Thursday, February 19, 2009

Muke aku nmpk garang ke ek??

Aku amat sukekan kanak-kanak dan rasenya sume wanita pon begitu kan. Takde wanita yang tidak ske kanak-kanak. Aku idamkan anakku sendiri, zuriatku sendiri.. Idong, bibir, mata sume cam muke aku. Comel kan? Chewahh! Agaggagaga (maluuu.. t'tbeee.. hiks!)

Tapi ade org kate, ni org kate la muke aku ni nampak cam garang. Garang ke ekk?? Sebenarnye aku nk kate garang takde la garang sgt pon cume maybe tegas sikit kot. Kalau dengan adik2 memang tegas, kakak sulung katekan. Camne la kalau ade anak sendiri nanti..
*****************************************************************
Ni nk cite ckit kat korang.
Aku ade anak angkat sorang, kira anak kawan aku la.
Mak dia beria-ria mintak aku jadik mak angkat kpd anaknye.
Aku pon kan suke bdk2 so memang dialu-alukan la.
Sekarang ni pon dah besar dah dalam umo 3 or 4 tahun cam tuh la.

Ade 1 hari tuh aku amek la anak angkat aku ni balik umah aku.
Saje je sbb dia dok sebut2 name aku, dia panggil aku 'mak'..
Ni mak dia la soh panggil aku 'mak', aku takmo sbb tak glamerrrrr.. hahhaha! Abes tu dah beso pjg nk soh tukar mmg takde la kan.

Balik pd cite tadi, dia pon main la dlm bilik aku.
Pastu siap kunci dari dalam lagi.. Aku pon cuak la yelakan klu jadik pape naya je kan.Ketuk la pintu dari luarr "Aliaaa.. buka pintu ni.. Buat ape kt dalam tuh syg??"
Lambat juga nk tunggu dia bukak.
Huiiii.. Berdebar aku beb. Yela anak orang kan..
Akhirnye dia bukak juga, terus kuar kt ruang tamu dgn muke serba salahnye.
Aku heran la kan, masuk2 je bilik aku ko tau ape jadikkkkkkkkk..
Abes lipstik aku dia tonyoh2 kt kapet aku dan tonyoh2 kt baju,muke dan bibirnye. Geramm nye la akuuu, pandai plak dia selongkar.. Sib baik tak conteng dinding, sib baik jgk dia takde pape. huii!! legaaanye.

Aku tak marah pon cume pandang dgn pandangan yg tajam je sambil cekak pinggang..
Baru pandang beb dah nangis.. tau dia salah la tuh.
Nmpk nooo muke aku garang dan bengis ketika itu. Wakakka!
Apo lagi aku siap2 terus hanto dia balik umah mak dia.
kekekkeke!

HAAaaaaa..!!!
Tu anak orang bleh la hanto balik umah mak nye, sok2 kalau anak sendiri nak hanto mane tuh?? Wakakkakaka.. Ku hanto umah nenek nyee aje.. =P

Bile tgk blk muke dia ni aloooo shian la pulak..
Sorry ye syg! =(

33 comments:

Liquid said...

waa baru cekak pinggang bdk tu dh nanges..??! ni musti betol2 garang mengalahkan The Hulk neh..!!! agagagagag

Wawa_Nadwa said...

Liquid:

hahhaa.
yela kot.
mesti dh tuko ijo dh mase tuh cume wawa je x perasan.
=P

KhaLifah feDi said...

emm x sabor2 nk ade anak ea..emm sapa lah yg lucky dpt wawa nie ea..

harap ti dpt anak yg chumil cm qm ea wawa...hehehe..

qm klu ade anak ,nak brp rmi?hehehe ops terlebey sudaa...sowy.jgn marah ea..

ok take care keje leklok2 jgn berangan byk2..hehehe..

:(.........*majuk aq utk seketika*

Diana-k said...

uih....
tatottt weh..
jelingan tajam tuh laa yg buat cikgu terpikat eh wawa..
kekekekekekee

Wawa_Nadwa said...

KhaLifah feDi:

hurmm..
sapelah yg malang itu.
hahahha!

mesti la comel.
nk 2 ckup xmo lebey2.
kekkeke!

=P

Wawa_Nadwa said...

Diana-k:

oit!
hahaha.
ko x agak2 eyh.
org dh abes cite psl cikgu ko x abes2 lagik.
aiyooomaaa.

=P

KhaLifah feDi said...

hehe 2 aje..emm..x meriah ar ti suasana umah tue heheh..*cm gatallak aq nie*

Wawa_Nadwa said...

KhaLifah feDi:

hehhee.
wawa pentingkan kualiti dari kuantiti.
cheeewahh!
hahahha.
=P

KhaLifah feDi said...

ai..bhahahha......ade gak QA n Qe ea..cik wawa..ahaks..nice gud sound...al maklumlah org etu keje kat UTM kan..hehehe..=)

Wawa_Nadwa said...

KhaLifah feDi:

hahahhaa.
shhhhhh.
diam2 sudaa..
=P

KhaLifah feDi said...

ai.dh malu lah tue...helo2..kitew bkn akak2 ok yg suke kecoh2 ea..hhehe..

Wawa_Nadwa said...

KhaLifah feDi:

Opsss!
terlebih sudaaaa..
=P

z@md0tc0m ^^ said...

wawa..
dukung baby tu dh ada bakat..memang bakat terpendam nih.. ^^
agak2 bile pulak wawa nak dukung baby sendiri nih?? untung anak nnti dpt emak cntik mcm wawa.. ^^


p/s: takut dukung baby

nURmALa mAZLan said...

gerun sangat la budak tu, baru pandang dah nangis..hehe~~ sian dia..wakaka~~

KhaLifah feDi said...

hahaha........xper aq ase qm mmg terlebey manje kot ..lalalala.untunglah ?? toin2..

kami tak kisah lalala......wonder pet..dtg sini..=)

Ryna Rayhana said...

~ryan rase ade wajah Keibuaan la :P
~bule jadi ibu dah nie :D
~bile lagi??:P

Wawa_Nadwa said...

z@md0tc0m:

alaa..
takat pengang baby ape la sgt.
sonang jo.
tak sabo nk dukung anak sndrik..
kekekkek!

=P

Wawa_Nadwa said...

nURmALa mAZLan:

hehhe
tu la shian plak.
=P

Shahrul Azry said...

memang garang abis! :P

Wawa_Nadwa said...

Ryna Rayhana:

owh yaka.
alaa.
wawa tau ryan sj nk amek ati wawa kan kan kan kan kan.
wakakkaka!
=P

Wawa_Nadwa said...

Shahrul Azry:

tak0t tak??
sila takot skrng ek..
=P

nakamura said...

Salam Wawa,maybe sbb kening wawa yg buatkan wawa nmpk garang tk..tapikan part mata @ kening tu mmg menawankan lagi kejelitaan wawa..=)

hihiks!

Wawa_Nadwa said...

nakamura:

hmm.. btoi la kot.
sbb kening kot.
sila salahkan kening itu.
kekkeke!

KhaLifah feDi said...

hehehe.=)

[ Ewan The Lagend ] said...

Wawa_Nadwa:

perh... bestnye jadi mak angkat kepade beliau...
tempat tuk bapak angkat kosong lagi tak? hahahahaha...
jadi bapak angkat best gak ni, mak angkat garang, bleh ngadu kat bapak angkat....
hahahahahaha...

jgn mare ea...
mgkn bdk kichik tu nmpak niat mak angkt die mase tu kot...

[yAN!e][pUTraJAya] said...

dah ada ciri2 ibu mithali dah tuuuuuuuuuu


bila lagi ni dik wawa....
mcm terdengar munyik kompang

hahhaha

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

Wawa_Nadwa said...

[ Ewan The Lagend ]:

owh.
masih de kekosongan tuk bapak angkt.
bleh la isi borang ekk.
hehhehe!

Wawa_Nadwa said...

[yAN!e][pUTraJAya]:

owh tuh munyik kompang akk punye.
hahahhaa.

=P

[ Ewan The Lagend ] said...

Wawa_Nadwa:

ha? ye ker?
email kan la borang2 yg patut....
wawawawawawa...
ha, sijil2 nak kene sahkan ker?
hehehehehehe...

k, bye...
kelas dah nak mula nie...

Rashid said...

kalau jumpa wawa kat mana-mana dan duk tengah dukung bayi pula tuu.. confirm tak pikir lain.. hehe

muka garang? tak.. stay cute..

Wawa_Nadwa said...

[ Ewan The Lagend ]:

wokeh!
nnti guwe emailkan.
pastikan sume sijil2 diSAHkan terlebih dlu.
pengesahan DEKAN tau.
wakakka!

Wawa_Nadwa said...

Rashid:

pikir ape ek cikgu.
aduii.
sorry mengelamun plak td.
hiks!

adenium said...

sume gambar senyum jer... emm mcm tak garang jer...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998