Thursday, March 19, 2009

Promoter, salegirl & dot dot dot..

Kalau la korang gi beli barang or shopping kan pehtu ade la salegirl dtg dok promote produk dia, korang suke ke ekk?? aku ni ckup tak berkenan tol klu nk beli org dok kacau. Aku tau tu memang keje dia tapi bile dh dok sibuk2 tuh, kdng2 ape yg aku nk beli tak jadik. "Kak, shampoo ni bgus kak. Rambut akk gugur tak?? bla bla blaa" "Takpe sy pkai shampoo yg nih" "Try shampoo ni.. Elokk! rambut jadi lembut, tak gugur lagik2 sesuai tuk wanita yg bertudung cam akk nih" Padahal aku tgk rambut dia bkn elok sgt pon. Karat n kering je pastu cbuk dok promote brg tu kt aku. huiii.. rimasssss sgt2!!

Yg dorng ni pon satu nk carik salegirl tu carik la elok ckitt sbb ni sume mempengaruhi jualan produk dorang. Mula2 cam berminat tapi bile tgk salegirl tu.. Alahaii.. Hehhehe! =P

Haa. Satu lagi kalau la dorang bg broucher ke ape ke, jgn la konyok or buang dpn dorang. Kecik hati dorang tau sbb aku penah alami nye. Walaupon aku bkn salegirl tapi aku ade wat marketing tuk jabatan aku dan edarkan broucher mengenai kursus diploma yg kiteorg tawarkan. Pastu ade dak tu amek dan buang dpn aku. Ciss! Kurang asam tau.. Dah la penat berdiri dok edarkan pastu bleh buang2 camtuh aje. hiks!
Pastu aku amek keputusan tuk dok je kt booth, takyah nk edarkan membazir je bkn dorang nk baca pon. Kalau dorang nak meh sini dtg tanye kalau tak lantak korang la. Bkn aku yg nk masuk universiti kan.. ehhehe! eehh.. lari topikss plak. hee! =P

"kak, jap je sy nk cite ni.."

"Kak bg sy 2 minit kak"

"Dik, guna shampoo ni dik"

"Produk ni bgusss tuk kulit ni"

Aku kalau kesian dengar la jgk kejap.. tapi mmg dh tau takkan amek produk dia kan, tak ke dia membazir kan mase dia ckp kt aku nih. Baik aku bgtau awal2 yg aku tak minat kan.

Kat opis salu la jgk 2 3 org dtg dok jual barang. Barang urut kaki lah, buku la, notebo0k la dan mcm2 lagik. Dorang akan dtg ke satu partition ke partition yg lain. Sampai kt aku je, tak nak buangkn mase dia terus aku ckp "Takpe.. Macehh!!" dan tunjuk ke arah staf yg lain hehee. Kadang2 cam bersalah je kan.. =P

Tapi bile carik sesuatu brg x jumpe bising plak "ish!! xde ke org jaga kt sini??" Bile ade cam menyemak je, bile takde baru sibuk tercari-cari. Aiyakk.. =P

23 comments:

khaLifah feDi [ THE PEIN ] said...

hehehe......gelak aku bace n3 nie..aku pon selalu gak kna cm ko wawa..

"kak saye dtg nk ngurat kakak boleh tak?

hahaha law cm tue cm ner ekk wawa..?

Wawa_Nadwa said...

khaLifah feDi [ THE PEIN ] :

ade gak yg camtuh.
"kak, no tepon ade??"

Rase nak pangg je sekor2..
hahahha!

tapi wat bodo je.
ckp baik2 "dik, msuk u dlu ekk. Nnti akk bg no tepon"

hiks!
=P

Ceera said...

yela..

aku pun kalau orang kasik broucher, takde nye buang.. terus simpan dalam beg.. sampai pekasam, hehe

Wawa_Nadwa said...

Ceera:

hahahha!
pehtu penuh beg dgn resit & broucher2 je.
=P

neezareef said...

mmg akak x suke kalo promoter bj / kasut /shamppoo ke segala nk follow time kita br nk ushar2 brg..menyemak jek..

yg best tu kdg..g kdai kasut..'kak, kak..akak nk cr kasut yg mcm mane? nk size bpe..kalo aku tau nk bli kasut ape aku x yah la ushar ngok..kan best kalo leh hamburkan kt muke dia cmtuh

ihks..ter emo laks

sori wawa ^_^

haya_yaya said...

ade sekali dolu.akak g bli brg kt carrefour subang.sbb resit lebih 200,dpt la free gift..alaa..pen..tp FREE ler..
p nk redeem,promoter tu dok la soh bli pisau la,ape la..org da xmau..nk amek je la pen tu..dia bole ckp ape tau?
'hah..bagi la pen tu..pen tu je dia xde kat umah...'
aduhh makkk...rase nk bli je pisau tu..motip?nak ku rodek dlm mulut dia..sgt kureng bahse dia..
tp kang sape nk jwb kalo akak ko ni dok dlm jaring2 pkai bju belang?

dins said...

biasa tu..cuma kita reject dgn cara yg baik dah ler...cakap mekasih...hati org kita kena jaga.

khaLifah feDi [ THE PEIN ] said...

ade ker ko ckp cm tue?
laen kali ckp cm nie

"dik ,kamu rabun ker?akak nie anak dh sepoloh dik hehehe"

*sure...muntah hijau

nestumrasberi said...

baju kita serupe. yang second pic tuh...kuning bunga biru..hiks

z@md0tc0m ^^ said...

udah keja diaorg mcm tu..karang kalo xpromote kena marah ngan bos lak..
lagi satu diaorg dapat komisyen kalo dpt jual produk tu..

cuma agak segan kalo promoter kad kredit..adergh..jenuh nk bg alasan..

tapi kalo promoter kad kredit adalah sorang awek, maka diri ini pun agak bersimpati la jugak sambil mendengar penerangan sambil ajak minum..haha boleh ke macam tu??


p/s: penah jd promoter gak dulu ^^

atty's said...

kty pun tak suka promoter ikut je..tak selesa nak tgk2..nak pilih2

Wawa_Nadwa said...

neezareef:

kekekkee!
sabo kak sabo yer.
hiks!
=P

Wawa_Nadwa said...

haya_yaya:

dia ckp cam tuh ke kak???
kurang ajo nye.
klu kena kt wawa nk sound dh.
biase dia tau dgn sape dia ckp.
ikut sedap mulut je kan.

Wawa_Nadwa said...

dins :

yer.
kite kena t0lak cara baik.
kite kena phm itu keja dorang kan.
=P

Wawa_Nadwa said...

khaLifah feDi [ THE PEIN ]:

ish.
xmo la ckp camtuh.
jatuh la saham.
kekekek!

Wawa_Nadwa said...

nestumrasberi:


eyh!
yeke.
hehehhehe!
mesti 1 papan ni.
takpe2!!
=P

Wawa_Nadwa said...

z@md0tc0m:

ye phm.
mmg keje promoter cam tuh.
klu tak xde komisyen kan.

Wawa_Nadwa said...

atty's:

yela kak.
mmg taks selesa klu dok ikut je kan.
rimass..
=P

*ayu* said...

betul wawa.. akak pun rimas kalau dok menempek kat kita kan? isk.. tambah kalau kita dh kata x nak, x nak lah.... isk!

Wawa_Nadwa said...

*ayu* :

hehehe.
tu la.
mula2 ckp baik.
pastu dok pakse2 mula la tinggi suare.
hehhehe!
=P

S h i n o said...

aku pun cukup xsuke!biasa kalau salegirl tanya,aku cakap

"takdelah..
nak tengok2 je. Duit takde
pun nak beli ni"

memang kacau kannn.
Hilang fokus kalau nk
shopping.

lainla klu yg seksi hahahhaaha :P

Rashid said...

eee memang tak berapa suka le tapi kan kasihan juga.. so layan je kejap. Lepas tu minta maaf.. ada keje nak cepat. hehe

Yang lemahnya jika ada salegirl yg cute menggoda datang menyapa.. adehhh lemah jantung rasanya. So tak boleh lama sangat duk dengan depa takut tergoda.. lepas tu melayang le duit..beli tapi tak guna sangat.. beli kerna ???? hahhaahh

RiverMaya said...

hui...
xksah lah nk pnggl ape pn..
janji ader nmer..
huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998