraxixth :

anak org putih gak ko nak.
aihh.
tak phm aku.
wakakakka!

Wawa_Nadwa said...

nesloais:

wak tak penah pegi ye.
shian nyerr.
nnti klu de rezki sy bwk awk ekk.
hahahah!

takde la nmpk belacan pon.
bau pon tarak.
=P

Wawa_Nadwa said...

Cik AniS GalaXy:

wawa segan la nk tuko baju depan mat salleh tuh,.
kekekkee!

Wawa_Nadwa said...

Nem0 o0h Nem0:

tu la tapi tak mandi pon.
hee.
comeL ek?
tgk la mak angkat dia..
hee.
ade kena mengena ke??
=P

Wawa_Nadwa said...

SULTANdiblogBETA :

byk la ko.
kt atas tu dh rmai org komen.
=P

atty's said...

salam wa..wahahhaa..wa dpt tgk wayang free ye..ekekke..

kalo i pun tak sanggup

Wawa_Nadwa said...

atty's:

ahahha.
tak kose la nk nengok.
bg tgk free sbb tak laku kot.
hee

ChiLaBaey's said...

Dah tambah kerjaya ye... pemandu pelancong ye.... bagusx3.... nanti jadi pemandu pelancong say pulak lain kali, tapi kat Bukit Belacan ye.... hehehe.... :)

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's:

hahhaa.
ala wat part time ckit2.
=P

Lifesaver said...

org brazil rupanya~

Anonymous said...

buy valium in canada generic term for valium - valium and depression

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998