Thursday, December 4, 2008

Pasar Payang - Terengganu

Lepas je balik dari kenduri kawen balik homestay kemas2 tukar baju sume terus ke Pasar Payang. Pasar Payang ni salah satu pusat pelancongan kt Terengganu ye kawan-kawan.

Batik kt sini memang murah2 lah, lagi2 aku ni tiap hari khamis mmg kena pkai batik kan. Adehh rambang mata weyh. Tapi taktau nape aku tak beli ape pon. Haha! Caya tak?? Org tgh sakit kan dalam pala hotak ni ingat nk balik ingat nk tid0 je. Kekeke!Kat sini banyak la jenis2 kop0k. Rasenye sume kedai pon same je kop0k nye so aku soh mama beli kedai yg dekat2 sbb aku malas nk jalan, rase dah nk pitam je. Ada la jgk periuk sume kan, aku s0h mama beli.. Ma, beli la periuk besar2 nih ma nnti kalau nak buat kenduri ke hape ke senang..
Takyah la beli kalau nk buat kenduri ke hape ke p'gil je katering.

cehh! Nyesal ckp.Hujan masih tak mau berhenti, nak tak nak memang kena redah hujan. Bas plak parking jauh nun kena la menapak. Masing2 tak bwk payung so tutup pala pkai selendang je la. HIks!
Ujan2 sempat lagi amek gambo tuh. Ish ISh Ishh!!Owh aku lupe nk bgtau. Mama dan adek laki aku kecik pon ikut jgk gi ganu. Yela mama tak penah pegi so aku bwk dorang sekali. =) Tgn masing2 bwk brg. Borong ape lagi kt pasar payang ni kalau bukan kopok. Tapi untuk aku takde ape pon yg diborong nye. Takde ape yg berkenan. Takat cuci mata tuh boleh la. =)

Haaa.. tak abes takat tu je dorang gi plak kat Losong ke hape ntah. Bunyik camgitu lah. Aku tak kuar pon d0k dlm bas je. Hujan2 ni nk jalan pon rase malas je, buat sakit pala lagi ade. Huh!

11 comments:

Ceera said...

pipi korang sepesen je kan, hehehehe

university said...

wah jualan ni..

*ayu* said...

akak kalau teman mak akak g pasar payang ni.. alamat x balik la org tua tuh! :P

songket dia santek santek kan??

Rashid said...

Suka kopok losong..

wah bukan main sporting mama ekk.. wawa salam kat mama. Kata cikgu wawa kirim salam.. hiks!!

[yAN!e][pUTraJAya] said...

rambang mata tgk kain batik lawa2..

Wawa_Nadwa said...

ceera:

hahahha!
pipi tu yg mahal tuh.
(*_*)

Wawa_Nadwa said...

university:

jualan la sgt.

Wawa_Nadwa said...

ayu:

aduhai kak.
penat ya amat.
smpai malas nk jalan dah.
dh la ujan.

songket cantek sgt.
bleh dpt murah plak tuh.
=)

Wawa_Nadwa said...

rashid:

hehhehe!
nnti wawa habaq kt mama na.
=)

Wawa_Nadwa said...

yanie:

tau xpe kak.
bleh juling tgk bj2 kt sane.
hahhaha!

Me, Mrs Taj said...

klu jln2 time hujan terus hilang mood kn?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998