Friday, February 27, 2009

Satay.. Satay.. Satay!!

Aku sebenarnya udah lama idam mkn satay sbb dah lame tak makan satay. Tapi pendam je la kan, nak beli cam malas sbb susah nk carik satay yg sedap2 kt Ampang ni. Takkan nk pegi kajang plak semata-mata nak makan satay kan. Owhh Tidakk. Semalam tertibe abah ajak kuar makan, gi mkn satay. Macam tau2 je aku ngidam.. Yeyy!!

Bile abah kate nak makan satay aku pon cam heran la kan, ade ke satay yg sodap kt Ampang ni. Ghupe adoooo, baru bukak kot kt kg pandan.
Ni first time aku makan sini, tempat dia cantik sangat. Nampak tak rumah kt belakang nuuu. Haa.. kalau nk makan dalam kena duduk bersila tapi aku ajak abah makan kt luar sbb2nye aku tak biase makan d0k bersila. Nnti rase cam perut ni senak je, makanan cam susah nk masuk je. hahahhaha!Malam itu abah yg belanje.
Alaaa.. Bah, akk baru nak bayo kan. Kekkekekke!Malam tu aku mkn bercucuk-cucuk satay.
Makan sepuas-puasnya. Huiii Nikmatnye sbb mmg dh lame t'gu saat ini.
hehehhe!Cam family aku satay ayam je laku, daging cam kureng skit.
Tapi smlm aku bedal la jgk.. Kuah kacang pon bleh tahan. Sodapppp!!Abah makan mee rebus. Abah baru je nak makan suap masuk mulut aku jerit "Abah!!!! Kejappppp.. Nak amek gambo.." Hiks. sabo je laa.. Abah layan je la anak perempuan dia ni, dia kate mee rebus ni sedapp sebijik cam mama masakk.. Mama aii mmg pandai masak! Jgn tataw (pinjam ayat incik liquid.. hhahaha) =P
Semalam aku rase cam terlebih makan ajoo. Kat bengkel smlm ade mkn juga byk gak guwe bedal, kira dari pagi smpai malam makan, makan, makan. Waaaaa!! Gem0k la aku cam gini. Hohoho!!

21 comments:

nURmALa mAZLan said...

haha..ni yg kat umah akak tu kan?

[yAN!e][pUTraJAya] said...

tgh sate....
tekak dah terasa nak pi beli SATAY KAJANG HAJI SAMURI...

hehehhehe......

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

ღRiNi's Worldღ™ said...

sALAM, WAWA kalau datang makan sate kajang saya belanja :))

Wawa_Nadwa said...

nURmALa mAZLan:

a'ah ni dkt ngn umah akk tuh la.
hehehe.=P

Wawa_Nadwa said...

[yAN!e][pUTraJAya]:

gi la ajak abg ein gi mkn satay.
huii dap kak.
hehehe!

Wawa_Nadwa said...

ღRiNi's Worldღ™ :

owh yeke.
sok jgk wawa dtg sbb akk nk blnje kan.
hahahhaa!
=P

Anonymous said...

alahai wawa, aku dah g dulu mkn kat sini.. ada artis nyanyi gitu. masa ko g xde ke...

lemonade said...

beshnye.. terliur nk makan satay kajang lor..

nesloais said...

haaa.. buleh ke awak belanja sy makan sate kat sini.. buhsan le asik pekena hj samuri jer.. muehehe...

[ Ewan The Lagend ] said...

wau....
bestnye...
tapi kalau nak pekena satay, tak yah sampai kajang... kat melati pun dah de sate kajang tu... g la try...

Wawa_Nadwa said...

Anonymous:

owh ko dh gi ekk.
mase aku g xde plak org nyanyi.

Wawa_Nadwa said...

lemonade:

gi la kajang ekk.
huii..
s0dapp!!

Wawa_Nadwa said...

nesloais:

alololoo..
tingin eyh.
j0m sy blnje awk satay j0m.
sy blnje awk bayoo..
hehhehe!
=P

Wawa_Nadwa said...

[ Ewan The Lagend ]:

owh kat sane dh penah gi dh.
jauh la dr umah.
sib baik kt ampang dh ade.
senang ckit.
=P

KhaLifah feDi said...

wawa..siyes law wawa ajak kf skunk mkn satay comfirm kf tobat..dah serik ar..law sambal tempe kf on aje.hehehe..

* eh nak ker c wawa ni ajak aq bhahahah.......

AyAres151 said...

sodapppppp...
nnt ajak ai makan sama abh n mak mentua tu yer...

Rashid said...

Yanie.. samala kita. sayapun tetiba teringat sate kajang samuri tuu.. aduhh masa kat UKM dulu dah satu kemestian.. ujung minggu je sanalah tempat lepak sambil yumm yumm sate..

wawa ni.. bikin tertelan liur ni.. dushh wawa..

mana nak cari kedai sate yang paling best ni??

Wawa_Nadwa said...

KhaLifah feDi:

sambal tempe??
owh tidakkk.
wawa tak mkn sambal tempe.
klu sambal udang petai ke?
sambal belacan ke??
tu 0KEY!
hahhaha.
=P

Wawa_Nadwa said...

AyAres151:

ok tarak hal.
tp kamu jauh sgt l0h.
=P

Wawa_Nadwa said...

Rashid:

yela UKM tu kan sekentut je dh sampai.
harus la salu pi pekena satey kan.

hmm.. mane paling best??
taktau loh.
=P

adenium said...

huishhh..tak ajak pun erk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998