Wednesday, March 18, 2009

Rumah pusaka..

Sila abaikan dak yg pkai spec tu sbb ape yg aku nk cite ni takde kena mengena ngn dia. Hehehhe! Korang nampak tak umah kt belakang ituu. Haa.. tu umah t0k aku kt kampung, yg aku balik setahun sekali saje tu pon time raye. Hehehhe!

Aku ni memang jadi penakut kalau balik kampung, taktau nape mcm seram semacam je. Lagi2 umah tok yg kt belakang tuh, yg atas tu adalah umah pusaka. Masa anak2 nk wat renovate umah tuh, tok tak bagi pecahkn or runtuhkan yg atas tu, dgr kate tu adalah IBU umah atau umah pusaka la abes cite.

Aku balik kampung mmg takde nk naik atas tuuu, kalau soh naik pon mmg taknak aku nak naik. Jika terpaksa ajak org temankan. hiks!

Sbb2nye ade beberapa peristiwa terjadi kt aku. Dah byk kali aku perasan cam ade org kt atas tuh, bile aku naik memang takde org. Mengelupur larii lintang pukang. Hahhaha! Tok salu soh aku sembahyang kt atas sebab kt atas sunyi dan selesa skit. Ko rase2 aku nk ke sembahyang kt atas?? =P

Pastu masa raya ke berapa ntah aku dan adik sepupu aku taknak ikut dorng gi raye umah sedara sbb sakit perut. Dalam kol 2 or kol 3 cam tuh la adik sedara aku tuh main basikal kt luar, dan aku kt dlm umah baru pas mandi. Aku perasan dia cam ckp ngn seseorang tapi aku diam je la. Mase dia masuk umah tu aku tanye la "Fifi, ckp ngn sape td??" "Ehh... ckp ngn akk la kt atas. Akk naik atas kan tadi" Ehh aku kan mmg tak berani naik, apehal plak aku ade kt atas plak. huiiii.. Meremang bulu roma aku mase tuh. tapi taknak la tunjuk aku takut sbb nnti fifi tu terkejut plak kan. hee.. Mase dorng sume dah balik baru aku buka cite.. Demam si fifi tuhhh seminggu.. =P

Sape ekk?? Penah tanye tok.. Tok ckp takde ape la perasaan korang je tuh. Try tanye mama plak, bleh mama ckp "Alaa.. ade org jaga umah tuh.." erk..??

hahhhhhh!! Tak nak la balik kampungg.. hee!

Kenapa umah kampung cam seram ekk?? Mula la teringat cite yg kt tv3, cite hantu sume.. kekekkekekke!

37 comments:

neezareef said...

adekah model x berbayar itu disengajakan..hahahaha

Pujangga Asmara said...

Wahahaha... Hantu..

Di Siang Hari.. Hehehehe..

Ekekekeke(Mengilai)

Kampung PA Best Sangat-Sangat.. Ada Nenek, Makcik, Anak Buah Dan Nenek Lagi Sekali.. Hahahaha..

Sejuk Sangat Dekat Kampung Di Samping Nyamuknya Yang Banyak.. Aha.. Best2.. Hikss..

nestumrasberi said...

wawa,
akak yang baca pun serammmmmm...dah la tinggal sorang kat opis....

khaLifah feDi [ THE PEIN ] said...

emm bawu kf fhm..mmg cm tue lah wawa..sbb tue bdk2 x berani curi2 masuk umah kg nie..? law nk deman try arr amsuk curi sure koma seminggu..kat kg kf pun cm tue..tp kf nie mem berani aje..hehe..

[ Ewan The Lagend ] said...

hu5...
penakut gak ko nie ea...
he5..
mgkn bile ko takut, ape2 yg ade dalam pale ko akan ko bayangkan berlaku realiti.
sedangkan sume tu hanye khayalan...
aku pun ade kg n umah macam tu.
mmg seram kalau masuk, tapi bile kite tak pikir sume bende tu n tenangkan pale dari pikir. mesti takkan terpikir...
ape2 pun ko mmg layak seram.
ops... sume orang layak seram...
panjang kan? kan? kan?
nanti aku nak wat post pasal umah nenek aku gak la...

he5...

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

TIDAK!!!!!!!!!!!!!!

WAWA keturunan WARIS!!!!!!!!!!

Highland Estate tuh...

*ayu* said...

betul la wawa.. akak balik rumah pusaka moyang akak pun scooby semacam je.....

Wawa_Nadwa said...

neezareef:

hahahhaa.
bkn2.
kebetulan gambo dia je nmpk umah belakang tuh.
sbb tuh buh tu.
heee!
=P

Wawa_Nadwa said...

Pujangga Asmara:

hantu??
hmm.. ntah la.
taktau.

mmg la kt kampung best ade t0k dan sedara mara.
suasana yg nyaman.
owh bestt nyee!

=P

Wawa_Nadwa said...

nestumrasberi:

nk taip tadi pun cam seram je.
kekekkee!
sib baik kt opis ni ramai..
=P

Wawa_Nadwa said...

khaLifah feDi [ THE PEIN ]:

a'ah la.
btoi la ape yg kf ckp kan tuh.
mama pon penah ckp cam same.
klu gi umah kt kampung NIAT kena baik.
klu tak demam x kebah.
salu umah2 lama or umah kampung mmg camtuh kot.

Wawa_Nadwa said...

[ Ewan The Lagend ]:

gile ko tak takut.
kalau nk mandi sorng pon takut.
hahahhaa!
jgn la nk mandi malam2, bilik air je dh beso.
klu rs nk terkucil tgh malam tahan je smpai sok pagi.
kekkekeke!

Wawa_Nadwa said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

ko jgn main2 ngn aku nuar.
aku hanto waris yg antu kt tv3 tu baru tau.
hahahha!
eeii,.. tak0t!!
=P

Wawa_Nadwa said...

*ayu*:

btoii..
sape ade kampung dia tau la cm ner rasenye.
hee.

klu dh nk malam jgn la berani kuar.
klu kt KL kol 9 pon x blk lagik.
kekekekke!

Shahrul Azry said...

ada hantu tak?? :P

khaLifah feDi [ THE PEIN ] said...

wat ever lah umah tue still umah ok tempat berteduh so wawa jgn arr takut sgt ea..ok..

*OoOo mkn lakse ea..xper ptg nie kf lik mkn mee bandung plk hehehe..ibu dh janji awinie nk wat..emm mesti wawa terliur saat ini..ok....dh keje leklok ea..kf sdg pening cr fail x jumpe aduh..mao cucuk aje hati nie huhuhuh

Mrs Taj said...

eee samala kite..me pun takut nk naik atas umah tok kat kg tu..mmg selalu meremang bulu roma..bukan me je takut mak me pun penakut..huhuhu jd kesimpulannya msg2 takkn naik umah tu klu tak ramai org..

SiS-lin said...

Ishh biaq x betul Wawa...ada hantu ke?tp kan,klu dh namanye rumah pusaka,msti la ada sikit2 keseraman nye tu kan...eee larikkkk

ku tak sempurna said...

aku pun tak suka blk kg sebab 'sesuatu' tu la...

tp mmg dah lama gillleeerrr aku tak blk kg... takde sape dah...

Wawa_Nadwa said...

Shahrul Azry:

hantu?
wawa tak rase itu hantu??
hurmm..
xtau nk ckp ape..
=P

Wawa_Nadwa said...

khaLifah feDi [ THE PEIN ]:

ok.
mee bandung??
huii.
sedapp nyee..
nk ckit bleh??
=P

Wawa_Nadwa said...

Mrs Taj:

hehehe.
same penakut ngupenye.
mungkin sbb brg sume lame kot.
=P

Wawa_Nadwa said...

SiS-lin:

wawa x ckp itu hantu.
maybe ade makhluk lain.
biase la umah lama.
=P

Wawa_Nadwa said...

ku tak sempurna:

rumah lama mesti la ade 'sesuatu'.
jgn la niat yg bkn2 kalu masuk umah tuh.
=P

momguess said...

nengok model yg pkai spec tu pon dh menakut kan, camner???? hehehe. ampun yerrr

nURmALa mAZLan said...

wakakakaka..
model cermin mata kah itu
wakak..nnt datang wedding akak ye

khaLifah feDi [ THE PEIN ] said...

huhuhu!!! wawa cm ner nk bg ibu x jd wat arr..psl smlm dh wat kuih pau jd ibu kate mls sudah mao wat ..emm

Aien cute said...

biasalah tu wawa...
umah nenek akak pun lebih kureng jer. Kalau balik kampung pintu bukak lah besar mana pun, tak ada sapa yang berani nak masuk.
Pelik kan, tapi anak2 nenek akak sorang pun tak kata yang nenek akak tu ada pakai mengarut2 tu.
cuma kekadang tu, adalah ngak perasaan yang kureng enak bila duduk sendirian.
Abaikan lah! yang penting kena kuatkan semangat, kalau lemah tu yang syaitan dok rajin bisik2 kat telinga, wat hati kureng senang. Solat jangan tinggal lagi2 bila dok kat kampung.

maswani said...

biar btoi..nti ada lak taik dadah yg lepak kt situ kalu xde org..hantu pn takut ng dorang tuh..hehe..

Wawa_Nadwa said...

momguess:

hahhaa.
bgtau dia kak..
=P

Wawa_Nadwa said...

nURmALa mAZLan:

xde maknenye model kak.
ahhaha!
insyaAllah.
=)

Wawa_Nadwa said...

khaLifah feDi [ THE PEIN ]:

l0h!!
x jdik wat plak ke.
cm ngn ibu mlm td termimpi2 nnti mesti ibu wat.
ekkeke!

Wawa_Nadwa said...

Aien cute:

biase la tuh.
sbnrnye dorang xde pkai pape la kak.
biase la ade je la nenek moyang tinggal pape tuk anak cucu cicit.
hehehhe!
=P

Wawa_Nadwa said...

maswani:

ape plak kak.
xde org nk lepak ctu sbb tok ade lagi la.
=P

Shahrul Azry said...

mungkin itu hendrajati!!

www.hendrajati.com
sila lihat sama x??

Wawa_Nadwa said...

Shahrul Azry:

hahahhaha!
siot ko shrul.
terkejut aku.
seram nyerrrrrrrrrrrr..
hehehhehe!

bkn la bkn tu.
ishh..
tak0t siot.
=P

Shahrul Azry said...

kih3 :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998