Tuesday, October 7, 2008

Ku sudah Kembali


Hi kawan2.. =)
Ku sudah kembali bertugas.
Kembalinye daripada cuti berhari raye.
Sepatutnya ku sudah mula keje semalam (isnin- 6 okt 08) tapi keadaan tidak mengizinkan so ku mula bertugas hari ini.

Seperti biase bile dah naik keje dari cuti raye mesti blog masing2 bercite pasal raye kan.
Aku pun begitu juga. Hiks!
Rase nye m’gu ni nk cite pasal raye je. Kuikuikuii.. =)

Raye kali ni buat pertama kali nyer aku tak jamah lemang.
Bukan taknak jamah, tak jumpe pon batang dong lemang tuh.
Sampai la raya ke 7 ni gi raye mane2 umah takde pon lemang.
Aiiii.. Dorang nih tak hidang lemang ke..?

Menu dihari raye yg ku makan yerrrrr..

Raye pertama Nasi Impit dan rendang ayam.
Raye ke 2 Nasi Ayam, laksa, lauk2 kampung (takyah la ku sebut lauk nye bb aku pon tak tau lauk ape yg ku mkn.. Ku tibai je. haha!)
Raye ke 3 Lontong dan kuah lodeh
Raye ke 4 Mee goreng, nasi impit, redang ayam, ayam goreng
Raye ke 5 Nasi minyak, mee jawo (ni sume mama yg masak.. hee!)
Raye ke 6 Makan roti je. Shian kan kan. Hee ;)
Raye ke 7 Sudah mula keje. Ni tak mkn lagi nih taktau nk mkn ape. Huhuhu!

Hmm.. raye zaman sekarang dah lain. Korang gi la raye mane2 umah pon, jarang dah hidang lemang, ketupat, rendang dan sebagainye.
Kuih raye pon dah kurang kan, yang ade pon kerepek, kacang, gule2 dan yg kering2 lah.
Sekarang nih dema hidang sate, mee soto, nasi minyak, nasi tomato, laksa, nasi ayam dll.
Btoi tak kwn2? Upin dan ipin pon jawab btol.. btol.. btol..!! =)

4 comments:

Nad Eusoff said...

tak jumpa lemang???
ya ampun umah nad byk sis...
apsal tak serang je umah nad rituh?
hiks

Wawa_Nadwa said...

klu la tau umah nad ade lemang.
akan ku serang umah mu arituh.
hiks!

nesloais said...

wah makan sakan.. sy makan sket je raya tahun ni.. nak jaga tummy.. miahahaa.. lg pon selera makan pon mcm x berapa nak ada....

Wawa_Nadwa said...

wawa plak selera mkn dtg plak time2raye nih.
ape lagik ku tibai la sume yg ade dpn mata.
hee!! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998