Thursday, April 30, 2009

Majlis Makan Malam dan Perasmian..

Tajuk Program : Seminar Setiausaha 2009 - Cabaran Setiausaha Di Alaf Baru : Komunikasi & Personaliti.
Tarikh : 25 - 27 April 2009
Tempat : Grand Seasons Hotel, Kuala Lumpur
Anjuran : Persatuan Pembantu Tadbir Kesetiausaha UKM (SKUKM)

Seperti sedia maklum aku ade menghadiri seminar kan tempoh hari, baru la ni sempat buat entry untuk seminar ni. Kita mulakan dengan pendaftaran ye.

Mase pendaftaran hari tuh, keadaan sedikit kelam kabut. Mane tak nye yg datang sekali ramai, jadii pengurusan pendaftaran pada hari tersebut jadi lambat. Yang buat aku geram ni, kita dah beratur pjg sekali peserta yg agak veteran terus kedepan amek kunci. Cis! sib baik la pikir hormat, kalau sebaya aku ni mmg dah kena sound. "Sila beraturr yeee!!"..
Dah dapat kunci terus masuk bilik letak beg dan terusss gi tgk along. Entry tu pon aku dah keluarkan. Bilik ni kita ok la, sgt selesa. Cumeee bilik kiteorg ni sentiasaaa ade bau rokok. Apakah??????? eeeiii..
Mase pendaftaran je kurang memuaskan, bab majlis perasmian malam tuh memang gempak dan best. Kami sebagai peserta disambut baik oleh urusetia dan layanan agak memuaskan.
Ni gift yg diberikan kepada tetamu/peserta yg hadir. Owh aku dapat kaler biru ye, kaler ijau ni aku ngn kak nurul salah duduk meja, tu la main duduk je kan. Buat maluu je, kena bangun carik meja lain. Wakakakkaka! Maluuu..... Cis!!
Haaa.. meja ni la kiteorg salah duduk. Pastu dengan muke merah, bangun dan ketawa nk cover malu, terus beredar ke meja belakang tembok kiteorg ni. Hahhaha. Aiseyyy..Majlis dirasmikan oleh NC UKM, Prof. Dato' Dr. Sharifah Hapsah Syed Hasan Shahabudin. NC UKM perempuan ekk, tinggi orangnya.. =)
Gambo kurang jelas sbb bila aku zoom jadik blur aarr..
Malam tu aku simple je, ingatkan perasmian biasa-biasa je. Tgk baju org lain, mak aihhh lip lap lip lapppp malatoppp. Tudung pelbagai fesyen ade, lilit sane lilit sini, sanggul sane sanggul sini.. Segan aku.. kekeke..!~Makanan malam tu plak adalah Chinese food, takde lauk2 melayu ni. Alaa.. lagipun dh biase sgt kan biar lain skit. Yeyyy! Aku skeee sgt sbb aku tau mesti ade
'Shark fin Soup'.. Sedappp wehhhhh!! Itu yg aku tunggu-tunggu, aku selera je makan, licin kooo aku hirup soup ni. Yg dak sebelah aku ni tak lalu kot, dalam hati aku rase nk mintak je, biar aku yg abeskan. Kekekkeke!~

Lauk2 yg lain biasa-biase je, ade yg tekak aku tak lalu nak makan. Dorang hidangkan cost by cost, kalau tak silap aku ade 7 or 8 jenis lauk. Last sekali baru bg naik goreng, mase tu perut cam dah takleh masuk dah. Kenyang makan lauk ajorrr.. =P

Pastu lagi satu kelemahan aku, tak reti pkai chop stick.. hahhaa! Konon nak cube, bile dh tak buleh pkai guna garpu je abeh cite. hiks!
Persembahan plak dari Abg Jem atau lebih dikenali Salleh Yaakob(i follow..). Memang kelakar la dia ni, buat persembahan time org tengah makan, rase nak tersembur je makanan dalam mulut ni, aku gelak. Hehehhehe! Aku rase lebih baik jemput artis yg bleh nyanyi, bleh berlakon, dan bleh wat lawak. Terhibur la jgk. Kalau jemput artis yg suara sedap, nyanyi je pandai mesti bosan jgk kan. =)

Mase dia turun tu carik mangsa nk ajak menari, aku cam berdebar-debar je dengan harapan jangan la dia mai kt aku. Mau aku terkucil aku atas pentas tu.. kekekkekek!~

Sekian, untuk malam perasmian. Huii abes jgk, panjang gilessss entry ni. hiks! Korang aku nak bgtau ni. Aku dah mula cuti hari niiiii sampaiiii isnin. Jumpe hari selasa la yer. Walaupon aku cuti jgn risau blog aku dh wat auto publish. hehehhe!
daaaa!~



12 comments:

ChiLaBaey's said...

Hai Wawa_Nadwa.... Bilik bau rokok..?? Suspen tu.... Entah2 house keeping malas nak salin cadar, pakai balik je cadar sediada... sebab tulah masih berbau rokok... atau bilik tu mempunyai misterinya yang tersendiri.... hanya mereka yang bekerja di hotel itu sahaja yang tahu..... hahaaaahaaaa.... heeeheeeehheee..... huhuhuhuuuuuhuuu..... jangan jadikan hari kerja anda diselubungi dengan misteri....... :p

[yAN!e][pUTraJAya] said...

pagi2 tgk katil empuk tu....rasa mcm nak balik tido jer...

he he he...kamoo comey!

(^_^)

♣♣ Yanie Putrajaya ♣♣

neezareef said...

wawa,k.niza npk wawa tp segan nk tegor..ihiks!

khaLifah feDi said...

hahahhaha..adeh!!! ape arr cm ner leh slh parking arr haha..wawa nie teruklah..mesti merah muka cm apple merah kn!!!


emm kf gelak berguling2 nie..aduh!!!

haya_yaya said...

abg jemm...?waahhh...i laikkkk...

LifeSaver said...

aisshhh..untungnya jumpa dpt jumpa abg jem bini 4..hik3

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's :

cadar takde bau la wak.
bilik tu yg bau.
ingatkan org sebelah sbb ade pintu perantaraan tu kan.
tp seram la gak masing2 diam je takmo ckp byk. hehehhe!

Wawa_Nadwa said...

[yAN!e][pUTraJAya]:

huit..
ingat tdo je akk eyh.
xpe sok kan dh cuti..
yahoooo!~

Wawa_Nadwa said...

neezareef :

akkkkk!!!!!!!!!
nape tak tegur??
wawa mmg x perasan akk langsung.
hehehe!

Wawa_Nadwa said...

khaLifah feDi :

hahaha.
gelak kan wawa ek.
yela ingatkn meja mane2 buleh duduk.
taktau plak tempat tu tuk staf dia kan.
kekekkeke!
sib baik majlis belum start.
klu takkk.. balik bilik terus.
hahhahah!~

Wawa_Nadwa said...

haya_yaya :

dia kelakar kan kak.
adoii..
gelak je malam tuh.
=P

Wawa_Nadwa said...

LifeSaver :

dpt tgk dr jauh je.
tak dpt dkt pon.
hiks!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998