Monday, May 18, 2009

Carik baju pon susah ka??

Ade seorang sahabat ni minta pandangan aku psl baju, aku gelarkan dia Mr F la ekk. Nak pergi majlis kawan dia ni (taktau majlis ape) yg ade tema plak kaler OREN. Nak kate dia ni gelap takde la gelap sgt, nk kate cerah terlebih cerah kot. Hehehheh! Dia agak risau nak pkai kaler oren takot tak sesuai dengan warna kulit dia. Sooooo dia minta bantuan aku tuk belikan baju yang sesuai utk dia nih. Dalam hati aku "laaa.. carik baju pon susah kaa??"

Ok, takde masalah nk carik baju ni, serahkan saje pada ku. Tapiiii kalau nak minta tolong tuu, jgn la lupe kasi fulusss nyee. Kejap je aku buleh carik kan, kalau takat order ngn air liur tuu harap maap la seminggu soh aku carik mmg tak jumpe la. hehehhe!

Pastu kan korang minta la lebih2 skit fuluss nyee.. Carik la baju mane2 pon gerenti adoooo.. =P

Disebabkan fulusss yang diberikan itu lebih so aku pon gii la KLCC carik kt sane. Kekkeke! Makk aihhh.. hari jumaat tu parking kt KLCC ni cam penuh semacam je, kete berpusu-pusu masukk. Rupenya ade member's day kat Isetan. Aloooo.. dah tak buleh nak carik kat sane kan.. ishh!!
So masuk dalam parkson. Pusing, pusing punya pusing mata ni hanya nampak kaler oren je. Kaler lain tak nampak dah..
Ye saya ditugaskan tuk mencarik baju kaler oren oren orennn!!
Kameja ni cantik tp dia takmo kemeja. Carik lain.. Yang ni plak cam org tuekk skit. Siap de poket kt baju.. eeiiuwww!! Walaupon murah aku takkan amek. =PYang ni plak adoiii kalerr dia dari jauh koo dh nampak. Hiks!Sebenarnya aku minat yg ni tapii bile tgk harga, tersedakk aku. Tak blehh ni larik bajet.. Kalau bg rm200 mesti aku dh amek yg ni. heeeeee!! =PKalau aku amek ni rase2 dia muat tak??
Alahaiii mesti comey je bile pkai.. kakakkaka!Dah penat jalan aku ingat nak amek ni je. Less 50% dapat la murah sikit kan.
Tapii cam tak berkenan plak.. Plain sgt.Dia soh amek saiz XL or XXL tapiiiiiiiiiiiii aku tgk saiz L ni pon dh besarrrr. Aku ni agak2 je la besau dia camne siap tunjuk kt akk tu besar dia camne. Org lalu je
"haa haa cam tu kak.. haa besar tu kak" Kekkeke!Last choice aku amek yang ni saiz L. Kain dia pon cantik, selesa dan simple.Less 30% tu yg aku amek. Alaa.. mahal ckitttt je.
Lagipon duit org aku amek je laa, kalau duit aku dah tentu2 aku amek yg 50%. =PAku agak cerewet nak beli barang orang ni, ade benang tetas ckit aku takmo, ade kotor ckit aku nk tukar. Aku akan tgk dgn teliti tapii kalau brg aku takde plak nk tgk camni. hiks!
Owhh.. aku ditemani oleh cik zira. Pilihan dia juga sama dengan aku. Yang dia pengang tu masing2 geleng takmo. =P
Pastu balik je terus soh dia amek baju n try. Yela kan baju orang risau jgk kalau tak muat ke, tak memenuhi cita rasa dia ke kan. Huiii nasib baik laaaa dia kate ok, cantik dan selesa. Legaaa aku dgr. Hiks!Mase dia amek baju ni aku kasi la belen duit dia kan. Pastu bleh msj nape tak amek upah sekali. Alaaaaa nape tak habaQ awai2.. kalau tau dh beli selai baju tuk aku. hehehhee!

26 comments:

S h i n o said...

http://encikshino.blogspot.com/
URL changed! :)

Cik Wanie said...

wah wah wah,
beli baju OREN tuk yg tersayang yer,
hik hik hik hik..

psssssttttt,
baju BIRU + PUTIH dah beli ker?
wakakakakakka

Liquid said...

uhu nak jugak baju baru tu... ehehehe =P

Wawa_Nadwa said...

S h i n o :

owh.
baikk!

Wawa_Nadwa said...

Cik Wanie:

eyhhhhhhhh!
bkn la kak.
kawan.

owh baju putih+biru t'gu gaji bln ni baru pi beli.
kekekke!
adoii pening pikir nk pkai baju ape.
hehehehhe!

kak, pkai baju kurung bleh>>
wakakkaka..

Wawa_Nadwa said...

Liquid :

bak duit wawa belikan.
=P

Y u Z z 9071 said...

Mr F tu..


wahh takut mention nanti kantoi ke...

ermm warna oren ye...x byk sungguh koleksi...

Wawa_Nadwa said...

Y u Z z 9071:

eyh kantoi ape plak.
kawan la kak.
jgn la gosip2 nnti ade org marah la kak.
hehehhe!

Wawa_Nadwa said...

Y u Z z 9071:

eyh kantoi ape plak.
kawan la kak.
jgn la gosip2 nnti ade org marah la kak.
hehehhe!

nURmALa mAZLan said...

minat zahid ke beli baju eron nih..ehehehehe

ku tak sempurna said...

aku suka yg bajet larik tu gak... oren hitam tu..
.
.
.
.
.
.
.
pas ni kompem ramai lg yg suruh ko tolong belikan baju.. takde upah maaa.. hikkkss

Lifesaver said...

smart!

ada apa2 ke dgn mrF?opppss..larikkkk!

Wawa_Nadwa said...

nURmALa mAZLan :

eeeii.
geli.
tak minat zahid la.
hehehee

Wawa_Nadwa said...

ku tak sempurna :

aku pon ske yg tu gak.
klu kasi lebih mmg aku amek yg tu je.
kekeke!

buleh aje janji fulus nye lebih.
pastu kena ade upah.
=P

Wawa_Nadwa said...

Lifesaver:

eyh.
takde la.
hanya sahabat je.
jgn pikir bkn2 eyh.
hehehe.

[yAN!e][pUTraJAya] said...

belang2 no 9 tu mcm menarik jer dik.....


(^_^)

♣♣ Yanie Putrajaya ♣♣

nesloais said...

nak baju la jugakkkkkkkk...

Rashid said...

Baju oren kesukaanku..

zamdotcom said...

kalo tak de baju oren boleh pakai baju kaler lain sambil gantung buah oren ^^ hehehe



p/s: suka makan oren sankis

ChiLaBaey's said...

Tahniah wawa... dh ada calon... hhehehe.... pandai cari baju untuk calon @ bakal calon.... :p :) Jangan marah.... senyum selalu macam selalu....

Wawa_Nadwa said...

[yAN!e][pUTraJAya]:

yg mahal mmg menarik kak.
=P

Wawa_Nadwa said...

nesloais :

bak duit wawa belikan.
nk bape ckp je.
=P

Wawa_Nadwa said...

Rashid:

owh cikgu ske kaler oren yer.
=)

Wawa_Nadwa said...

zamdotcom :

wakakkaka.
aduihh.
nak terkenci la gelak.
tak senonoh nk gantung buah oren plak.
hee.
=P

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's:

eiiiiiiiii..
memandaii jeeeeeeee.
tak laa.
bknnnn.
=P

ChiLaBaey's said...

Jangan marah Wawa_Nadwa.... Nanti cepat tua... dah tak laku nanti... Hehehe....

Wa... hadiah awak dah selamat dipasang.... nanti saya buat entry pasal tu... malam tadi buat, naik juling2 mata.... menungging2 den buek... akhirnya selesai segala task yang diberikan... apa2 pun terima kasih sekali diucapkan pada Wawa.... u are my sweet blogger...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998