Saturday, March 28, 2009

Sempat tgk filem Talentime.. huhu!

Jgn tataw aku n the geng sempat tgk wayang tadi, biasa la rehat kan lama, berlari la tadi gi beli tiket takut terlambat. Ni idea kak nurul yer, dia yg ajak dan aku biase nye OK je kan. hee! Kiteorg tgk cite Talentime arahan Yasmin Ahmad. Tertibe je aku cam dah sihat. Takde batuk dah, pala pon tak sakit. Hehheheh!Cite tu mula2 cam alahaii bosannye tapi bosan kejap je pehtu korang, bestttttt!! Cite ni sedih ade, kelakar pon ade. Tertibe cam jatuh cinta plak kt si Mahesh tuh. Hahhahha! Muke dia sgt jujurrr. Kalau nk marah pon cam tak sampai hati je. Alolololoooooo..

Tapi kan ade org tu nangis tau.. he he he! Sape ekk??? tu tuuu mak budak tuu.. =P


Kiteorg antaranya kuar awal, abes2 je terus kuar la gitu. Takde nk tunggu2 dok lepak dalam tuh lagik. Masing2 dah la tak makan lagik dari pagi, dalam pala nak makan ape nih???

Kalau korang tgk kiteorg jalan dah macam kena kejar hantu, punye la laju. Terus gi beli makanan kt kentuky, tapaw je nak makan dah tak sempat. Hehhee! Korang rase2 kiteorg masuk opis kol bape?? haa.. haaa.. taktau. Mentang2 la bos takde.. =PMuke kelaparan, dari pagi tak makan dan kol 2.30 baru beratur nk beli makanan. Dah aar lambat, beratur punye lama. Sume cam dah tak senang hati dah, pala hotak ingat opis je. kekekke!
Ni la ghupenye org yg dah kebuluQ dari pagi tak makan. Sampai ofis je dah tak pedulik kan org keliling. Lantak pi korang lah! =P


***************************************
Sinopsis Talentime

Sebuah pertandingan pencarian bakat mempertemukan dua hati - Melur, seorang gadis Melayu kacukan dengan seorang pelajar lelaki berbangsa India, Mahesh. Melur, dengan suaranya yang merdu, bernyanyi sambil bermain piano adalah salah seorang daripada tujuh finalis pertandingan Talentime sekolahnya, di bawah kelolaan Cikgu Adibah.

Begitu juga Hafiz, memikat dengan bakat nyanyian sambil bermain gitar, yang membahagikan masa antara persekolahan dan bersama ibu yang dirawat di hospital kerana menghidap tumor otak. Ia bermula selepas Mahesh, antara pelajar yang ditugaskan menjemput finalis ke sekolah bagi menjalani latihan, menghantar surat pemberitahuan lulus ujibakat ke rumah Melur. Rupanya yang kacak memikat hati gadis itu. Di awal perkenalan, malapetaka menimpa keluarga Mahesh apabila bapa saudaranya, Ganesh yang menjaga keluarga itu sejak ketiadaan ayah, mati ditikam di hari perkahwinannya.

Melur, menyangka sikap membisu Mahesh kerana sedih dengan tragedi itu, berang apabila terus tidak dipedulikan. Dia bagaimanapun kesal selepas diberitahu oleh Hafiz mengenai keadaan sebenar Mahesh.Itu merubah persepsi Melur terhadap Mahesh. Begitu juga Mahesh yang menyenangi kehadiran gadis itu yang sering mengungkapkan puisi indah. Mahesh, menyedari perhubungan itu akan ditentang, menyembunyikannya daripada pengetahuan ibunya yang masih berduka di atas kematian Ganesh. Namun, rahsia itu terbongkar dan Mahesh dipukul di depan Melur sendiri. Cuma sehari sebelum berlangsungnya pertandingan, apakah Melur cukup gagah untuk menyanyikan bait puitis lagunya ketika hatinya sedang sengsara mengingatkan Mahesh? Bagaimana dengan Mahesh yang bertemu cinta pertamanya? Di malam Talentime, segalanya terungkai.






Antara 5 aku nak kasi bintang!! =P

9 comments:

h@na said...

best yek cite nieh???

*ayu* said...

jelesnya!!!
apsal x ajak sekali??!!! ahhahaaaa

nesloais said...

mentang2 hari jumaat.. lunch time panjang yer.. kitorang ni berjemaah di masjid.. u all berjemaah di TGV.. sungguh tidak aciiiiiiiiii..

ayie@3bond said...

nice movie ...

syorkan pada semua tgk movie ni ...

cayok~!!!

khaLifah feDi [ THE PEIN ] said...

ehem3....batuk plk kitew..aii sempat pulok tue tgk wayang ekk wawa..?

nie mesti punch card lewat 60 secand kn?

esok pg wedding cik mala kn hehehe..?

eRRuL AspHyxiAteD said...

best ek talentime?

S h i n o said...

tengok air muka pun dah tau cite die macam mana hehehe..

mcm xcited je mereka2 itu menonton
:P

Liquid said...

uhu cam besh jek. musti tgk neh, musti.!! ehehehe =P

neezareef said...

wah..menyempat lg tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998