Friday, November 14, 2008

Membebel je laaa..

Semalam lepas aku jemput mama kt tempat keje, mama tarus ajak pegi klinik katanye kaki bengkak. So, aku pon tanye la dengan soalan yg bertubi-tubi "nape mama terseliuh ke? Tertendang bende ke? Camner leh bengkak smlm ok je?" Haaa.. Yela semalam ok tetibe bengkak sampai camtuh kan.

Dalam kete tuh, tetibe dia ckp ishh! risau la mama, kaki ni bengkak tetibe takde langgar ape pon. Dah la Arwah Tokwan ko ade kencin manis. Takkan mama kena kot? Kot2 gout tak??

Bile mama dah cakap camtuh je aku pon membebal la..
.."tu la ma, sekarang ni makan kena jaga. Kurang kan manis, masak jgn boh pak aji byk sgt.. bla bla blaa.." haha! tertibe membebel tanpa ku sedar.

Mama pon sound "Alaaa.. kang tak boh tu sume kang kate la aku masak tak sedap.. Mane ade minum manis"

.."yela akk membebel tuk kebaikan mama juga, bile org ckp takmo ngaku lagi tuh"


.."Ish dak ni membebel je laaaa.."
"

..akk membebel ni ikut jejak mama laa.. kekek!"

pastu laju je tangan dia cubit peha aku ni haa.. Auuwwww!! sakit tawwww!!!! hahaha..

Sebenarnye kami ni dah mcm adik badik kalau berborak tuh, tapi bile mama cubit sakitttt weyhhh.. Nak rase??
Sempat tersenyum lagi, wlpon kaki sakit..
Ni yg agak lawak, salu kalau kuar pkai kasut bertumit tapi semalam kena pkai selipar jamban.
Mane dia nak pkai selipar je kalau kuarr.. Tak glamor u!!

Pas je jumpe dokter, bile dapat mc wahh tersenyum girangggg yerr..
Cik adik manis ni sgt baik..
Sbb ape aku kate dia baik, aku soh mama mintak vitamin c kt dak tuh.
Okeyyyy!!
Senang je nak mintak kt klinik mama ni kalau klinik lain agak susah kalau nak mintak2 ubat ni. Kena Jumpa doktor br kasi ubat. Alaaa.. mintak vitamin pon nk jumpe doktor ka??
Pastu masuk bil mama lohhhh.. hiks!


5 comments:

Nurmala said...

wah..
mama wawa sangat sporting okeh...
:)

ezo said...

beshnya ada mama yang sporting morting cmni

semoga mama wawa ok ok aje

(:

Wawa_Nadwa said...

nurmala:

yeah!
teman bertekak, kami lah.
hehhehe!

Mohd Kamal said...

kirim salam kt mama.. ☻

Rashid said...

Peace jua utk mama..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998