Friday, February 13, 2009

Ukur baju dibadan sendirikkk..

Hari tuh aku masuk satu kedai ni.
Ade la handbag ni cantekk taw.
Harga pon sudah tentu cantik jgk maa.
Bagi aku mahal la sbb gaji bkn besau mane pon kan.
Bak kate pepatah 'Ukur baju dibadan sendirik'
Tapi memang nyaris2 beli dengan hasutan makuda aku.
Kak, amek je kak. Cantik tuh.. Ala.. bayo pejam mata je. Lgpon akk kan keje.
Pikior 100 kali, last2 tak amek.
huiiii.. Sib baik tak terpengaruh. Hahhahha!

Aiiii.. dugaan dugaan!!

Aku memang jenis takkan beli brg mahal walaupon tuk diri sendiri.
Mungkin dah ikut jejak mama kot.
Kalau kena keluarkan byk tu tangan dah menggigil2 nak bayo.
kekekkeke!
bkn kedekut okey. JIMAT!!
Lalallalallalalal!!~

Bile masuk satu2 kedai TAK SAH klu tak tgk harga dlu. Tu penting maa.. Lagi2 kedai kasut bile dah try pehtu tgk harga alahaiii dgn lemah gemalainye letak balik ke tempat asalnye sambil ckp kuat2 ishh tak lawo la kasut nih padahal tak mampu. Wahahahahha!
Kalau agak2 mahal tuh, sampai tersangkut2 telan aiyak liuQ (air liur = loghat utara). =P


25 comments:

MaDihays{Ida} said...

awk sama mcm saya la,
kalau tengok mahal je terus blah..
tp kan sekarang ni kena berjimat,
so saya sokong tindakan awak yg tak termakan hasutan tu..

z@md0tc0m ^^ said...

sy kalo tgk barang mahal terus blah je ^^ kadang2 tak sempat blah terus tergolek je..

ada yg kata alah membeli menang memakai..tp kena tgk jugak le ape benda yg dibeli tu kan??


p/s: beli DSLR yg mahal xmembazir..haha

Wawa_Nadwa said...

MaDihays{Ida}:

yela.
klu byk duit xpe gak.
hehhee!

Wawa_Nadwa said...

z@md0tc0m:

hehhehe
ye btol.
ade gak beli mahal tapi berbaloiii ok la.
=P

Diana-k said...

bagus wawa..
cenggini laaaa isteri mithali yang org carik nie..
hehehehehee

Diana-k said...

bagus wawa..
cenggini laaaa isteri mithali yang org carik nie..
hehehehehee

Wawa_Nadwa said...

diana-k:

mithali la sgt.
duit sndiri mmg nk bayo terketar2.
tapi sok bile dh kawen carik brg mahal2 bior laki yg bayo.
hahhahahha!~

wiseman1stopcentre said...

heheh...beli ikut keperluan.. sudah...
ader kebebsan..gunakan ..utk diri sendiri...harga nilai diri = x ternilai..
stay positif...

Ceera said...

sama lerrrrrrrr

tapi kekadang sangkut gak.. hehe

ku tak sempurna said...

baguiihh la ko ni...

aku slalu gak ckp, ukur baju di bdn sendiri...
tp jarang nak mengikut...

klu ada yg menghasut, lagi laaa...
jalannnnn....

tp bila ekonomi dah meleset ni... kena la blajar jimat kan... beli yg berpadanan dgn poket sendiri...

minggu lepas br beli kasut... tetiba smlm jumpa satu lg kasut lawa... mmg dah nak sambar... tp saiz plak dah habis...

nasib baikkkk... :D

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

wakakkaa...
sama ler ngan akk..
try sana sini..
skali tgk rege...
mahal!!>.
pestu tetiba cakap x cantek..
wakakaka

Wawa_Nadwa said...

wiseman1stopcentre:

ya ya ya.
positif.

=P

Wawa_Nadwa said...

Ceera:

hehhee.
klu sangkut tuh pandai2 la ikat perot.
klu dak opis tanye x mkn ke?
ckp je la dietttt..
hahhaha!

Wawa_Nadwa said...

ku tak sempurna:

kdng2 tak bleh kawal jgk.
hahahha!
=P

Wawa_Nadwa said...

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar:

hahhaa.
dan2 ckp x cantik kan.
kekek!
=P

eye10 said...

wa mau menyampuk gak la..wa pon tgk harga dulu..tp wa punya bini, tgk brand dulu..adoiyai sakit la suami ini macam..

AyAres151 said...

sama la kiterr...tak suka barang mahal2...

Me, Mrs Taj said...

tak pe jimat skang untuk kedian hari jgk..

KhaLifah feDi said...

wah bguslah wawa nie..jujur kf kate..xsume org cm kamu ..emm...



lalalala.*kdg2 terbeli gak lau dh suke*

Wawa_Nadwa said...

eye10:

HAHAHHA.
alaihaii.
nk buwek camno.
sabo je la.
=P

Wawa_Nadwa said...

AyAres151:

erk.
yela tuh.

hehehhe.
=P

Wawa_Nadwa said...

Me, Mrs Taj:

btoi btoi btoi..
;)

Wawa_Nadwa said...

KhaLifah feDi:

hehehe.
kndg2 terbeli jgk.
terpakse la ikat perut tgh bulan kang.
=P

Strobery.itu.aku said...

berjimat cermat amalan mulia.ehh,suke pink kah??

adenium said...

errr... beli ke tak nih...??hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998