Monday, May 25, 2009

Ragam lelaki..

Aku dikelilingi lelaki dengan pelbagai ragam. Macam2 adooo...
Semua berkaitan dengan wanita..
Ni antara dialog aku dan insan bergelar lelaki..

Situasi 1
"Bile dah kawen nanti semua gaji bini aku control."
"Aikk??!! sebab ape plak.."
"Sebab aku kan ketua keluarga so biar aku yg handle.."
"Mane bleh cam tuh.."
"Alaaa.. parents buat cam tu ok je.."
"Whattt!!!"
(Perempuan keje bagai nak rak, pastu duit sume kasi kat suami. Malang sape dapat mamat nih.. hahhaha)

Situasi 2
"abg S tak takut ke kant0i nnti dengan bini..."
"Alaaa.. tak penah kantoi pon.."
"Pasang byk ni nak kawen byk ke..??" "
Eyh.. taklah.. abg syg aar bini abg tuu.. yang ni saje je suke2.."
"perempuan tu tau ke abg S dah ade bini.."
"Tauuu.."
"whattt!!"
"diam2 sudahh laa.."
(Shian huh bini dia, ade perempuan jenis camtuh ekk.. Perampassss!! mencik..)

Situasi 3
"Syai(nama panggilan aku ms sekolah), aku nak kawen la.."
"Huh?? nak kawen (terperanjat).. Ko ni keje tak tetap asal tertibe nak kawen plak"
"Ntah dah sampai seru kot.."
"Abes ko nak bagi mkn ape anak bini ko nanti.."
"Alaaa.. dia bkn tak keje.. Gaji ade. Biar dia keje, aku dok umah jaga anak.."
"Hah..!! siot la kooo.. " (geram)

Situasi 4
Kak, ko tau. Bdk2 kolej aku sume carik awek kan dekat2 ngn kampus je.."
"Asal plakk??"
"Yela dorang couple pon bkn sbb ape. Couple sbb nak soh awek tlg cuci kan baju. Kalau baju skit takpe gak, ni berbakul2 baju soh basuh, siap lipatkan lagi..Basuh tgn tu.."
"Abes perempuan2 tu sume buat ke??"
"buat la.. bodoh aar perempuan2 tu"
"Ko tak carik awek plak..?? senang nnti takyah basuh baju (geram & perli).."
"eyh tak laa.. aku bkn jenis cam tuh. aku ni rajin basuh sendiri.."
"Aiyakkk.."

Situasi 5
"Ingat nak berhenti isap rokok la.."
"Bagus la tu.. jgn la hangat2 taik ayam plak.."
"Ish dia ni bagi la semangat skitttt.."
"Yela2 chaiyok chaiyok! Selamat berjaya la eyh.."

(sebulan telah berlalu..)

Aku.."ade isap rokok tak harini.."
"ade. tiga batang je.."
hahahhahah! Aduyaiii.. pelik akuu.. walaupon dh sebulan berhenti tapi rokok masih tak dpt dilupekan. Kalau diberi pilihan kan antara awek & rokok, gerenti rokok menjadi pilihan. Mmg ckp kat mulut mesti la pilih awekk.. eeeii gelii.. hehehe. =P

Situasi 6
"Sy sgt awk sgt. CInta awk sepenuh hati.." (org bercinta mmg camni nyerr..)
tapi aku tgk isap rokok depan awek tuh, sembur asap depan muke aweks lagik. Nampak no la dia tak syg koo. baik reject awal2.. hehehhe!

Situasi 7
"Aku ingat nak kawen dua la.." (dia ni bujang lagi ni)
"eellowww braderrr.. SATU BELUM LEPAS ADE HATI NAK KAWEN DUA.. CIS!" (yelaa.. blom kawen lagi tapi dah niat nak kawen dua. Satuu pon blom lepas lagii.. aihh)

Situasi 8
"Wa.. aku smpai sekarang takde awek. Nape eyh?? nak kate aku encem.. mmg encem.. nak kate aku takde duit aku ni jawatan buleh tahan.."
"Eeeii geli aku dgr.. perempuan zaman sekarang tak suke encem2 nnti kena rampas.. hahhaha"
(sebenarnye mmG dia bleh tahan la tapi yg tak tahan bau keti tuu.. Mak aihhhh.. taktahan aku. hehhehe. bkn takmo ckp tapi tak sampai hatii laaa nak bgtau bau dia tuuu.. =P )

Situasi 9
"Awk.. nak pinjam duit buleh?? Kete buat hal la.."
"Nak pkai bape?? Sy takde byk la.."
"Rm300 buleh??"
Ok la.. jgn tak bayar blk plak..
"baikk. jgn risau pas dpt gaji bln depan sy bayar ok.."

(Jodoh tak berpanjangan akhirnya putus..)

"Duit awk tu sy takyah bayar la ekk, lagipon sy kawan ngn awk pon dh byk sy abeskan tuk awk.."
Hahhhh!!
Uwaaaaa.. sib baik tak kawen dengan laki cam gini.. $#^&*%@#*%&
(sebab tu aku dah fobia nk pinjamkan duit kt org ni, tak kira la skit ke byk ke. biar la org nk ckp aku kedekut ke ape. Sorry!!)

Haaa.. macam2 ragam. Kadang2 bagi aku siot la dorang ni, apesal la aku kenal dengan dorang2 ni. Buat perempuan macam ape je. Aihhh!

21 comments:

nesloais said...

percayalah wawa.. sy bukan lelaki yg seperti diceritakan dalam situasi2 tu.. huhuhuhu..

ChiLaBaey's said...

Morning wawa.... say dikategorikan jenis yang mana ye....??? Tolong pilih kan yang baik2 je tau... hehehe..... :p

Wawa_Nadwa said...

nesloais :

ye baik.
sy hrp awk bkn camtuh.
hiks!
=P

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's :

sy rase awk takde dlm kategori di atas ni kot.
hiks!
hrp2 la cmtuh.
=P

ChiLaBaey's said...

Wawa_Nadwa....

Tima aceh bebanyak.... harap2 macam tu lah... doakan saya ye.... gatai sikit2 adalah.... hehehe.... yang tu saya mengaku..... peace... :)

Lifesaver said...

tu namanya lelaki sengal..haha

khaLifah feDi said...

emm base arr makwe!!!

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's :

gataii..
eeii.
dh agak dh.
ade gak penyakit ni kt awk.
hahahha!
=P

Wawa_Nadwa said...

Lifesaver:

wawa tak ckp pape.
=P

ChiLaBaey's said...

Wawa... gatai bertempat bukan gatai tak bertempat dalam diri saya ni... yang ni bukan penyakit berjangkit, sakit sementara je... percayalah.... hehehe.... dah check doktor dah, bukan penyakit kronik tau... hahhaa.... :p

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's :

hahahahhah!
amboii.
tetap pertahankan penyakit dia tuh.
bahaya tau penyakit ni.
doktor hanya nak sedapkan hati awk je.
=P

ChiLaBaey's said...

Ohhhh.... doktor tu dah kena bayar dek wawa ye.... suruh cakap elok2 kat saya ye.... tinggal doktor hospital giler je belum pergi... mungkin dia akan kata dgn sebenar2nya... tentang penyakit tu.... hehehe... ke wawa nak jadi doktor tu.... boleh ye.... :)

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's :

baik g spital tu sbb doktor akk bgtau perkara sebenar.
awk kena la terima dgn hati terbuka ye.
wakakkaka!

wawa tak bleh jadi doktor.
aih.
nnti masalah besaaaa.
haha
=P

ChiLaBaey's said...

Oklah saya redha dengan keputusan doktor wawa.... dah terbuka dah hati ini untuk menerimanya.... Apa nak buat kalau kalau yang dikatakan.... huhuu.... selamat tinggal wawa_nadwa... jumpa kat Hospital Bahagia ye.... jangan lupa register, bawak bantal sendiri dan kain cadar warna putih.... surat register dah dapatkan.... saya tunggu sanalah... jgn tak datang.... kosong pulak bilik sebelah saya nanti.... :)

Shahrul Azry said...

no komen!
eh gua lelaki jenis mane? :P

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's:

wakakakka.
adoi.
udah la tu.
nak terkencin la gelak.
lawak btoi laa.
takde de sy nk j0in awk skali.
nk pi sorang2.
hehehe,
=P

Wawa_Nadwa said...

Shahrul Azry :

no komen.
taktau,.
=P

Dss inC. said...

wahhh byk nye wawa kua kn keburukan laki. hahaha bagus je eh? wawa.. utk aweq2 nye keburukan xde? contoh cm yg metarialistik ke.. yg cari laki2 yg de kete, xpn yg cari sbb dorg bajet dorg howt ke. hahahaha

Wawa_Nadwa said...

Dss inC. :

sbb tu sume yg sy nmpk.
yg baik diam2 suda.
hahhaha!
ello0w am.
klu yg awek2 tu am la buat entry tuu..
eeiii tak kose laa.
=P

Dss inC. said...

hahahhahha tau plak tu xnk cite psl pompuan. cewaahh am simpan je dlm ati. xmo cite pape.. lalalala cik wawa montel.. geli je. rmai gek r kn berminat melayan wawa kt blog. fuyoo rmai tu!!

SULTANdiblogBETA said...

hello...

zmn skrg ni da twist la..
ppuan lg byk prob dr laki..

erm..juz my thought..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998