Monday, April 13, 2009

Penah suapkan mak korang tak??

Malam mase tgk AF tuh aku dok kt meja sambil makan nasikk..
Pastu mama dok sebelah, tertibe aku amek nasik terus suap mama.
Mama pon el0kkkk je ngangaaaa kan..
dan..
.
.
.
.
.
.

Mama terus cam nak nangis..

"Eyh.. akk tak penah suap mama kan.."

"A'ahh tu la.. ni first time rase nye.."

Tuuu koooo.. first timeee koooooo.. Ghupenya selama ni tak penah aku suap mama. Taktau nape malam tu tergerak hati nak suap mama. Mama pun elok je nganga makann.. Yg kelakar nye aku suap nasik kosong je.. Takde kuah takde lauk. Ingatkan saje je hulur tak sangka mama ngangaa plak kan.. kekkekekek!

Nak suap balik, mama dah takmo. hiks!
=P

Selalu mama yg rajin suapkan aku, aku memang suke makan bersuap. Kalau mama suap berpinggan2 aku makan. Sedap semacammmm jee. Hee! Alamakk kantoiii..
Korang penah suap mak korang??? Sekali?? Dua kali?? atau tak penah??

28 comments:

aD said...

comei je..

dulu pun penah suap arwah mak. masa tu umur 17thn (13thn lepas). arwah mak tengah sakit tak boleh bangun. termasukkan mandikan & kemas part buang air (besar/kecik) semua. sedih :(

untung wawa dapat buat dari awal. amalkan selalu tau :)

Wawa_Nadwa said...

aD :

sedih nyeeee.
huk3!
=(

insyaAllah..
wawa akn cube buat.

haya_yaya said...

kalo mama suap,dgn pingan2 wawa mkn..?
Waaaaaa....gelojoh ko dek....
hahahaaa...
akak tak penah suap mak,tp penah suap abah mase dia sakit...
x sampai 2,3 sudu Wa..akak da benti suap,akak tgk bpak akak da begenang aimatanye..akak sedih la..terus soh mak lak yg suap..

::dazzLaila:: said...

emm dah beso camni pon mak cikdaz kekadang suap lg..


tp rs nye daz mmg xpnh kot suap mak..


wahhh sedih la pulok

khaLifah feDi said...

emm.semoge jd anak solehah ea wawa..:)

ChiLaBaey's said...
This comment has been removed by the author.
ChiLaBaey's said...

Seronok bilakan bila sesuatu perkara yang tak pernah kita buat atau sebelum ni malu untuk kita lakukan kepada seseorang insan tersayang.... akhirnya kita buat, adalah sesuatu nikmat bagi kita rasakan.... lagi2 mereka tu tengah sihat lagi, jangan malu nak buat sesuatu perkara sementara mereka masih ada.... kadang2 perasaan malu tu menyebabkan kita lupa untuk buatkan banyak perkara.... jadi buat2lah selalu.... :)

Wawa_Nadwa said...

haya_yaya :

bkn kak.
klu mama suap, sedap dia lain macam ckittt..
hehheh!

hurm.
sedih kan.
=(

Wawa_Nadwa said...

::dazzLaila:: :

gi la cube suapkan.
sedih beb.
mesti mak kite terharu jgk.
=P

Wawa_Nadwa said...

khaLifah feDi :

InsyaAllah.
thanks ye.

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's :

hurmm.
kdng2 kite malu nk tunjukkan yg kite sygkan seseorg tuh.
lagi2 ngn family sndiri.
bile dpt suap tuuu rase puass je kan.
=P

budak kecik said...

kak wawa..
kt pon slalu suapkan mak kt
tp slalunya mak kt yg suapkan kt..
heheh..
mmg btl rasa makanan 2 klu mak kt yg suap kan..
rasa sedap sangat..
x sabar nk blk kg lagik nk suruh mak suap kan...

ChiLaBaey's said...

Bila orang lain nak suapkan awak...??? Ala... dia suap awak dan awak suap dia.... :)

Wawa_Nadwa said...

budak kecik :

kan kan kan.
klu mak yg suap sedap tuhhh lain macam jeee..
bertambah2 akk mkn dik.
=P

eRRuL AspHyxiAteD said...

manja giler ko.. suka makan bersuap..

tapi xpe.. aku pun suka kalau ada org nak suap aku.. tapi? sape org tu?

~Aryana Edrena~ said...

nak suap jugk hehehe
tp kt mama blm penah kot
tp mama suap aku adela hehehe

** ^^ ** mehla kite ramai2 yang masih ade mama n babah.. suapkanla drg selagi mereka ade sisi kita...
bagi yang dah pegi sedekahkanla Al-Fatihah kepada Mereka...Al-Fatihah

nestumrasberi said...

akak tak penah suapkan mak makan...baru sedar la wawa sob sob sob :(

tima kasih wawa peringatkan akak.

Wawa_Nadwa said...

eRRuL AspHyxiAteD :

aku cam malas je nk makan klu suap sndrik.
ahahhaha!'tu yg mama suapkan tuh.
=P

sapakah org tuh??

Wawa_Nadwa said...

~Aryana Edrena~ :

hehehhe!'
a'ah kan.
mari kite suapkan mama kite beramai2.
=P

Wawa_Nadwa said...

nestumrasberi :

same2 kak.
kite byk leka sebenarnya.
bile dh takde br nk ingatkan.
=P

khaLifah feDi said...

wawa emm sentap arr bce n3 nie..tp..???qm mmg anak yg baek..sejuk perut ibumu..

Liquid said...

ehe incek liquid pon slalu suapkan emak. kate anak manje gitu. eheh.

=P

filanastasia said...

paling selalu kena suap ngan mak.. ngan arwah ayah.. dah besar panjang pun suka sgt kena suap.. bab fila suap org.. mak ayah.. along angah acik.. xbf.. anak sedara.. sepupu.. semua biasa jek kena suap ngan kiter.. huhuhuh.. fila memang manja dan suka memanjakan.. alahai.. huhuhuuh

Wawa_Nadwa said...

khaLifah feDi:

ala kf, jgn aar ckp cm tuh.
wawa biase je.

Wawa_Nadwa said...

Liquid :

anak mak.
=P

Wawa_Nadwa said...

filanastasia:

mmg ske manje ek?
lelaki mmg ske gurl manje2 ni.
bertuah sape yg dapat.
hiks!

nURmALa mAZLan said...

comel nyer wawa

Mama Azlina said...

mama pun tak pernah suapkan mak mama..tapi suap budak-budak and bapak budak ada la..hehehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998