Monday, August 3, 2009

Pembawa virus..

Adik perempuan aku yg belajo kt UiTM Sri Iskandar tu kan balik minggu lepas, kampus depa tu kan tutup seminggu sbb ade la yg dh berjangkit dengan HINI tuu.. Baru balik dua hari dia plak demam, demam panas yg agak teruk, sengal2 badan, batuk2 dan sebagainya. Bile abah ngn mama tau dia demam, cepat2 la bwk dia gi klinik. Yela kt kampus dia kan dh ade yg kena, bile gi klinik dokter pun kate semua ok, pastu balik la cam biase.

Gambo yg tak clear bwh ni, mase ni adik aku dlm lift. Dia mmg takleh berdiri, kaki rase sengal2. Kiteorg adik beradik ske la sakat adik perempuan aku ni kate dia pembawa virus, hehehe.. Yelakan kt uitm dia dh ade yg kena virus itu soo saje je la kaco2.. Kalau dia dekat ngn kiteorg masing lariii, takmo duduk dekat dia.. hiks!Bile dia dh baik demam. Aku plak berjangkit ngn dak ni. Yela kiteorg kan tido sebilik, mama dh halau aku soh tdo kt luarrr, idak la teman heran, takat demam biase ape la sgt. Haaa kooooo terukk gak aku kena. Same ngn adik aku ni. Sengal2 satu badan..

Mase gi klinik tuu, aku gi sendiri ok. Nak drive pon terketaq2 lutut ni, abah nak hantar aku tak kasi, malas nak nyusah kat abah, ingatkan demam biase. Tak sangka plak, kaki ni mengalami sengal2 yg agak teruk. huii nak nangis aku tunggu giliran nak masuk jumpe dokter, dh la malam tu ashik nangis je. Ni Semua gara2 cerita itu. Sampai demam2 aku tau. Hehhehe!

"Awk belajar kat mane..??"
"eyh tak.. saya dh keje.." waaa.. tertibe cam kembang je, maknenye tu mude lagi la tuhh.. Heee! Dia tanye kt tempat keje aku ni dh ade org kena virus HINI tu ke, aku kate takde, kompem takde. Harap2 la takde kan.. =P

Kalau korang demam kan, cepat2 la gi jumpe dokter. Yela lebih baik kite check awal2, takut terkena plak virus tu kann.. Huii bahaya korangggg.. Sekarang ni pun dh meningkat plak org yg terkena jangkitan itu. Hati-hati la ye!

13 comments:

Lifesaver said...

cepat sembuh!!!

ChiLaBaey's said...

Alahai Wawa... demam ker.... patut tak mengupdate blog kesayangan ramai... baguslah kalau dah jumpa doktor... Ubat tu janganlah buat pekasam ye... kena makan habislah.... Ni sekarang ni dah baik ker belum...???

ChiLaBaey's said...

Alamak lupa pulak... tulah sakat adik lagi... kan sendiri kena jangkitan virus.... hehehehe.... harapan saya semoga cepat sembuh... Senyum selalu macam selalu... :)

rizz said...

tkutnyee..rizz xcheck dr lagekk

atty's said...

get well soon wawa..

carl zafran said...

semoga cepat sembuh.

wawa bgtau tak kt doktor tu yg adik dr uitm tu demam? jgn jd mcm kes kematian no-5 yg kt melaka tu. sekadar beringat...

Wawa_Nadwa said...

Lifesaver :

maceh!

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's :

yerr.
wawa la org yg paling berdisiplin mkn ubt ye.
alhamdulilah dh baikk ckit.
batuk je tak baik lagi.


saje sakan.
gurau2 adik beradik merapatkan silaturahim.
=P

Wawa_Nadwa said...

rizz :

baik gi check rizz.
skrng ni bahaya.
ke takut jumpe doc??
hehee.
=P

Wawa_Nadwa said...

atty's :

thanks kak!

Wawa_Nadwa said...

carl zafran:

dh.
bgtau jgk adik wawa demam.
tp alhamdulilah takde pape.
yela risau gak kan.

ChiLaBaey's said...

Baguslah kalau sakit dah nak sembuh... Tinggal batuk je lagi ye, itu ubatnye minum ayak batu je... hehehe... saje gurau... lama tak menyakat Wawa.... Apa2 pun jaga diri, jaga makan dan jaga badan.... :)

Rashid said...

kalaule sy jumpa wawa - & wawa batuk je tiba-tiba tentu tak cukup tanah saya lari.. haha!! takut terjangkit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998