Friday, January 9, 2009

Migrain??

Seperti sedia maklum aku ni kan ade penyakit sakit pala atau lebih dikenali Migrain. Dah 1 minggu aku sakit pala. Aku takde la risau sgt sbb aku dah lali dgn sakit pala neh. Mase mula2 dlu cam risau kan sbb tak penah jadi tapi bile dh lama2 dh tak kisah sgt.

Tapi sakit yg dtg baru2 nih, sakit kt belakang leher sampai kt kepala. Ish.. pelik la jgk kan selalu tak sakit pon kt situ. Aku ni bergantung pada ubat je, kalau sakit teramat sangat baru aku mkn selagi bleh tahan aku tahan. Kadang2 makanan juga salah satu faktor penyakit migrain nih, aku plak suke minum nescafe, mkn coklat, mkn MAGGI, makan plak tak jaga kan main bedaL je cam mane tak sakit. Hee! Cuaca panas jugak bleh buat sakit pala. Kalau la aku tgh sakit pala, ade org buat hal pul0k mmg ku bagi makan kasut saiz 5 aku nih. hihiihih. (+_+)Bile dh sakit pala ni tak elok2, aku dh mkn ubat pon masih cam tuh jgk so semalam gi la klinik panel aku utk memastikan sakit aku nih. Dokter ckp kalau sakit belakang leher dan kepala biasenye ia berkaitan dgn MATA. Aku hanya tersenyum. Sebenarnye aku ni mmg pkai spec tapiiiiii.. degil takmo pkaiiiii.. dokter kate sebelum mata aku ni lagi terukkkkk dokter pesan pkaii la spec trusss takyah buka2 dah, nnti mata cpt rosak.

So....

Harini aku gi keje terpakse la pkai spec juga. Salah satu sbb aku tak suke pkai spec nih, nmpk aku lebih tuekk dari umo aku yg sebenar. Menciiiii..!!~

26 comments:

Nad Eusoff said...

alololo tomeinye!
macam chekgu wawa..
hurm..mcm chekgu science..
ekekeke

nyway akak megren nggk boleh mkn maggi taw!
boikoit israel..ehee

Nana The Hot Mommy To Be said...

Ok jer..mana ada nampak tuek!
Hehehe..

Salam kenal dr me :))

kojah said...

kne pki lense la...hihihi

Liquid said...

uu.. kasot size 5..?? sgt cute. haha.
xde nmpk tua sgt pon, ala2 nerd sket tu ade ar... hee =P

ku tak sempurna said...

mak aku pun dulu2 selalu skt kepala... pastu doktor suh pki spec... sbb mmg skt kepala ni ada kaitan gak ngan mata... bila dia pki, ok dah skt kepala tu...

tp skang mak aku dah tak pki spec... rimas dia kata... hiksss.... tp aku tau, sebenarnya dia cam ko gak... tak nak nmpk tueeeeeekkk :P

Nurhayati said...

hmm kalau tak pakai spec mmg wat kepala pening.. tue yang jadi migrain..

ish tak de nampak tua la.. janji kena ngan syle kita.. =)

KhaLifah feDi said...

emmm..cute jugek tue pki spek nie.uper2 yer..

fahmi latiff said...

cantiknye wawa pakai spek tu...
pakai jeerr... nampak ayu jugak...
senyum pun ok... heheh..hee...

Abu Amirul said...

salam wawa,
harap hari ni dah sihat.
kalau dah tahu ada migrain, segeralah mengubatinya.
segala penyakit ada ubatnya.
nanti terjejas pulak hidup yang indah ini.
ok, take care.

adi said...

take some rest..n holiday..enjoy

Y u Z z 9071 said...

makan carrot byk2...

tapi pakai spek sekali sekala...ok pe..nampak sweet je

lieya shayunk said...

kawan lieya pn sakit pala mcm akk gak..
actually die spttnya pkai speck...
then die x pkai...
n oleh sbb itu ler die skt kpala cm gtu..huhu...

Wawa_Nadwa said...

nad eusof:

dlu nk jdik chekgu.
tp ape kan daya takdak rezki.
hahha!

ok2!!
boikot brngan dorang.
kena berhenti mkn maggi.
hehhehe!

Wawa_Nadwa said...

nana the hot mommy to be:

yeke??
caya la kak.
hehehe.

Wawa_Nadwa said...

kojah:

yup.
mmg plan nk pkai lense.
t'guuuuu!!
hhoohoh!

Wawa_Nadwa said...

liquid:

kurang asam loh!!
hiks!

Wawa_Nadwa said...

ku tak sempurna:

eyh eyh!
same plak dgn mak kamu ekk..

sape yg nk nmpk tuekk??
nan adoo..
=)

Wawa_Nadwa said...

nurhayati:

tu la psl.
tapi degil xmo pkai.
sbb tu la pala ashik sakit je,
kekek!

Wawa_Nadwa said...

khalifah fedi:

br tau ke??
hehehe.

Wawa_Nadwa said...

fahmi latiff:

aii.
lain mcm je bunyik.
nk bodek la tuh.
hee!
=P

Wawa_Nadwa said...

abu amirul:

maceh atas nasihat yg diberikan.
(*_*)

Wawa_Nadwa said...

adi:

okey!
thanks!
=)

Wawa_Nadwa said...

yuzz:

carrot???

owh tidakkkk..
hehehhehe!

Wawa_Nadwa said...

lieya:

yela kot.
baik soh dia g check.
(^_*)

[yAN!e][pUTraJAya] said...

akak pun migrain dik...
tak wat spek mato lagi nih...
heheheh hadoi ler...
cam no ghupe ku berkaca mata eh....

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥


*********************************

Wawa_Nadwa said...

yanie:

mesti comel ghupe kakk.
cepat la pkaiii!
nnti ade gang.
hiks!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998