Monday, September 29, 2008

Kad Raya utk Wawa!

Kad raye yg chumel ni dari Kak Yanie. Kad raye akk yg dipos sudah selamat sampai, maceh byk2 yer kak! =)
Kad raye ni dari Kak Mardhiyah yang jauh diperantauan, sedang study di UK kalau tak silap.
Yang ni pulak dari Cikgu Rashid, yang menggelarkan diriku ni Ketua Kelas yg nakal. hiks!
Dari kak Azza.
Kad ni dari Honeysour.


Thursday, September 25, 2008

Khas untuk Mu =)

Disebabkan ku tak mampu nk pos kad raye tuk kwn2 blog so ku nk kasi kad raye ni utk korang sume.

Kalau nk senaraikan nama kwn2 kt blog ni memang tak ingat. Maaf la yer!

Ku tujukan khas kad raye ini kepada semua kwn2 yang sudi singgah sini, amek la kad yg tak seberape ni eyh.. =)

Tibanye sudah hari yang dinanti,
Kad raya ku kirimkan penganti diri,
Bersama kita saling bermaafi,
Selamat Hari Raya Aidifitri.


Harga minyak turun 10 sen

PUTRAJAYA - Harga petrol dan diesel akan turun 10 sen mulai hari ini, masing-masing kepada RM2.45 dan RM2.40 seliter, menurut Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi semalam. - kosmo

Syukur alhamdulilah, akhirnye harga minyak turun jgk walaupon hanya 10 sen. Sebelum ni aku tak begitu amek pusing, minyak naik ke tak ke rasenye tak dtgkan ape2 masalah kt aku. Tapi bile dah pkai kete sendiri baru tau seksanye bile minyak naik. Lagi2 kete aku tuh kuat mkn minyak.. Uwaaaaa.. sedey nyer haku.. huk3!

Baru aku tau sbb ape masyarakatt kite ni naik hangin, naik sawan, naik minyak bile harga minyak melambung tinggi. Sume keperluan harian turut terjejas, budjet pon byk lari sampai kite sendri dah tak terkejar. Huhuhu!

Ok, la minyak pon sudah turun, jgn rungsing2 balik la ke kampung dgn hati yg gumbira yaaa.. =)




Wednesday, September 24, 2008

Cuti Raya

Haa.. Korang mesti sudah apply cuti raye kan kan kan.
Begitu jgk dgn aku, baru 7 hari puase ku dh apply cuti awal2 dah. =)
Aku apply cuti 2 hari je, 30hb start cuti dan 6hb aku dah bertugas semula.

Bagi yg telah sedia maklum, aku kan raya pertama kt Kole Lompur so mlm tu br aku akan blk ke kampung halaman mama di Kedah darul Aman, naik ape lagik naik tut tut!!(bkn tut tut yg kt thailand tu tau tapi keteapiiiii. huhu!)

Sebenarnye lain rasenyer bile raye kt KL nih. Org kate, ni org yg kate la raye kt KL ni teramat la sunyi dan bak kate nesloais aku ni leh tido guling2 kt jalan. hiks!
Walaupon aku akan beraye kt KL, tapi aku tetap tak sabar nk blk kampung.
Al-maklum la tiap2 tahun raye kampung kan, klu tak blk raye sayu jeeee..

Tapi bile sudah meningkat dewasa suasana raye pon mcm dah lain je, dah tak semeriah dlu. Kalu dlu beria-ria shopping baju raye tapi sekarang tak beli pon takpe dah. Pkai je baju yg lame2, lagipon baju opis nu berlambak2 yg masih baru, mcm2 pesyen ade kebaye, kurung dan byk lagi.



"Selamat Bercuti
dan Berhati-hati di jalan raya!"
PhotobucketPhotobucket




Friday, September 19, 2008

Kad Raya

Huii.. Akhirnye siap jgk kad raye tuk dikirimkan kpd kwn2 ku. Sebenarnye aku takde la rajin no nk hantar kad2 raye ni sume tapi mengenangkan kad raye kwn2 tahun lepas tak sempat ku balas ku rajinkan jgk wat. Alang2 dh nk wat aku kirimkan jgk kt kenalan myspace, blog dan ym tapi tak ramai dpt ku hantar maaf byk2 sbb kemalasan menyelubungi diriku hari ini. Ahaks!

Mane yg tak dpt maap la yer, raye tahun dpn ku kasi ekk.
Bg siap2 address sume senang ckit nk hntr. hiks! =)

Kwn2 yg bg kad raye tuk tahun ni yg tak dpt nk balas mintak maap byk2 dan insyaAllah ku akan balas tahun dpn okey!

'Selamat Berhujung Minggu!!!'

Thursday, September 18, 2008

Ya Rabbi!! Anak sape la nih..

Hiks! Aku buka je email pagi tadi ade la 1 email yg menarik perhatian ku. Ceh! =)
Alololooo!! Kiut giler gambo bdk2 nih kan kan kan.
Ku tempek kt sini yer tuk tatapan bersama.

-a-
-b-
-c-
-d--e-
-f--g-
-h-
-i-

Wednesday, September 17, 2008

Geram di pagi hari..


Pagi tadi aku masuk ofis dengan muke tak bleh bla menahan geram, marah dan muke cam tak bersalah je masuk ofis hari ni. Sbb2 nye aku dh dtg lambat l0h! ish..

Ni sume gara2 kesesakan lalulintas yg amat teruk. Aku ingat arini public holiday takde la sesak sgt kan. So, ku keluar ldr umah lambat ckit la dlm 7.15.

Sampai2 je dpn risda (ni kalo org ampang tau la kot) dh sangkut. Aiyakkkkk! Dah la sangkut 30 minit, yg pak polis tuh lepaskan 3 4 bijik kete je pastu dh tahan kete lain. Yang heran bin muskil nyer hari ni lagik teruk berbanding hari2 biase. Sbb ape yer?? Aku rase mesti dema2 yg pegi kje harini yg tersangkut tuh dh sumpah seranah kt pak polis tuh. Dh kurang pahala pose korang. hiks!

Aku bkn geram ape, yela aku ni kan br lapor diri jwtn tetap kan so taknak la prestasi aku bur0k sbb dtg lmbt. Sejak itu aku jaga laporan kedatangan aku tapiii hari ni aku dh dtg lambattt. Alorrrrr.. Menci nyerrr!!




Tuesday, September 16, 2008

Jgn suke2 bg no tep0n sy kt org lain!!!!!

Semalam ade la mmbr lame aku msj kt hp. Mmbr tu pon aku kenal mase wat Pameran Expo pendidikan kt Ip0h kot. Dia jaga booth tuk UM dan aku jaga UTM. Kebetulan dia baik dgn staf utm sorang ni, sbb tu la kiteorg leh kwn. Kwn je tau tak lebih dr itu, kena bgtau siap2 kang ade org salah phm plak. kekkekeke! Dah lame jgk la tak contct dia semenjak aku tuko no hp nih.

Ntah camner dia tau no aku pon x tau lah, katenye dia dpt no aku bdk2 opis yg kasi.
Hurmm.. Sape yer yg kasi?? Suke pas2 no tepon haku tau. Ishhhhhhhh!!!!

Mase dia msj aku tu, tetibe dtg nakal aku ni nk kena kan dia. hihihiiiii..

Bdk UM - "Salam.. Nie wawa ye?"

Wawa si bdk nakal - "xde la abah wawa"

Bdk UM
-
"Eh!.. Abah wawa? Minta maaf pakcik.. Saya f dari UM. Tadi sy minta no wawa frm office. Dia org bg no nie.. Maaf pakcik. Boleh sy dapat no tepon wawa.


Wawa si bdk nakal - Sape plak malaun suke2 bg no tepon ank aku kt org. Hm. Suke nau pas2 no org. Amek ni. Jagan kacau anak pacik mlm2 yer. xxxxxxxxxxxx

Bdk UM - InsyaAllah pakcik. Tq very much pakcik. Selamat menyambut ramadhan dan slamat hr raya yang dh nk dkt nie. Skali lg maaf zahir dan batin.

5 minit kemudian baru dia perasan kot aku mainkan dia. hiks!


Bdk UM
- he he he ha ha ha

Wawa si bdk nakal - hahhaha. hehhee. uhuhuhu! Maap pak gurau2 ramadhan. ;)

hmm.. Sebenarnye aku ckup tak suke kalau ade kwn2 pas no tepon aku kt org2 tertentu. Suke2 hati makcik pacik dorng je bg kan, kalau bgtau aku dlu takpe la jgk. Sbb tu la aku amat kedekut kalau org mntk no tepon aku. dan sbb itu jgk byk kali aku tukau no tepon. hiks! Phm2 je la yerr.

Monday, September 15, 2008

Tiket Keretapi.. Yeyy!! Blk kamp0ng =)

Yuhuuu!! Sampai jgk akhirnye tiket keretapi ku. Sekarang ni senang je, call booking dan dorang akan hantar sendiri. Aku booking hari jumaat dan hari ni suda sampeiiii. Senang je kan kan kan. Takyah nk pi beratuq beli tiket dan delivery charges dia rm 6 hengget je. Kira ok la tuh kan duit minyak ape segala, same je kalu kite yg pi beli.

Untuk pengetahuan korang sume, aku akan beraya di KL, rumah nenek aku blah abah (org lain sibuk nk blk kg aku sibuk nk raye KL plak kan hiks!). Keluarga aku yg lain sume raye kt Bandaq baru, KEDAH kampung mama. Selama 22 tahun aku tak penah lagik raye dgn nenek aku blah abah nih. So, tahun ni nk rase raye beraye dgn dorang dan sanggup berjauhan dgn keluarga sendirik.. huk3!

Issshhhhh..!! Mane bleh tak smpai hati weh nak raye tanpa keluarga. Baru dgr takbir kang dh mencurah2 air mata ni. Hihihi! so aku amek keputusan, hari raye pertama raye KL dan malam tu aku lariiiii blk kedah bersama-sama adik perempuan ku. Aku yang hasut dia soh raye kt cni, mama hangin je. Heee!!~


Balik Kamp0ng.. ooOOooo.. Balik kamp0ng.. OoooOoo.. Balik kamp0ng hati giranggggg.. hiks!


Wednesday, September 10, 2008

Wow!! Handphone baru tuuuu..

Cakkk!! Hee. Saje je nak wat suspen ckit, takde ape pon sebenarnye. Cume di pagi yang tenang ni ingin daku imbas kembali tepon bimbit ku yg dulu2 mase zaman mudeee. Al-maklum la ade org tuh baru beli tepon baru kan so mari kite tgk teponyg mule2 aku guna eyh.

Haa.. Mesti korang kenal tepon ni kan, tepon yg paling femes duluuuu. hiks! Mase mule2 aku pkai tepon ni la yg aku gune. Senang, mudah di bawa, tahan lasak kalau ko jatuh bape kali pon tak kan rosak punyee. Ehh.. bkn tak akan rosak punyee, cume lambat rosak. Huuu..Pehtu tepon yg kedua aku pkai plak, tepon ni haa model ape ntah lupe aar. Ku beli yang ni kira canggih ckit la kan. Skrin kaler, ringtone pon bunyik besttt. Mase aku beli dlu kira ni yang paling canggih yang mampu aku beli dlu lah. Haha! Photobucket
Teringin plak pkai tepon buka tutup la plak kan. So, ku beli model yang nih. Tepon aku sume aku pkai tak lame. Tiap2 tahun tukar yg baru. HIks! Tapii sume yg murah2 aje yer, ade yg baru ade jgk yg secondhand. Bkn ape cume teringin nk gune tepon lain2. Photobucket
Aku tukar tepon ni sbb tepon yg atas ni dh rosak. Kalau korang perasan tepon aku sume jenis nokia kan kan. Sebab2 nye function nyer senang ckit berbanding yg lain. Tepon ni jgk la yg buat aku nangis bagai nk rak tuh. Hee!
Setelah sekian lama ku menggunakan nokia, akhirnye ku beralih arah jua ke sony ericsson. Heee. Sebenarnye ku mmg takmo gune sony nih sbb tak bape reti nk gune tapi didesak adek kecik ku tuk membelinye. Aku tak berdaya melawan hasutan dia so aku beli la jgk. Murah je. Nak tgk tak?? Hurmmm Takyah la yerr.

Untuk pengetahuan korang sume tepon yang aku pkai sume ku beli sendrik eyh. Takde de mama ngn abah aku nk belikan bkn cam bdk2 zaman sekarang ckp je nk tepon ape senang je dpt. Ku ni dh kje, baru nk rase bende2 ni sume, tu pon ade malaun kate aku nih kaya. Aku tak kaya dengan harta tapi kaya dengan budi bahasa. hiks! Sekian, terima kasih.


*tepon=telipon @ handphone =)

Monday, September 8, 2008

Renungan

Adalah seorang hamba Allah ni, dia pergilah bersiar-siar di tepi hutan. Sedang dia menghirup udara rimba yg segar tu, tetiba dia terdengar satu bunyi... Aaauuummmmm!!! Bunyi harimau yg kelaparan dan hanya menunggu mangsanya saja.

Jadi, si hamba Allah ni pun lari untuk menyelamatkan diri. Harimau tu kejar hamba Allah ni. Sebab dia dah lapar sangat ni. Harimau tu pun kejar, kejar, kejar dan kejar. Hamba Allah ni punyalah takut, berlari lintang pukang. Sempat juga dia berdoa agar dia diselamatkan daripada dibaham dek harimau tadi.

Dengan kuasa Allah diperlihatkan sebuah perigi di depan mata nya. Jadi untuk menyelamatkan diri si hamba Allah ni pun terjunlah ke dalam perigi. Perigi tu ada tali dan sebuah timba. Si hamba Allah ni bergayut pada tali tu. Tali tu pendek jer. Jadi dia bergantungan di tengah-tengah perigi.

Di mulut perigi, harimau yg lapar tu menunggunya. Si hamba Allah ni pun berfikirlah macam mana nak menyelamatkan diri, sambil berdoa kepada Allah agar dia diselamatkan. Tengah dok berfikir camner nak selamat, tetiba dengar bunyi kocakan air di bawah perigi.

Aaaaa!!!!... Ya Allah..... lagilah seram dibuatnya. Nak tahu ada apa kat bawah tu? Ada 2 ekor buaya yg kelaparan. Apalah nasib. Dah jatuh ditimpa tangga. lagilah takut si hamba Allah ni. Atas ada harimau bawah ada buaya. Semakin risau dan takut.

Tengah berfikir untuk mencari jalan keluar, tetiba keluar seekor tikus putih dari lubang celah-celah perigi, naik ke atas ikut tali yg hamba Allah tu bergayut. Sampai kat atas tikus tu gigit tali tu pulak. Cis, kurang ajar punya tikus. Alahhhh... cam ner ni. Pas tu, keluar lagi seekor tikus yg berwarna hitam. Naik mengikut tali tadi, cit! cit! cit! cit! sampai kat atas.Tikus hitam ni pun gigit juga tali tu. Cis, lagi satu. Macam mana aku nak buat ni... habislah jadi mangsa buaya .

Berfikir lagi... Kalau naik kat atas makan dek harimau. Kalau tunggu tali putus dan jatuh ke bawah makan dek buaya. Macam mana nih... Sedang hamba Allah tu berfikir cam ner nak selamatkan dirinya, tetiba.... terdengar satu bunyi.... uuuuuuuuuuuuu. .. Bunyi lebah bawa madu.
Si hamba Allah ni pun mendongak ke langit, melihat lebah yg sedang bawa madu. Tetiba setitik madu terjatuh dan terus masuk ke dalam mulut si hamba Allah ni tadi. Punyalah nikmat sehingga tidak terkata.
Hamba Allah tu kata, "Fuh manisnya madu ni , tak pernah ku rasa manisnya ni. Sedapnya. Subhanallah sungguh sedap ni." kerana setitik madu si hamba Allah tu lupa pada harimau yg sedang menantinya di mulut perigi dan buaya yg menantinya di bawah

Kalau semua nak tahu ...
si Hamba Allah itu adalah kita semua.. Harimau yg mengejar tu adalah maut kita, ajal memang sentiasa mengejar kita, so beringat-ingatlah. 2 ekor buaya itu adalah malaikat Munkar Dan Nakir yg menanti kita di alam kubur nanti. Tali yg tempat di hamba bergayut tadi adalah jangka hayat kita kalau pendek talinya maka panjanglah umur kita dan kalau panjang talinya maka pendeklah umur kita.Tikus Putih dan Hitam tu adalah dunia kita siang dan juga malam yang sentiasa menghakis umur kita. Kan tikus tu gigit tali tu. Madu... madu yg jatuh setitik ke dalam mulut hamba itu tadi adalah nikmat dunia. Bayangkan setitik saja madu tu jatuh ke dalam mulutnya, dia lupa pada harimau dan buaya tu. Macam kitalah bila dapat nikmat sikit lupa pada Allah. Waktu susah baru la nak ingat Allah. Astaghfirullahalazim. ..


Demam la pul0k!



Ni nak habaq mai nii.. Cek tak bapa sihat hari ni, taktau napa demam ni tak kebah2 dari hari jumaat. Dengan batuk, selsema, sakit tekak dan sakit pala, ku masih gigih puase sbb maleh nk ganti byk2 nnti. Hiks! Lagi bertambah teruk bile hp plak rosak, wa nangis bgai nk rak tuh bile hp tu rosak. Mcm tak caye je kan kan. Hiks! Terkezut mama dan adik2 tgk aku nangis. Hahaha! Sensitif la plak kan dah la aku ngah tak sihat, yela sume nombor ku simpan dlm hp tuh. So, ku sekarang takde simpan 1 nombor pon. Kalau korang ade msj2 tuh mesti ku akan tanye dlu Sape ni?? Sape di sanee??. Heee!! Bak kate mama, hp tu ibarat nyawa ku, akan ku bwk kemana saje bersama-sama. hiks! Buat masa sekarang aku tak pkai hp lagik, so sape2 yg msj ku tak balas2 tu harap maap la yer! =)

Sekarang ngah berpikior, nak hanto servis ke atau beli yg baru je?? hurmmm.. Adehhh!! Huhuhu!!

*hp = telip0n bimbit =)

Friday, September 5, 2008

Mencari Keistimewaan Ramadhan



RASULULLAH bersabda: "Umatku telah diberikan dalam Ramadan lima perkara yang belum pernah diberikan kepada umat-umat yang lain sebelum mereka. Bau busuk mulut orang yang berpuasa lebih harum di sisi Allah daripada bau kasturi. Ikan-ikan di laut akan beristighfar untuk mereka sehingga berbuka. Setiap hari, Allah akan menghiasi syurga-Nya dan berkata, 'Telah hampir masanya hamba-hambaKu yang soleh akan dilepaskan daripada beban-beban dan mereka akan datang kepadamu'.

Dirantai syaitan-syaitan yang jahat dalam bulan Ramadan dan mereka tidak akan dapat berbuat sesuatu dalam Ramadan ini seperti mana yang biasa diperbuat oleh mereka pada bulan lain.

Mereka akan diampunkan pada malam terakhir Ramadan. Ditanyakan kepada Rasulullah: "Adakah ia Lailatulqadar?" Baginda menjawab: "Tidak!, Namun seorang pekerja akan diberi ganjarannya apabila ia menyelesaikan kerjanya" - hadis riwayat Ibni Hibban.

Keistimewaan pertama bagi orang yang menunaikan ibadah puasa adalah pada hari akhirat. Allah mengurniakan pahala dan gantian bau busuk mulut ketika berpuasa lebih harum daripada bau kasturi.

Ini juga bermakna bahawa amalan puasa merupakan ibadah istimewa yang dicintai Allah. Sebab itulah, pahala puasa dinilai oleh Allah sendiri berbanding dengan ibadah lain. Bagi memperoleh keistimewaan ini, amalan puasa mestilah menjaga adab susila yang ditetapkan bukan sahaja dengan berlapar dan dahaga sahaja.

Dalam hadis yang lain, tegas Rasulullah: "Allah Azza wa Jalla berfirman: Setiap amal anak Adam adalah untuknya kecuali puasa; puasa itu adalah untukKu dan aku akan memberinya pahala. Puasa itu adalah perisai. Apabila kamu berpuasa, janganlah kamu rosakkan puasamu itu dengan mengumpat dan menghina orang. Apabila kamu dihina atau disakiti orang, maka katakanlah, 'Aku berpuasa.' Demi Allah yang jiwa Muhammad berada di tangan-Nya, sesungguhnya bau mulut orang yang berpuasa lebih harum daripada bau kasturi. Dan bagi orang berpuasa, ada dua kegembiraan. Apabila dia berbuka, dia gembira dan apabila dia menemui Tuhannya (meninggal dunia), dia gembira dengan puasanya." - hadis riwayat Bukhari dan Muslim.

Cara dan amalan puasa mengikut Rasulullah ialah menyegerakan berbuka, mendahului berbuka dengan rutab (tamar baru masak), tamar kering atau air, segerakan solat Maghrib, makan secara sederhana dan berdoa ketika berbuka.

Orang yang berpuasa didoakan oleh makhluk lain termasuklah para Malaikat yang sentiasa beristighfar kepadanya. Daripada Ibnu Abbas ra, dia berkata: "Saya mendengar Rasulullah bersabda: Kalau sekiranya umatku mengetahui kebaikan dalam bulan Ramadan, nescaya mereka menginginkan agar sepanjang tahun dijadikan Ramadan. Ini kerana semua kebaikan terkandung dalam bulan berkenaan. Ketaatan diterima dan semua doa dimakbulkan dan diperkenankan dan semua dosa diampuni dan syurga merindui mereka".

Ganjaran istimewa bagi orang yang berpuasa adalah syurga. Bagi orang yang berpuasa dikhaskan pintu syurga yang bernama Ar-Rayyan. Daripada Sahl bin Said ra bahawa Nabi Muhammad bersabda: "Sesungguhnya di dalam syurga itu ada satu pintu yang dinamakan Ar-Rayyan. Orang yang berpuasa akan masuk melaluinya pada hari Kiamat, tidak akan masuk seorang pun selain daripada mereka (yang berpuasa). Apabila telah masuk orang yang berpuasa, pintu ini akan ditutup, maka tidak dapat masuk seorang pun yang lain melalui pintu ini." - hadis riwayat Bukhari dan Muslim.

Rebutlah peluang untuk beramal ibadah pada bulan Ramadan yang penuh berkat ini. Pesanan Rasulullah s.a.w dalam khutbah terakhir Sya'aban kepada para Sahabat, riwayat Ibnu Khuzaimah dari Salaman ra: "...Sesiapa memberi makanan berbuka pada bulan Ramadan kepada seseorang yang berpuasa, yang demikian merupakan pengampunan terhadap dosanya dan pembebasan diri dari neraka. Orang yang memberi makanan berbuka puasa baginya pahala seperti pahala orang yang melaksanakan puasa, tanpa sedikit pun berkurangan".

-kosmo

Wednesday, September 3, 2008

Ngant0k nyer!


Huh! Hari ni tak tau la mengape diri ini ngant0k beben0r. Nak kate bgun awai masak untuk sahur, tak la jgk. Opss! Kan dah kant0i nmpk sgt sahur tak masak sebab2nye saye ade mama yg masak kan. hiks!

Aku agak susah nk bgun sahur sebenarnye. Selagi mama tak gegar pintu bilik aku tuh, lagik la ku tarik selimut. Hari pertama bgun senang je, excited nk bersahur. Masuk hari kedua ketiga cam dah susah ckit. Tgk la hari2 yg lain ku bgun ke tak nnti. Heee. =)

Ku rase bkn aku je yg ngantok, bdk2 ofis nih pon same kot. Sunyi sepi je ofis ni berbanding hari2 biase. Masing2 nunggu bile la nk kol 4.30 nih. haha!

Tuesday, September 2, 2008

Kawan2 ku. ;)

Terubat rindu rasanye bile dpt jumpe kwn2 sekolah hari ahad arituh. Tertibe je teringat nk msj n nk ajak dorang2 kuar. Dengan 1 msj je "Uit! J0m kuar?" dorang sume reply OK. Huhuhu! Pastu d0rang ajak main bowling la kan ape lagik. Adoiiiiiii!! Ku taknak kecewakan hati kengkawan ku main la jgk, yela ku yg ajak kuar pastu taknak main nnti dorang kate ape plak kan. =)

Ni Amal dan Shahr0L.
Dorang kt PD siap mms gambo dorang. Ceh! Dorang kate cam tak caye je aku msj ajak kuar, dorang rase nk berlarik je blk KL sbb tak caye nyer pasal. Si0t je korang eyh!! Tapi ktorang jumpe jgk, pas dorang mandi manda trus blk sbb nk j0in kteorang. Bguih bt0i bdk2 nih. Bkn senang tau aku nk ajak lepak. Haha!Me and Farziera.
Ingat lagik mase sekolah dlu, dia ni rabun tapi takmo pkai spek. Tukang baca nyer haku ni haa. Mula2 ok la kan, dh lame2 tu hangin jgk haku. Haha!Irma and Farziera.
Hm. Tak sangka kiteorg ni dh 22 tahun dh. Rase cam sekolah lagik. Hiks! Dulu ms sekolah, ari jumaat je kiteorg gi main boling. Kira 1 kelas jgk la join. Pas bdk2 laki solat jumaat je kiteorg kumpul kt AP ni ha. Skrng ni nk kumpul 1 kelas mmg tak mungkin la kan. Walaupun masing2 d0k ampang mmg ssh la dpt kumpul blk cam dlu. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998