Monday, April 6, 2009

Curikkk ke pinjammm??

Haaa.. sebenarnya aku nak cite pasal kasut dibawah ini ok!
Tu kasut mama yer bukan kasut aku .
Rak kasut tu dah penuh so mama boh la kasut dia atas rak nih.
Mase kiteorg nak kuar makan malam yg mase birthday mama malam tu, baru mama perasan kasut dia ni hilang. Rase nye tak sampai 1 jam letak dah hilang.
Uiksss! Sape plak yg curikkk kannn?? herannn.. Dah ade pencurik kasut plak kt area umah aku ni. Lagi2 senang nk capaiii..

2 hari kemudian, tertiba kasut tuh ade balikkk.. He he he!
Tapi tapak kasut tuh dah agak haussssss.
Mama ckp ade org pinjam kot, pastu dia pulangkan balik.. =P
Mama ckp lagi hanya ikan puyu kt luar tu je jadik saksi, hanya ikan tu saje yg nampak sape yg amek kasut ituu..

Sape la plak yg pinjam?? Kalau nak kate dia curik tak jgk sbb pulangkan balik kan. Kira pinjam 2 malam la. Tapi yg bagus nye camne dia amek, cam tuh la dia letak balik. Elok tersusun ditempat asal. =)Jgn la nk letak kasut baru aku kat luar, kang tak pasal2 hilang.. huhuhuhu.. hiks!


31 comments:

neezareef said...

iseh..leh gitu siap pulang blk...

eRRuL AspHyxiAteD said...

mesti yg curik tu panas kaki & pulangkan.. hahaha

nesloais said...

ada ikan puyu ke kat luar rumah tu..
amik la pic nak tgk.. bela la ikan gapi plakk..

ChiLaBaey's said...

Nasib baik dia tak ambik botol makanan ikan puyu awak sekali.... pulangkan balik, botol dah kosong..... :)

Wawa_Nadwa said...

neezareef:

tu la psl.
dia nk gi kenduri takde kasut kot.
=P

Wawa_Nadwa said...

eRRuL AspHyxiAteD :

haaa!
tu la.
tu yg pandai pulang blk tuh.
=P

khaLifah feDi said...

MUAHAHAHA.......lawak april pool tak wawa..emm..:)

zamdotcom said...

hehe dia pinjam tanpa pengetahuan ^^ mungkin mlm tu dia ada dating tp kasut dia putus, pastu kebetulan pulak bebudak rumah dia balik kg, tinggal dia je sorang2.

nak tak nak terpaksa jugak la kuar rumah pakai selipar jamban, kebetulan pulak lalu depan rumah wawa dia ternampak sepasang kasut yang amat padan sekali dgn gaun putih yang dipakainya berbanding selipar jamban hijau itu. Puas dia ketuk pintu rumah wawa tapi hampa sebab tak ada di rumah masa tu. Nak tak nak dia pun terpaksa la amik kasut tu sebab dah lambat nak dating ^^ heheee boleh ke macam tu??


p/s: selipar selalu hilang kat masjid

Wawa_Nadwa said...

nesloais:

ikan puyu tu tangkap kt sg kat kampung.
bela ngn umah org kate elok bela ikan puyu.
ikan gapi tu elok gak ke??
hehehhehe!

SiS-lin said...

mesti yg curik tu ada dinner Gala tu..sal tu dia pinjam je tu...cuba belek3 wawa..kot dh dia bg jampi ape lak tu...ada cctv ka..mana tau kan..

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's:

hyahahhahhaa!
klu dia amek makanan ikan puyu tu mesti ikan puyu tu dh marah.
dh l0mpat kuar ikan puyu dr akuarium.
jgn main2..
hehehhe!

Wawa_Nadwa said...

khaLifah feDi:

april fo0l la sgt.
a;ahhhh la dia nk wat april fo0l kottt.
hahahhaa!
=P

Wawa_Nadwa said...

zamdotcom:

hahahhah!
tak takkk cite x bleh blaaa la..
kekekkekek!
klu nk dating pon x kan sampai 2 hari.
=P

Y u Z z 9071 said...

pasang CCTV la wawa..

leh siasat..hee

Wawa_Nadwa said...

SiS-lin :

HEHEHE!
x agak2 ade gala koo..
ish jampi ape plak ek??
ade cctv.
klu kasut tu kt luar je dpt la dia tgk ikan puyu tuh je.
=P

Wawa_Nadwa said...

Y u Z z 9071:

CCTV.
ngade2 tau pasang cctv sbb nk tgk pencurik kasut aje.
hahahaha!
tp ade la 2 3 org kiteorg syak.
nk ckp btoi x bleh kang menuduh plak kan.
=P

ChiLaBaey's said...

Saya pun sama juga, 2 bulan lepas, kasut letak depan rumah, hilang 2 kali tapi lepas tu diaorang letak balik.... bulan depan tu hilang terus.... tapi sejak hilang kali pertam tu saya dah tak pakai dah kasut tu.... takut ada penyakit... tak pasal2 je nanti.....

Shahrul Azry said...

bgus btoi peminjam 2
doakan die meminjam kasut baru :P

Ceera said...

boleh plak cam2, hahaha..

adoi la..

khaLifah feDi said...

emm xpelah wawa mebe urg tue nk try2 aje kot.emm mcm2 hal urg2 nie kn..adeh !!!!

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's :

kasut yg org yg dh amek ni mama dh tak pkai pon.
tak0t la dorng wat pape kan.
hehehe!

Wawa_Nadwa said...

Shahrul Azry :

0whh!
no way..
hahahha!
=P

aku hanya d0akan semoga dia mampu beli kasut yg lebih baik dr dia curik kan.

=)

Wawa_Nadwa said...

Ceera :

iyerrr!
btoiii..
ade gak org camgini.
=P

Wawa_Nadwa said...

khaLifah feDi :

hurm..
yela nk try je kot.
tp smpai 2 hari.
pastu smpai tapak dh tercabut dh.
mesti jalan jauh sgt.
wahahhahah!

nesloais said...

asal x letak mangga solex je kat kasut tu.. kunci.. kompom xde sesapa atau makhluk toyol bunian keliwon yg akan angkat kasut itewwww.. miahahaa...

momguess said...

wawa, sib baik die xabik ikan puyu tu yerr

xpon sib baik die xkipnap anak dara tuan umh tuuuuu... tetttttttttttttt

Wawa_Nadwa said...

nesloais :

alahaii..
bkn kasut beribu2 pon nk b0h mangga solex tuh.
hehehhee!
=P

Wawa_Nadwa said...

momguess :

klu dia amek ikan puyu tu x bleh wat ape.
last2 buat ikan masin, hehehhe!

ape la akk nih.
dah tentu2 yg curik tuh pompuan, takkan laki plak yg pkai kan.
takkan ponpuan nk kidnap anak dia plak.
=P

*ayu* said...

consider pinjam lah kot...

Liquid said...

nasib baik die x pinjam ikan tu skali wat goreng ikan masin. ahahaha.

=P

adenium said...

err... mystery lah plak rasa....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998